Gå til innhold

Når andre vil du skal slutte med medisiner..

Anbefalte innlegg

Det gjelder to ulike benzo, en beroligende og en innsovingstablett. Førstnevnte tar jeg ca to ganger i uka i moderat dose og den andre vanlig dose ca annenhver kveld. Nå sier vedkommende at jeg ser "dopa" ut når den beroligende er tatt. Hn føler seg alene og at jeg er langt vekke. Hn er vokst opp med foreldre som ruset seg så forstår hns reaksjon. Men jeg doper meg jo ikke  tar 20 mg sobril, ikke mer og ikke mer enn ca 2 ganger i uka. Jeg føler jeg trenger den pga alvorlig angstproblematikk. Jeg har Gad og panikklidelse og sliter med å gå ut.

Har noen forslag til å løse dette? Jeg får medisinene i multidose med HT en gang i uka. Jeg ringte legen og ba han gi de beskjed om å ta ut tablettene fra multidosen. Legen bestemte at jeg skal prøve uten i tre uker. Vært uten i halvannen uke nå. Det skal sies at jeg kan få angst dagen etter at jeg har tatt sobril. Vedkommende som vil jeg skal slutte er lei av at jeg blir dårlig dagen etter. Jeg ble redd hn skulle gå fra meg, det var derfor jeg ringte legen. I denne tiden uten sobril og stilnoct i multidosen så har jeg vært veldig deprimert men siste dagene litt mindre angst, har økt zoloft.

@kupton og dere andre, jeg setter pris på innspill til hva jeg kan gjøre. Jeg vil ikke gi slipp på de medisinene for de hjelper meg til å gjennomføre ting jeg ikke hadde klart uten. Jeg har det veldig tøft. Men jeg trenger vedkommende i livet mitt og vil ikke at hn skal få det vondt pga at jeg tar 20 mg sobril.

Please...anyone?

Anonymkode: 3d2bf...299

Fortsetter under...

Her bør du skrive ned for og mot. Del et ark i to ved å tegne en vertikal/loddrett strek midt på arket. På den ene siden skriver du fordelene med å slutte. På den andre siden skriver du ulempene. Så tenker du på dette en ukes tid før du bestemmer deg hvilken side av arket som veier tyngst.

Slik jeg ser det skjer det noe negativt når du tar medisinen siden kjæresten din så tydelig merker det.

Positivt med å slutte: Du beholder kjæresten. Du slipper "dagen derpå".  Den mindre angst du merker etter halvannen uke vil meget sannsynlig bli stadig mindre jo lengre du fortsetter uten. Gleden ved å ikke være avhengig.

Negativt med å slutte: I en periode må du kjempe med din tanke om at det er noe du ikke får til uten Sobril.

PS: Hvorfor må du slutte med Stilnoct samtidig? Kan ikke det evt komme som et prosjekt nr 2?

kupton skrev (12 timer siden):

Her bør du skrive ned for og mot. Del et ark i to ved å tegne en vertikal/loddrett strek midt på arket. På den ene siden skriver du fordelene med å slutte. På den andre siden skriver du ulempene. Så tenker du på dette en ukes tid før du bestemmer deg hvilken side av arket som veier tyngst.

Slik jeg ser det skjer det noe negativt når du tar medisinen siden kjæresten din så tydelig merker det.

Positivt med å slutte: Du beholder kjæresten. Du slipper "dagen derpå".  Den mindre angst du merker etter halvannen uke vil meget sannsynlig bli stadig mindre jo lengre du fortsetter uten. Gleden ved å ikke være avhengig.

Negativt med å slutte: I en periode må du kjempe med din tanke om at det er noe du ikke får til uten Sobril.

PS: Hvorfor må du slutte med Stilnoct samtidig? Kan ikke det evt komme som et prosjekt nr 2?

Hei, jeg har nå satt opp en liste og det ble flere fordeler med å slutte enn å fortsette. Og jeg vil ikke miste kjæresten, det er det verste som kan skje meg.

Jeg er nok psykisk avhengig av den og det er mye jeg føler jeg ikke får til uten. Og jeg har en slags depresjon/sorg fordi jeg innser at jeg ikke kan fortsette på den. Er det normalt og vil det gå over? Jeg har tatt mye mindre sobril siste to ukene, og kjenner nå klart at jeg føler meg mye bedre når jeg ikke har tatt den på en stund - både psykisk og fysisk. Når jeg så tar en sobril så blir jeg dårlig, får angst og blir mer ustabil og irritabel dagen(e) etterpå. Så skjønner jo at kjæresten reagerer... han føler det nok som veldig negativt. Det som skremmer meg litt er at jeg er såpass avhengig at jeg føler livet blir trist uten. Tror du den følelsen vil gå over? Tror jeg må bestille meg en time med legen. Det spørs om ikke jeg skal først slutte med sobril så blir stilnoct neste prosjekt, det blir kanskje lettere å "svelge"? Merker at jeg er inne i en prosess og jeg heller mer og mer til å slutte helt med sobril. 

Anonymkode: 3d2bf...299

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...