Gå til innhold

Føler du deg barnslig for alderen ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror mange med asberpgers gjør det. Men når jeg var barn fikk jeg høre jeg var så veslevoksen! 

Anonymkode: 8b143...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lagt merke til at de som har mildere grad av diagnosen er mer veslevoksne, mens de med mer moderat eller alvorlig grad er mer barnslige og umodne. 

Anonymkode: 91aaf...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (22 minutter siden):

Føler meg ikke som en selvstendig voksen nei. Men det er jeg vel ikke heller på noen områder.

Klarer du å betale regninger, handle mat, handle klær, vaske klær, lage middag, bytte sengetøy, dra til legen osv selv? 

Anonymkode: 91aaf...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Klarer du å betale regninger, handle mat, handle klær, vaske klær, lage middag, bytte sengetøy, dra til legen osv selv? 

Anonymkode: 91aaf...73e

Ja. Men i perioder klarer jeg ikke å få gjort sånt. Men ber ikke om hjelp til det. I perioder greier jeg ikke å bo hjemme alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg ikke spesielt barnslig som voksen nei. 

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Klarer du å betale regninger, handle mat, handle klær, vaske klær, lage middag, bytte sengetøy, dra til legen osv selv? 

Anonymkode: 91aaf...73e

Vet ikke om denne var ment kun til Glitter, men jeg klarer i allefall alt det der og mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Glitter skrev (3 timer siden):

Men i perioder klarer jeg ikke å få gjort sånt.

Men da skyldes det vel ikke aspergeren?

Anonymkode: 8b143...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Klarer du å betale regninger, handle mat, handle klær, vaske klær, lage middag, bytte sengetøy, dra til legen osv selv? 

Anonymkode: 91aaf...73e

Klarer man ikke det med aspergers?

Anonymkode: 8b143...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men da skyldes det vel ikke aspergeren?

Anonymkode: 8b143...2ee

Det at jeg blir dårlig hele tiden av å fungere alene tror jeg kan ha med den å gjøre ja. Men jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (25 minutter siden):

Det at jeg blir dårlig hele tiden av å fungere alene tror jeg kan ha med den å gjøre ja. Men jeg vet ikke. 

Men fungeringevnen ved autisme er vel ikke noe som forandrer seg vesentlig gjennom året,slik jeg tror kanskje det gjør hos deg men usikker hva du mener. 

Anonymkode: 91aaf...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (26 minutter siden):

Det at jeg blir dårlig hele tiden av å fungere alene tror jeg kan ha med den å gjøre ja. Men jeg vet ikke. 

Jeg mener ved autisme går det jo ikke så tydelig opp og ned. Da har det mer med andre diagnoser å gjøre. 

Anonymkode: 91aaf...73e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men fungeringevnen ved autisme er vel ikke noe som forandrer seg vesentlig gjennom året,slik jeg tror kanskje det gjør hos deg men usikker hva du mener. 

Anonymkode: 91aaf...73e

Fungeringsevnen min er den samme når jeg har folk rundt meg, bortsett fra de bipolare svingningene og andre symptomer jeg har. Men jeg blir dårligere av å gå rundt for meg selv. Jeg vet egentlig ikke hvordan jeg skal forklare det. Men jeg holder meg betydelig mer stabil når jeg har noen å støtte meg på. Det er ikke symptomene på Asperger som svinger, men jeg er pga den sårbar og får mer problemer med alt det andre når jeg er alene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg mener ved autisme går det jo ikke så tydelig opp og ned. Da har det mer med andre diagnoser å gjøre. 

Anonymkode: 91aaf...73e

Det vel bli påvirket av ting som stress, angst, depresjon etc.,

Anonymkode: 8b143...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 11.2.2023 den 20.41):

Tror mange med asberpgers gjør det. Men når jeg var barn fikk jeg høre jeg var så veslevoksen! 

Anonymkode: 8b143...2ee

Akkurat samme her!😊

Anonymkode: db0dd...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kanskje mer umoden lenger som voksen, Tror heller flere føler at de har et ungdommelig sinn når de blir eldre.  Jeg er 73, men føler meg ikke gammel til sinns, men heller som en ungdom, selv om jeg er blitt noe tregere til å huske. navn og slike ting. Min mor hadde nok asperger , og da hun bodde på eldre senteret  og var borti mot 95 og den eldste der, sa hun at hun ikke trivdes der med alle de gamle folka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...