Gå til innhold

Banan tl baby

Gjest Hvor store mengder?

Anbefalte innlegg

Gjest Hvor store mengder?

Har ei tulle på 7 mnd. Det er ikke alltid hune r like matglad, men med litt banan i grøten går den ned så det suser! Det jeg lurer på er om det blir for mye banan for henne i løpet av en dag? Det blir ca 3/4 banan fordelt på tre måltider

Takker og bukker for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest tigerjenta

Sønnen min på 8 mnd får også banan i gtøten sin.Ca 1 banan hver dag og magen virker mye bedre nå.Tror ikke det er farlig å gi 1 banan hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei på deg,

Til en 7 måneder lita tulle er det anbefalt rundt 1,2-1,3 dl moset frukt. Litt mer er ok også, men mye mer gjør at hun får for lite av kornet i grøten. Nå har ikke jeg prøvd å mose en banan og måle den opp, men vil anta at 3/4 banan er greit.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...