Gå til innhold

Hvor mange dager uten medisiner før man merker forverring?

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på, de som merker forverring av å glemme medisiner, hvor mange dager går det før man merker forverring?

Setter pris på om noen vet, eller om noen har egenerfaring (skriv gjerne også hvilken diagnose du har og hvilke medisiner du står på da). 

Anonymkode: 3594e...b0e

Fortsetter under...

kupton skrev (1 minutt siden):

Hva er forskjellen?

Jeg ser forverring som at man merker at medisinene mister effekt og at man merket økte symptomer, mens tilbakefall er mer alvorlig og at man blir psykotisk for fullt på nytt og er veldig dårlig over lang tid og må innlegges.

Annonse

kupton skrev (1 time siden):

Ved stabiliserte psykoser kan det ta opp til 10 mnd før tilbakefallet kommer. Og da er det vanskeligere å behandle enn forrige gang, og det trengs vanligvis større doser.

Svaret høres ut som du er kjøpt og betalt av legemiddelindustrien.

cathlin skrev (8 minutter siden):

Det er fritt frem for alle å tilegne seg forskningsresultater. Ikke alle funn er like behagelige eller populære, men de må likevel frem i lyset. 

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg lurer på, de som merker forverring av å glemme medisiner, hvor mange dager går det før man merker forverring?

Setter pris på om noen vet, eller om noen har egenerfaring (skriv gjerne også hvilken diagnose du har og hvilke medisiner du står på da). 

Anonymkode: 3594e...b0e

Slutter jeg med medisiner så blir jeg raskt dårligere. Kan merke forskjell bare på noen dager og hvis jeg forblir uten medisiner så blir jeg raskt veldig dårlig.  Først deprimert og deretter psykotisk.  Har bipolar diagnose og bruker cipralex, abilify og quetiapin. 

cathlin skrev (16 minutter siden):

Er litt lei at den beskyldningen kommer så raskt. Leger har i alle år gått på kurs for å bli oppdatert på nye ting + +. Dette har riktg nok blitt betalt av legemiddelindustrien, men så har dette også vært legenes eneste mulighet til å gå på sånne kurs for å kunne være oppdatert. Iallefall var det sånn tidligere.

kupton skrev (14 timer siden):

Det er fritt frem for alle å tilegne seg forskningsresultater. Ikke alle funn er like behagelige eller populære, men de må likevel frem i lyset. 

Hva forskningen sier kommer an på hvilken forskning man velger å lese. Den er ikke entydig. 

Annonse

stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Vet ikke hvor lang tid det har gått men har blitt syk igjen etter seponering av AP, og det stemmer det med at man må ha høyrere dose for at det skal virke igjen. 

Hvordan syk?

Anonymkode: 3cddf...6f6

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...