Glitter Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 (endret) Jeg blir forvirret. Jeg føler meg ikke deprimert, men har deprimerte tanker og deprimert adferd. Er det Litium som virker da? De depressive tankene og depressiv og ustabil adferd kan det skyldes tilbakefall på min personlighetsforstyrrelse? For eksempel så gråter (men kan fortsatt gråte) jeg mindre, jeg er ikke tung og trist i kroppen og jeg har humoren inntakt, i situasjoner hvor det er naturlig så både smiler og ler jeg. Men på samme tid er alt håpløst om dagen, jeg har fått en åpenbaring om at jeg ikke kan bli bedre enn jeg er for nå har jeg prøvd i 7 år snart, jeg er dårlig med personlig hygiene, trener lite, er ikke interessert i å være sosial og til tross for mitt klare løfte til meg selv om at selvmord er uaktuelt så måtte jeg til legevakten på lørdag for hadde ieg ikke gjort det så hadde jeg ikke vært her nå. Jeg er også veldig svingende. Det ene øyeblikket tenker jeg at alt ordner seg bare jeg får meg en hund, men det neste, litt basert på innspill jeg får, så tenker jeg at jeg har ikke sjans til noen hund. Jeg har dessuten innsett at blir jeg ikke bedre bør jeg være i bemannet bolig for å slippe et liv inn og ut av akuttpsykiatrien. Altså på den ene siden er jeg mer stabil og mer balansert (de ansatte i akuttpsykiatrien sier jeg framstår svært mye mer reflektert og sånt enn før og at jeg ikke virker like dårlig når jeg kommer inn samt blir raskere bedre), mens på den andre siden har jeg et uheldig tilbakefall på borderline? Kort oppsummert: Hvorfor oppfører jeg meg deprimert når jeg ikke føler meg deprimert slik som til vanlig? Og nr2; Hvordan håndterer man et tilbakefall på borderline? Jeg håper det kan holdes en respektfull tone for dette er ganske sårt. Endret 27. februar 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471448-er-det-pga-litium/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2023 Del Skrevet 27. februar 2023 Jeg syns du jobber utrolig godt. Jeg tror du reflekterer riktig. Når hverken Lamictal eller Litium tar depresjoner eller sånne halvdepresjoner så er det naturlig å tenke at du har gjennombrudd av din personlighetsforstyrrelse som kan helbredes noe med stemningsstabiliserende men ikke fullgodt. Du må pga dine to lidelser jobbe mer enn andre som bare har bipolar tror jeg. Du må både tåle bipolar sykdom og medisiner og bivirkning og samtidig hele tiden jobbe for å holde pf i sjakk med å jobbe med deg selv og tanker og følelser. Du gjør en ting og slitsom jobb. Ganske normalt at du mister litt motet. Tenker de i psykiatrien bør skryte av deg og håper de gjør det. Anonymkode: 1d4f8...1d5 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471448-er-det-pga-litium/#findComment-4150612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glitter Skrevet 27. februar 2023 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg syns du jobber utrolig godt. Jeg tror du reflekterer riktig. Når hverken Lamictal eller Litium tar depresjoner eller sånne halvdepresjoner så er det naturlig å tenke at du har gjennombrudd av din personlighetsforstyrrelse som kan helbredes noe med stemningsstabiliserende men ikke fullgodt. Du må pga dine to lidelser jobbe mer enn andre som bare har bipolar tror jeg. Du må både tåle bipolar sykdom og medisiner og bivirkning og samtidig hele tiden jobbe for å holde pf i sjakk med å jobbe med deg selv og tanker og følelser. Du gjør en ting og slitsom jobb. Ganske normalt at du mister litt motet. Tenker de i psykiatrien bør skryte av deg og håper de gjør det. Anonymkode: 1d4f8...1d5 Tusen takk for fint svar. Ja jeg tror det ligger noe i det. Selv om Litium ser ut til å stabilisere noe i meg, så har jeg jo alt det andre også. Også denne rusavhengigheten også den er hard å kjempe imot. Vanligvis føler jeg meg dypt deprimert på denne tiden av året så stemningsstabiliserende hjelper nok. Men så er det ytre belastninger da som nok gjør meg ustabil nå. Jeg svinger endel også. Og det er uvant for meg. Har hatt så mye depresjon som har holdt meg nede, men nå får borderline-biten mer frihet til å svinge meg opp og ned. Tror jeg. Må på en måte bli kjent med meg selv på nytt hvis det gir mening? Jeg må definitivt få meg en poliklinisk behandler nå når jeg mister behandleren min i akuttpsykiatrien. Jeg trodde jeg var frisk fra min borderline, men nå har jeg masse symptomer uten å være spesielt deprimert. Det er bare å innse at jeg har en skikkelig jobb å gjøre. Det er jo et nederlag det må jeg innrømme. Endret 27. februar 2023 av Glitter 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/471448-er-det-pga-litium/#findComment-4150614 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.