Gå til innhold

Ser dere ned på uføre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser ikke ned på uføre. Men jeg mener det er en systemsvikt som gjør at mange blir gående med sykdommer som kunne vært behandlet, og at behandlingen er så lite yrkesrettet som den er. Det burde prioriteres å få folk ut i jobb, som et samarbeid mellom helsevesen, arbeidsgiver, NAV og arbeidstaker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.1.2023 den 21.34):

Ja eller nei?

Anonymkode: c8d54...dbe

Tror du virkelig at noen vil svare ja på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja

Anonymkode: c8d54...dbe

Det ville vært spesielt hvis du får noen til å innrømme at hen ser ned på noen, det være seg uføre, flyktninger eller andre.

Ser du selv ned på noen mennesker?  De med grønne øyne kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva

Nei. Hvorfor skulle jeg? Det er så mange jeg ikke kunne trodd var det, som faktisk er det. Folk med mange venner, familie, godt humør, hus, samboer, kjæledyr osv. De har gjerne gått igjennom sykdom eller vært i ulykker!! Det handler ikke om å være lat i de tilfellene jeg kjenner til.

Vestevenninna mi er deltidsufør. Forståelig når barndommen var som den var. Jeg husker det, for vi var jo perlevenner fra bhg til ungdomsskolen. Ikke rart hun kanskje ikke har klart å ta skikkelig utdannelse osv. Hun har fagbrev, men hun klarte ikke stå i jobb særlig lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savannah skrev (På 1.2.2023 den 9.55):

Det ville vært spesielt hvis du får noen til å innrømme at hen ser ned på noen, det være seg uføre, flyktninger eller andre.

Ser du selv ned på noen mennesker?  De med grønne øyne kanskje?

Nei ser opp

Anonymkode: c8d54...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det gjør jeg ikke. Jeg tenker at det har blitt gjort en vurdering av personen så i 99,9% av tilfellene er det nødvendig. 

Men det skulle vært flere muligheter for å få brukt restarbeidsevnen. Men det er ikke mange som vil gi betalt arbeid til noen som kun kan jobbe av og til. 

Er ung ufør selv og var ganske så nyutdannet da jeg ble sykemeldt. Hadde jobbet i seks måneder. Så planen min var jo å jobbe. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det mulig å stille det spørsmålet på et forum hvor du har vært mer enn én gang, så vet du at det er noen som er uføre her? Når du har vært her mer enn én gang så vet du også at det er noen her som har psykiske utfordringer. Hvem er det da som stiller sånne spørsmål? For jeg har jo en idé om hva slags type menneske det er, og om du plutselig fant denne siden og tenkte " hmmm. Her kan jeg spørre om de ser ned på uføre" så endrer ikke det min oppfattelse av den personen.

Ta deg en bolle trådstarter og slutt å prøv og skape konflikt og å krenke folk så fort det tikker i hodet ditt. Du er snart 40 år, for guds skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (8 timer siden):

Hvordan er det mulig å stille det spørsmålet på et forum hvor du har vært mer enn én gang, så vet du at det er noen som er uføre her? Når du har vært her mer enn én gang så vet du også at det er noen her som har psykiske utfordringer. Hvem er det da som stiller sånne spørsmål? For jeg har jo en idé om hva slags type menneske det er, og om du plutselig fant denne siden og tenkte " hmmm. Her kan jeg spørre om de ser ned på uføre" så endrer ikke det min oppfattelse av den personen.

Ta deg en bolle trådstarter og slutt å prøv og skape konflikt og å krenke folk så fort det tikker i hodet ditt. Du er snart 40 år, for guds skyld. 

Hvordan vet du at ts snart er 40?

Anonymkode: 7fa11...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvordan vet du at ts snart er 40?

Anonymkode: 7fa11...1b8

Fordi det er kun en bruker her som skriver slike innlegg, og siden den brukeren har fortalt at det er 20 år siden ungdomsskolen så er det lett matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (2 timer siden):

Fordi det er kun en bruker her som skriver slike innlegg, og siden den brukeren har fortalt at det er 20 år siden ungdomsskolen så er det lett matte.

Her tar du feil ;) spør om hva jeg vil uavhengig om det plager deg. 

Anonymkode: c8d54...dbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...