Gå til innhold

Psykiatriske medisiner som ikke skal taes sammen med appelsinjuice?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått med meg at enkelte medisiner ikke skal taes sammen med appelsinjuice. Jeg lurer på, hvilke psykiatriske medisiner gjelder det? Kan man ta det sammen med lamictal? (Fordi det smaker dritt og håper på å dekke over smaken).

Anonymkode: cd5cc...720

Fortsetter under...

ISW skrev (1 minutt siden):

Appelsinjuice går såvidt jeg vet fint. Problemet er grapefruktjuice.

Aha. Skjønner. Da har jeg nok fått med meg feil. Men hva kan ikke kombineres med grapefruktjuice da? (Ikke at jeg kommer til å drikke det da, det smaker jo fælt. Men bare så man er klar over det).

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Aha. Skjønner. Da har jeg nok fått med meg feil. Men hva kan ikke kombineres med grapefruktjuice da? (Ikke at jeg kommer til å drikke det da, det smaker jo fælt. Men bare så man er klar over det).

Her er alle medisiner, det er ganske mange:

https://interaksjoner.no/results.html?PreparatNavn=Grapefruktjuice

Søk i listen om medisinen din står der 😊

Annonse

Everybody skrev (10 timer siden):

Hvorfor kan ikke noen meds kombineres med grapefruktjuice? Hva skjer da?

Juicen kan virke forsterkende: https://www.lommelegen.no/medisiner/artikkel/disse-fruktene-kan-pavirke-mange-vanlige-medisiner/77412840

Endret av laban

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...