Gå til innhold

Negativ selvfølelse for gutter.

Anbefalte innlegg

Hvorfor blir menn og maskulinitet så ofte angrepet og satt i et negativt lys i media og kultur i dag? Giftig maskulinitet og patriarkiet for eksempel. Nettflix er jo for eksempel veldig negative. Hvordan vil dette påvirke psyken til guttene, fremtidens menn?

Anonymkode: 556e2...4c5

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/471445-negativ-selvf%C3%B8lelse-for-gutter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvorfor blir menn og maskulinitet så ofte angrepet og satt i et negativt lys i media og kultur i dag? Giftig maskulinitet og patriarkiet for eksempel. Nettflix er jo for eksempel veldig negative. Hvordan vil dette påvirke psyken til guttene, fremtidens menn?

Det er ødeleggende. Spesielt for hvite gutter.

Anonymkode: f303b...e02

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ødeleggende. Spesielt for hvite gutter.

Jeg føler det er i de siste årene at dette har forandra seg. Jeg orker ikke se på Netflix lenger. Og egentlig filmer i det hele tatt. Men jeg er jo voksen.

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg føler det er i de siste årene at dette har forandra seg. Jeg orker ikke se på Netflix lenger. Og egentlig filmer i det hele tatt. Men jeg er jo voksen.

Netflix? Mener du da filmene som er på Netflix? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men Netflix er "stort" med haugevis av filmer, både gamle og nye. Det skal godt gjøres å finne akkurat de filmene som setter gutter i et dårlig lys. Når det er sagt ser jeg ikke mye på Netflix. 

Men at gutter på en måte utkonkurreres av jenter på ulike arenaer, kanskje spesielt i skolen, kan jo tenkes at blir et samfunnsproblem på sikt. 

Anonymkode: ee453...849

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Netflix? Mener du da filmene som er på Netflix? Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg, men Netflix er "stort" med haugevis av filmer, både gamle og nye. Det skal godt gjøres å finne akkurat de filmene som setter gutter i et dårlig lys. Når det er sagt ser jeg ikke mye på Netflix. 

Men at gutter på en måte utkonkurreres av jenter på ulike arenaer, kanskje spesielt i skolen, kan jo tenkes at blir et samfunnsproblem på sikt. 

Anonymkode: ee453...849

Det er spesielt de filmene og seriene som Netflix lager selv som er ille. Patriarkiet er liksom alltid et tema. «Fight the patriarchy» liksom. Spesielt hvite menn er  problematiske. Sist jeg var innom så jeg litt på Wednesday. Den var jo bra egentlig, men når det viste seg at «the bad guy» var «patriarken» hadde jeg ikke lyst å se mer.

Annonse

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ja tror det stemmer.

Amazon prime er ikke fult så ille. Tror det er en sånn ting at når man først har blitt oppmerksom på det så ser man et mønster liksom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...