Gå til innhold

Stengt tråd: "Selvmordstanker og planer og redsel for innleggelse"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Tråden min ble nettopp stengt og jeg lurer på hva begrunnelsen for det er? Er det fordi den inneholdt ordet "planer"? Trodde ikke det var så strengt her?

Anonymkode: 298a4...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Tråden du henviser til ble stengt fordi vi ikke har mulighet til å konstant følge opp tråder med innhold som kan gjøre inntrykk på andre i en sårbar situasjon. Siterer forumets retningslinjer:

Sitat

Du kan ikke poste innlegg som inneholder:

*Konkrete selvmordstanker, selvmords- og selvskadingsmetoder og innlegg som forherliger spiseforstyrrelse. Slike tråder kan bli stengt, og vi henviser til steder man kan prate med noen som har kompetanse til å håndtere slike situasjoner Vi anbefaler dere som ønsker å diskutere disse temaene å kontakte Mental helse på 116 123, eller nettsiden sidetmedord.no. 

Forumets retningslinjer finner du her:

https://forum.doktoronline.no/guidelines/

Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (1 minutt siden):

Admin har skrevet grunnen i den forrige tråden din.

Ja, jeg så det etter at jeg hadde opprettet tråden her. Men jeg forsto ikke helt formuleringen: "Tråden stenges da vi ikke kan tillate innhold som kan gjøre inntrykk på andre mennesker i en sårbar situasjon". Stengtes den fordi andre kanskje vil unngå å søke hjelp på grunn av mine negative erfaringer?

Anonymkode: 298a4...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (1 minutt siden):

Hei,

Tråden du henviser til ble stengt fordi vi ikke har mulighet til å konstant følge opp tråder med innhold som kan gjøre inntrykk på andre i en sårbar situasjon. Siterer forumets retningslinjer:

Forumets retningslinjer finner du her:

https://forum.doktoronline.no/guidelines/

Rhodiola, mod.

Jeg forsto ikke helt formuleringen: "Tråden stenges da vi ikke kan tillate innhold som kan gjøre inntrykk på andre mennesker i en sårbar situasjon". Stengtes den fordi andre kanskje vil unngå å søke hjelp på grunn av mine negative erfaringer? Har jeg skjønt det rett da?

Anonymkode: 298a4...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 20.31):

Stengtes den fordi andre kanskje vil unngå å søke hjelp på grunn av mine negative erfaringer?

Nei, tråden ble stengt fordi du beskriver selvmordstanker og hvordan tankene kunne flyte inn i planer.

Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rhodiola skrev (1 minutt siden):

Nei, tråden ble stengt fordi du beskriver selvmordstanker og hvordan tankene kunne flyte inn i planer.

Rhodiola, mod.

Skjønner. Føler det var litt vel strengt, har skrevet verre her inne før uten at tråden ble stengt, men det er vel en individuell vurdering? Det er jo ikke slik at jeg mener at jeg tenker gjør alvor av det, er mer for å understreke alvoret av tankene.

Anonymkode: 298a4...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 20.36):

Skjønner. Føler det var litt vel strengt, har skrevet verre her inne før uten at tråden ble stengt, men det er vel en individuell vurdering? Det er jo ikke slik at jeg mener at jeg tenker gjør alvor av det, er mer for å understreke alvoret av tankene.

Anonymkode: 298a4...600

Det kan ha vært litt strengt - skal ikke legge skjul på det. Tanken er at siden forumet ikke er moderert 24 timer i døgnet, vil den kunne utvikle seg til en debatt med ikke-produktive utvekslinger.

Enkelte som befinner seg i en sårbar situasjon, og som oppsøker dette forumet, kan bli påvirket av tankene eller følelsene som beskrives i den typen tråder.

I vurderingen var det i hovedsak hvordan ''tankene kunne flyte inn til planer'' som var grunn til bekymring, og det er også for din egen del at jeg ikke ønsker at tråden skal utvikle seg i feil retning.

Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (3 minutter siden):

Det kan ha vært litt strengt - skal ikke legge skjul på det. Tanken er at siden forumet ikke er moderert 24 timer i døgnet, vil den kunne utvikle seg til en debatt med ikke-produktive utvekslinger.

Enkelte som befinner seg i en sårbar situasjon, og som oppsøker dette forumet, kan bli påvirket av tankene eller følelsene som beskrives i den typen tråder.

I vurderingen var det i hovedsak hvordan ''tankene kunne flyte inn til planer'' som var grunn til bekymring, og det er også for din egen del at jeg ikke ønsker at tråden skal utvikle seg i feil retning.

Rhodiola, mod.

Det er greit. Takk for at du tar deg tid til å forklare.

Anonymkode: 298a4...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.12.2022 den 20.43):

Det er greit. Takk for at du tar deg tid til å forklare.

Anonymkode: 298a4...600

Bare hyggelig!

Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (32 minutter siden):

Jeg synes også det var litt strengt, for det har jo pleid å være mer takhøyde her enn på KG. 

Ja, det jeg også tenkte... 

Anonymkode: 298a4...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei!

Tråden min ble nettopp stengt og jeg lurer på hva begrunnelsen for det er? Er det fordi den inneholdt ordet "planer"? Trodde ikke det var så strengt her?

Anonymkode: 298a4...600

Det har ikke vært vanlig å stenge tråder med tilsvarende innlegg her på dol.  Du skrev jo om ambivalens i forhold til å søke hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (5 timer siden):

Det har ikke vært vanlig å stenge tråder med tilsvarende innlegg her på dol.  Du skrev jo om ambivalens i forhold til å søke hjelp.

Ja. Akkurat. Jeg har jo ikke virkelig ett ønske om å dø. Som spørsmålet mitt på slutten av innlegget viser til har jeg ett ønske om å komme meg igjennom det på egenhånd dersom jeg ikke søker hjelp. 

Anonymkode: 298a4...600

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det rett og slett jeg som ikke har vært klar nok på hvor mye vi tillater her inne. Heldigvis er det ikke noe problem å gjøre om på en stengt tråd så jeg vil derfor åpne den igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anerkjenne og beklage det til de som får det med seg, ble litt for ivrig i modereringen her - skal være bevisst over å roe ned vurderingene fremover! 

Godt nyttår,
Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rhodiola skrev (På 31.12.2022 den 16.26):

Vil anerkjenne og beklage det til de som får det med seg, ble litt for ivrig i modereringen her - skal være bevisst over å roe ned vurderingene fremover! 

Godt nyttår,
Rhodiola, mod.

Dette var et lite gufs fra KG, synes jeg, som i så fall er uheldig...

PS: Ikke ta dette personlig, Rhodiola. Dette er mer rettet mot KGs moderering generelt, og ikke din moderering spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (13 timer siden):

Dette var et lite gufs fra KG, synes jeg, som i så fall er uheldig...

PS: Ikke ta dette personlig, Rhodiola. Dette er mer rettet mot KGs moderering generelt, og ikke din moderering spesielt.

Det må også sies at disse forumene er to vidt forskjellige i håndteringen fra brukere.

Her inne får man ofte råd, kjeft om man nevner metoder, løsninger og oppmuntring til å fokusere på noe annet. PÅ KG har jeg dessverre i løpet av årene sett folk som oppfordret de til å holde kjeft og heller ta livet sitt, at folk som tenker på selvmord fortjener ikke leve o,s,v, så derfor er det en rimelig forskjellig praksis i hvordan slike tråder håndteres. Kun ett fåtall av innleggene har vært av den typen vi ser her inne dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (På 3.1.2023 den 21.51):

Dette var et lite gufs fra KG, synes jeg, som i så fall er uheldig...

PS: Ikke ta dette personlig, Rhodiola. Dette er mer rettet mot KGs moderering generelt, og ikke din moderering spesielt.

Det er ikke en feilaktig eller urimelig observasjon. Som du kanskje vet driver jeg i hovedsak med KG. Tar tilbakemeldingene til meg, og Admin er god til å holde dialog med oss angående moderering i DOL og BF. - Har gjort noen feilvurderinger her, inne også på BF, så en realitetsorientering i ny og ne er ikke noe jeg tar skade av! ;) 

Rhodiola, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Rhodiola skrev (2 timer siden):

Det er ikke en feilaktig eller urimelig observasjon. Som du kanskje vet driver jeg i hovedsak med KG. Tar tilbakemeldingene til meg, og Admin er god til å holde dialog med oss angående moderering i DOL og BF. - Har gjort noen feilvurderinger her, inne også på BF, så en realitetsorientering i ny og ne er ikke noe jeg tar skade av! ;) 

Rhodiola, mod.

Hva er BF?

Anonymkode: 660bc...aa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...