Gå til innhold

Hva skjer hvis man er psykisk syk og må i fengsel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 time siden):

De med psykoselidelse havner ikke i fengsel vel. 

Anonymkode: 620e1...6b9

Jo de kan absolutt det, det er aldri diagnosen i seg selv det går på, men blant annet din funksjonsnivå og i hvor stor grad diagnosene påvirker deg som avgjør om man er skikket til fengsel eller ikke. Man trenger ikke en gang ha en psykosediagnose en gang. 

Er mange med psykoselidelse og schizofreni som blir funnet tilregnelig for som vi vet så fins også psykoselidelser i mange grader fra så mildt at man fungerer i både jobb og sosialt og har kjæreste eller venner til de som ikke greier de mest basale ting som å dusje, lage mat, kle på seg

Anonymkode: 5ca08...6a6

Annonse

Min  behandler, advokat og kontakt i KIF mente jeg var soningsudyktig. Jeg har ikke psykoselidelse. Men om jeg hadde fått soning i behandling vet jeg jo ikke. Jeg fikk med et nødskrik samfunnstjeneste hvor mesteparten ble avskrevet i behandling. Akuttpsykiatrien, DPS, BET-seksjonen. Alt. Nettopp fordi rettsvesenet ville ikke ha meg i fengsel hvis de kunne unngå det. 

Everybody skrev (11 timer siden):

Hvis man er ufør og har psykoselidelse? Det er jo gjerne arbeidsplikt i fengselet hvis ikke man vil være på cella hele døgnet. Og hvis man har problemer med å omgås andre mennesker? Er det egne avdelinger for psykisk syke?

Nei, satt i varetekt, nesten samme greia. Om du ikke vil jobbe blir det å være på cella uten noe å gjøre. Ikke noe psykolog, kun 5 min i uka.. du er forlat der. Ingen som bryr seg om psykisk syke i fengsel. Satt på breidvedt fengsel og er kun gått 2 pr siden..

Anonymkode: 4fb36...357

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Nei, satt i varetekt, nesten samme greia. Om du ikke vil jobbe blir det å være på cella uten noe å gjøre. Ikke noe psykolog, kun 5 min i uka.. du er forlat der. Ingen som bryr seg om psykisk syke i fengsel. Satt på breidvedt fengsel og er kun gått 2 pr siden..

Anonymkode: 4fb36...357

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/APp1o3/akuttflytter-innsatte-fra-kvinnefengsel-frykter-for-liv

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...