Gå til innhold

Nok en skyteepisode i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du 100% ærlig si hva din holdning til etnisk norske jenter sånn generelt er?.

Anonymkode: 1010d...c99

Ja. Jeg syns norske jenter virker sunne, både mtp fysikk og mentalt. Ujålete og mye mer avslappende å være med enn mange andre fra de forskjellige landene de jeg kjenner kommer fra. De øst-europeiske er litt enklere å være med da, fordi de lettere sier hva de mener rett ut istedenfor å være så diplomatiske og redde for å støte noen.

Så syns jeg norske mødre stort sett er superflinke, og også at norske jenter har sunt syn på kjærlighetsforhold.

Minus er at det er litt for mye diplomati, konfliktskyhet og pedagogikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida
Kashmir skrev (1 time siden):

Ja. Jeg syns norske jenter virker sunne, både mtp fysikk og mentalt. Ujålete og mye mer avslappende å være med enn mange andre fra de forskjellige landene de jeg kjenner kommer fra. De øst-europeiske er litt enklere å være med da, fordi de lettere sier hva de mener rett ut istedenfor å være så diplomatiske og redde for å støte noen.

Så syns jeg norske mødre stort sett er superflinke, og også at norske jenter har sunt syn på kjærlighetsforhold.

Minus er at det er litt for mye diplomati, konfliktskyhet og pedagogikk. 

Takk og pris for det siste, sier nå jeg. 

I dag fikk jeg høre en historie som sjokkerte meg. En kollega/venninne skilte seg for et par år siden. De har to barn sammen.  Begge bor nå sammen med nye partnere. X- mannen bor sammen med ei asiatisk dame . Min kollega har aldri verken truffet denne dama eller snakket med henne tidligere . Hun pleier å forholde seg til faren til ungene når det er noe de trenger å snakke om og det har fungert kjempefint.

Plutselig ringer denne dama til min kollega i romjula og skjeller henne ut. Det gikk på barneoppdragelse, økonomi osv. Ting hun over hodet ikke kjente seg igjen i. Hun fikk kjeft fordi hun hadde kjøpt for dyre gaver til ungene sine osv. Min kollega ble så paff og begynte til slutt å gråte, lot seg dessverre rive med, tok igjen, kalte henne " fitte" og det som verre var. 

Jeg rådet henne til neste gang å svare sånn : - Barneoppdragelse snakker jeg med faren til barna om. Det pleier å fungere fint  Ha en fin dag videre ! ( og så avslutte samtalen )

Det jeg lurer på: Ville ei norsk dame ha tatt en slik telefon og blandet seg inn i barneoppdragelsen ? Skjelt ut mor til barna på den måten ?  

Tror det er til barnas beste med litt mer diplomati, konfliktskyhet og pedagogikk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (2 minutter siden):

Takk og pris for det siste, sier nå jeg. 

I dag fikk jeg høre en historie som sjokkerte meg. En kollega/venninne skilte seg for et par år siden. De har to barn sammen.  Begge bor nå sammen med nye partnere. X- mannen bor sammen med ei asiatisk dame . Min kollega har aldri verken truffet denne dama eller snakket med henne tidligere . Hun pleier å forholde seg til faren til ungene når det er noe de trenger å snakke om og det har fungert kjempefint.

Plutselig ringer denne dama til min kollega i romjula og skjeller henne ut. Det gikk på barneoppdragelse, økonomi osv. Ting hun over hodet ikke kjente seg igjen i. Hun fikk kjeft fordi hun hadde kjøpt for dyre gaver til ungene sine osv. Min kollega ble så paff og begynte til slutt å gråte, lot seg dessverre rive med, tok igjen, kalte henne " fitte" og det som verre var. 

Jeg rådet henne til neste gang å svare sånn : - Barneoppdragelse snakker jeg med faren til barna om. Det pleier å fungere fint  Ha en fin dag videre ! ( og så avslutte samtalen )

Det jeg lurer på: Ville ei norsk dame ha tatt en slik telefon og blandet seg inn i barneoppdragelsen ? Skjelt ut mor til barna på den måten ?  

Tror det er til barnas beste med litt mer diplomati, konfliktskyhet og pedagogikk. 

 

Jeg tenker at denne oppførselen har mer med personlighet enn nasjonalitet å gjøre. Jeg har hørt like hårreisende historier om ekser, yer og svigermødre m.m. av helnorsk opphav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Takk og pris for det siste, sier nå jeg. 

I dag fikk jeg høre en historie som sjokkerte meg. En kollega/venninne skilte seg for et par år siden. De har to barn sammen.  Begge bor nå sammen med nye partnere. X- mannen bor sammen med ei asiatisk dame . Min kollega har aldri verken truffet denne dama eller snakket med henne tidligere . Hun pleier å forholde seg til faren til ungene når det er noe de trenger å snakke om og det har fungert kjempefint.

Plutselig ringer denne dama til min kollega i romjula og skjeller henne ut. Det gikk på barneoppdragelse, økonomi osv. Ting hun over hodet ikke kjente seg igjen i. Hun fikk kjeft fordi hun hadde kjøpt for dyre gaver til ungene sine osv. Min kollega ble så paff og begynte til slutt å gråte, lot seg dessverre rive med, tok igjen, kalte henne " fitte" og det som verre var. 

Jeg rådet henne til neste gang å svare sånn : - Barneoppdragelse snakker jeg med faren til barna om. Det pleier å fungere fint  Ha en fin dag videre ! ( og så avslutte samtalen )

Det jeg lurer på: Ville ei norsk dame ha tatt en slik telefon og blandet seg inn i barneoppdragelsen ? Skjelt ut mor til barna på den måten ?  

Tror det er til barnas beste med litt mer diplomati, konfliktskyhet og pedagogikk. 

 

Hm. Det eksempelet du tok handler ikke om det jeg mente. Å bli skjelt ut er jo ikke greit uansett. Hvorfor ble det misforstått, ikke sant? 

Fordi. Å være ærlig blir oppfattet som frekk og stygg i handling og verbalt, som i ditt eksempel. 

Det var ikke det jeg mente i det hele tatt. Men å takle kritikk og korrigering. En ærlig tilbakemelding uten å tro at vedkommende må mislike deg. Spør du så får du et ærlig svar. Hvis ikke du takler det, ikke spør 🙂

Det var hva jeg mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker at denne oppførselen har mer med personlighet enn nasjonalitet å gjøre. Jeg har hørt like hårreisende historier om ekser, yer og svigermødre m.m. av helnorsk opphav.

Du har sikkert rett, men jeg har aldri hørt noe så ille som dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (4 minutter siden):

Du har sikkert rett, men jeg har aldri hørt noe så ille som dette. 

Men du tror helt alvorlig at det var fordi hun ikke var norsk? At asiatere har en vane med å skjelle ut folk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Men du tror helt alvorlig at det var fordi hun ikke var norsk? At asiatere har en vane med å skjelle ut folk? 

Det jeg lurte på er om de har mer temperament, mindre konfliktsky og lite pedagogiske sånn generelt sett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (8 minutter siden):

Det jeg lurte på er om de har mer temperament, mindre konfliktsky og lite pedagogiske sånn generelt sett. 

Selvfølgelig ikke. Asiatere er hundre ganger mer høflige enn "oss", det kan jeg love deg 🙂 de kan være anstrengende å være sammen med av den grunn 🙂

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...