Gå til innhold

Hva er dette? Åndeverdenen?

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke slik lidelse, men jeg har et slikt forhold til universet. Så jeg skjønner hva du mener, og jeg skjønner den tvilen om det er tilfeldig eller ikke, eller om en er på bærtur osv. 

Takk for forståelse 🙂

Anonymkode: 2c204...9a3

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja. Men egentlig er det vel ikke et så stort "problem". Gjør ikke noe om jeg ikke får et ordentlig svar på det, for det er jo bare en bagatell. 🙂

Ok hvis du ser på det som en bagatell så er det jo greit :) Jeg blir ofte urolig og vil ha svar på hva det er. 

stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Ok hvis du ser på det som en bagatell så er det jo greit :) Jeg blir ofte urolig og vil ha svar på hva det er. 

Jeg også. Men hvis jeg ser "overordnet" på det, så er det tross alt en bagatell. Det er ikke noe jeg trenger å bruke så mye tid og krefter på å forstå. Får bare godta at jeg tenker sånn, og ferdig med det. Selv om det samtidig gjør meg usikker og litt redd... For tenk om det er sånn? Da er det jo veldig fælt og skummelt og egnet til å gjøre meg redd. Men tenker at jeg ikke må gå inn i det, hvis du skjønner. Må prøve å avfeie det på en måte. Men vet ikke om det går da. 

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg også. Men hvis jeg ser "overordnet" på det, så er det tross alt en bagatell. Det er ikke noe jeg trenger å bruke så mye tid og krefter på å forstå. Får bare godta at jeg tenker sånn, og ferdig med det. Selv om det samtidig gjør meg usikker og litt redd... For tenk om det er sånn? Da er det jo veldig fælt og skummelt og egnet til å gjøre meg redd. Men tenker at jeg ikke må gå inn i det, hvis du skjønner. Må prøve å avfeie det på en måte. Men vet ikke om det går da. 

Ok jeg klarer ikke å avfeie sånt for det henger seg opp på en måte, ringte jo rundt til alle mulige folk en periode. Helst klarsynte for å vite hva ting var, de sa jo det var noe alternativt. Men når jeg har snakket med psykiatrien er det ofte en del av min sykdom, nå har jeg omtrent ikke sånne opplevelser. Tar AP nå. 

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Ok jeg klarer ikke å avfeie sånt for det henger seg opp på en måte, ringte jo rundt til alle mulige folk en periode. Helst klarsynte for å vite hva ting var, de sa jo det var noe alternativt. Men når jeg har snakket med psykiatrien er det ofte en del av min sykdom, nå har jeg omtrent ikke sånne opplevelser. Tar AP nå. 

Skjønner. Vet ikke om jeg heller klarer å avfeie det, men prøver. Vanskelig da, for det er så rart. Veksler mellom å tro på det og ikke tro på det. Men det er jo ganske skummelt å tro på det. For da kan jeg ikke si sånne ting høyt mer. 

Annonse

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Fikk opp i feeden min på instagram en ting som mannen min nettopp har kjøpt. Rart om det er tilfeldig. 

Det er helt normalt. Telefonen og sosiale media får med seg veldig mye av det vi gjør. Det har ikke med åndeverden å gjøre. :) Det er creepy da. Har opplevd det samme.

Det er altså ikke helt tilfeldig. Det er et resultat av telefonbruken vår. 

Endret av Glitter
Glitter skrev (49 minutter siden):

Det er helt normalt. Telefonen og sosiale media får med seg veldig mye av det vi gjør. Det har ikke med åndeverden å gjøre. :) Det er creepy da. Har opplevd det samme.

Det er altså ikke helt tilfeldig. Det er et resultat av telefonbruken vår. 

Men vi har jo hver vår telefon. Jeg har ikke søkt på noe sånt, men får det likevel opp? Det er rart. 

Hjernen vår er laget for å finne mønster. Når noe skjer når vi nettopp har tenkt på det eller drømt om det, så tenker hjernen vår at det må være en sammenheng. Det gjør verden litt mindre kaotisk og gir den mening.

Hjernen vår vil også motsette seg det å endre en oppfatning. En del av denne prosessen er at hjernen bekvemt glemmer/overser/avfeier alle gangene vi har tenkt på noen eller drømt om noe og det IKKE skjer. I stedet blir vår overbevisning styrket hver erfarer hva vi anser som en slik sammenheng.

Du kan google "Confirmation Bias" for å lese mer om det. 

Endret av Vhanja

Annonse

Vhanja skrev (48 minutter siden):

Hjernen vår er laget for å finne mønster. Når noe skjer når vi nettopp har tenkt på det eller drømt om det, så tenker hjernen vår at det må være en sammenheng. Det gjør verden litt mindre kaotisk og gir den mening.

Hjernen vår vil også motsette seg det å endre en oppfatning. En del av denne prosessen er at hjernen bekvemt glemmer/overser/avfeier alle gangene vi har tenkt på noen eller drømt om noe og det IKKE skjer. I stedet blir vår overbevisning styrket hver erfarer hva vi anser som en slik sammenheng.

Du kan google "Confirmation Bias" for å lese mer om det. 

Takk, det skal jeg lese om 🙂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...