Gå til innhold

Andre som ikke klaer og orker å ha venner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja og jeg har ikke autisme. Jeg klarer ikke og ha planer eller relasjoner med venner for tiden. Klarer bare det jeg må av plikter men jeg lever et sosialt liv til vanlig i ukedagene. 

Anonymkode: 1d18d...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Når man har autisme er jo det helt vanlig for vi blir slitne av bare veldig lite tid blant andre mennesker. 

Anonymkode: 64228...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig blant psykoselidelser også. Orker ikke være mye blant folk og blir fort sliten. Men litt sosialisering er alltids greit, men ikke for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (5 timer siden):

Det er vanlig blant psykoselidelser også. Orker ikke være mye blant folk og blir fort sliten. Men litt sosialisering er alltids greit, men ikke for mye.

Hvor mye er "litt"? Er det å treffe noen 1 gang i uken du regner som litt eller 1 gang i måneden eller sjeldnere? Vet isolering er vanlig ved psykoselidelser. Jeg har en søster som stenger seg helt inne i flere måneder av gangen og bestiller mat på døra det lille hun spiser. De vennene hun hadde har for lengst forlatt henne da hun aldri ville ha besøk og ikke svarte på meldinger, oppringning eller noe når vi prøvde ta kontakt, det varte i månedsvis. 

Anonymkode: 64228...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvor mye er "litt"? Er det å treffe noen 1 gang i uken du regner som litt eller 1 gang i måneden eller sjeldnere? Vet isolering er vanlig ved psykoselidelser. Jeg har en søster som stenger seg helt inne i flere måneder av gangen og bestiller mat på døra det lille hun spiser. De vennene hun hadde har for lengst forlatt henne da hun aldri ville ha besøk og ikke svarte på meldinger, oppringning eller noe når vi prøvde ta kontakt, det varte i månedsvis. 

Anonymkode: 64228...014

2-3 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke voksne mennesker er det som henger med venner 2-3 ganger i uka? Er ikke det noe tenåringer og studenter gjør?

De fleste jeg har rundt meg har ingen psykiatrisk diagnose men de henger ikke med venner oftere enn maks en gang i måneden. Som regel sjeldnere fordi vi har nok med jobb og voksenlivet.

Anonymkode: 3f801...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (Akkurat nå):

2-3 var litt mye. Kanskje 1 gang i uka da.

Fortsatt langt mer en det jeg treffer mine, og jeg har verken autisme eller psykoselidelser. Sist jeg traff en venn må ha vært 3 måneder siden da jeg var på julegavehandel. 

Nå teller jeg ikke med kollegaer eller egen familie, for de omgås jeg jo daglig, men andre venner er opptatt med jobb, barn og ektefelle akkurat sånn som jeg.

Anonymkode: 3f801...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (21 minutter siden):

2-3 ganger i uka.

 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvilke voksne mennesker er det som henger med venner 2-3 ganger i uka? Er ikke det noe tenåringer og studenter gjør?

De fleste jeg har rundt meg har ingen psykiatrisk diagnose men de henger ikke med venner oftere enn maks en gang i måneden. Som regel sjeldnere fordi vi har nok med jobb og voksenlivet.

Anonymkode: 3f801...ca4

Er enig i det du sier at 3 ganger i uka høres jo veldig mye ut for en voksen å henge med venner. Ganske uvanlig for de med psykoselidelser å være så sosiale tror jeg. 

Anonymkode: 64228...014

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...