Gjest Raggarpoket Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Vet ikke helt om dette blir riktig forum, men jeg prøver allikevel... Jeg er en 20 år gammel jente som over lengre tid nå har slitt med store magesmerter. Dette kommer rett etter jeg har spist.. I begynnelsen trodde jeg det var fordi jeg kanskje spiste noe jeg ikke tålte, men da må det bety at jeg ikke tåler noenting!? Jeg får liksom helt akutte "magesmerter/kramper" og dette resulterer i at jeg må springe rett på toalettet. Har da veldig løs avføring. Akkurat som om maten bare renner rett igjennom. Dette er veldig plagsomt-og jeg begynner å lure på om det er noe galt med meg? Det kan da virkelig ikke være normalt? Det gjør så vondt at jeg gruer meg litt for å spise.. Håper på positivt svar-både fra lege og andre som kanskje har opplevd lignende... 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tigerjenta Skrevet 6. april 2002 Del Skrevet 6. april 2002 Hvor i magen har du vondt?.Jeg hadde vondt like under høyre bryst.Det var gallestein jeg hadde.Tror nok det er best at du tar en tur til legen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 7. april 2002 Del Skrevet 7. april 2002 Hei Raggarpoket, Det er mye dette kan skyldes, og det er flott at du søker hjelp for det. Mulige grunner kan f.eks være laktose-intoleranse, kolitt/enteritt (betennelse i tarmene), og Crohn’s sykdom. Første ledd i behandling av slike smerter og diare er å finne og fjerne den underliggende årsaken til det. Du bør derfor ta den en tur til legen for å få det undersøkt så snart som mulig. Vedvarende diare kan føre til dehydrering og tap av viktige næringsstoffer (bl.a div salter). Ernæringsdelen kommer nok litt i andre rekke her :-) Lykke til! Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.