Gå til innhold

Faren min spurte om det var selvskadings sår

Anbefalte innlegg

Jeg fikk sår oppå hånden min da jeg holdt på å klatre. I helgen var jeg på besøk hos min far og han spurte rett ut om det var selvskadings sår. Selvskading er ikke noe jeg gjør så det er synlig, så jeg ble veldig overrasket over at han tenkte at det var det. Oppsiden av hånden er jo også et av de mest synlige stedet man kan selvskade, så om jeg skulle selvskadet hadde det vert en selvfølge å skjult det. Men det er jo ikke sikkert at han tenkte på akkurat det. 

Uansett. Nå er jeg bekymret for at han er bekymret for meg. 

Anonymkode: f107f...bb4

Fortsetter under...

Hvis du faktisk selvskader så er det jo forståelig at han spør om det. Da er det nok andre tegn før akkurat det såret som gjør at han ser på det som et alternativ.

Kan du snakke med ham, eller noen andre, med årsakene til at du selvskader slik at det kan jobbes med?

Anonymkode: 0884d...ee2

AnonymBruker skrev (På 13.2.2023 den 11.07):

Jeg fikk sår oppå hånden min da jeg holdt på å klatre. I helgen var jeg på besøk hos min far og han spurte rett ut om det var selvskadings sår. Selvskading er ikke noe jeg gjør så det er synlig, så jeg ble veldig overrasket over at han tenkte at det var det. Oppsiden av hånden er jo også et av de mest synlige stedet man kan selvskade, så om jeg skulle selvskadet hadde det vert en selvfølge å skjult det. Men det er jo ikke sikkert at han tenkte på akkurat det. 

Uansett. Nå er jeg bekymret for at han er bekymret for meg. 

Bare vil fortelle deg at de arrene du får etter selvskading forsvinner aldri. Så det er sikkert ikke noe gøy om du bruker den metoden for å dempe smerte når du blir 80 år. 

Anonymkode: ff6ea...af9

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare vil fortelle deg at de arrene du får etter selvskading forsvinner aldri. Så det er sikkert ikke noe gøy om du bruker den metoden for å dempe smerte når du blir 80 år. 

Anonymkode: ff6ea...af9

Folk som selvskader vet at det blir arr av det..

Annonse

AnonymBruker skrev (På 14.2.2023 den 15.47):

Kan du snakke med ham, eller noen andre, med årsakene til at du selvskader slik at det kan jobbes med?

Anonymkode: 0884d...ee2

Jeg har ingen behandler akkurat nå. Hvis jeg hadde hatt det kunne jeg jo tatt det opp med hen. Men jeg føler likevel ikke at det er seriøs nok på en måte. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har ingen behandler akkurat nå. Hvis jeg hadde hatt det kunne jeg jo tatt det opp med hen. Men jeg føler likevel ikke at det er seriøs nok på en måte. 

Jeg er også redd for å ikke bli tatt på alvor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...