Gå til innhold

Kvinne som ikke liker kvinner

Anbefalte innlegg

erik123 skrev (11 timer siden):

Er kvinner så desperate at de må knulle for enhver pris? Er det ikke mulig å ha andre tanker i hodet? 

Nei, jeg tror ikke kvinner er så desperate. Det har jeg aldri sagt. Men HVIS en kvinne er så desperat, så vil det nok være lettere for henne å finne en mann, enn for en desperat mann å finne en kvinne.

Det er dessverre slik at en del menn går på byen stort sett for en grunn (for å ligge). Og når klokken tikker ubønnhørlig mot tre, promillen stiger og desperasjonen kommer, så synker standardene. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle menn (heldigvis).

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man er ofte mer raus med med motsatte kjønn. En mann ser at jeg er pen og smilende. Vi kan tøyse litt og snakke om overfladiske ting og det er greit. Jeg føler meg bra nok i møte med menn. Kvinner ser lettere bak fasaden og ønsker ofte dypere relasjon. Ønsker å snakke mer og bli kjent på en annen måte. For noen er det mer skremmende. Man blir målt for den man er og ikke bare et pent ytre og søte smil. Min mann og jeg opplever en fest veldig ulikt. Jeg kan lese mer det som foregår mellom folk. Min mann kan heller føle seg truet av menn som har bedre jobb, finere bil og mer penger. Men kvinnene føler han seg komfortabel med fordi der er det ingen konkurranse. De er bare søte i hans øyne. Så menn kan være strengere med menn og kvinner strengere med kvinner. Jeg er veldig glad for at jeg har gode og nære venninner. Det gjøre livet veldig mye bedre. Og jeg er veldig glad for at jeg har en mann som er positiv til kvinner. Jeg er likevel  trygg på at det er bare meg han elsker. 

Anonymkode: 6f6d7...e6a

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er det veldig vanlig at menn alltid ser på jenter som seksuelle objekter? Vurderer de alltid utseendet for å finne ut om de er et bra ligg? 

Anonymkode: 2e1fe...4d6

Hei,

Her var det en del å ta tak i :)

1. Jeg ser vel faktisk ikke på noen kvinner som seksuelle objekter. Jeg ser på kvinner som mennesker, som jeg ser på det som like naturlig å ha en fornuftig samtale med som menn. Jeg har kvinnelige kolleger, jeg har venninner, osv - ja, som jeg var inne på i forrige innlegg, så kan jeg godt se (og forsåvidt sette pris på) om en kvinne er pen, har vakker kropp, osv - men det betyr IKKE at jeg ser på vedkommende som et seksuelt objekt. I går var det Kvinnedagen - det jeg ikke skjønner at det ikke er mer fokus på i debatten, er at en kvinne skal ha sin egen identitet utover å være kvinne, for det er ikke alltid en selvfølge. Faktisk heller ikke i Norge, men spesielt ikke i en del andre land.

2. Hva noen betrakter som "et bra ligg" (for å bruke dine ord) er vel utrolig individuelt. For noen er det at de er utrolig glad i vedkommende, for andre igjen er det vel tiltrekningen i form av en pen rumpe, et vakkert ansikt, osv.. og for andre igjen er det vel hvordan de interagerer i senga. Jeg tror ikke det er et likhetstegn mellom et bra utseende og "et bra ligg". Jeg har i alle fall aldri tenkt sånn.

ISW skrev (På 8.3.2023 den 18.16):

Har du vært ute i Oslo klokken 02.30 natt til lørdag og søndag? 😅

Ja men det er mer relevant hva du og dine kompiser gjør. Du er jo mann, så tar du ukritisk med deg hva som helst hjem? Jeg tror i så fall det finnes mange menn som ikke er som deg.

Mulig du ikke helt fattet omfanget av det du skrev, for dersom alle kvinner får ligge fordrer det jo at dere menn tar til takke med hva som helst av kvinnfolk, og det tror jeg ikke stemmer. 

Grendel skrev (På 8.3.2023 den 20.22):

Det ISW påstår er at en kvinne alltids kan finne en eller annen på byen. Noen er desperate.

Jeg skjønte hva ISW mente, gjorde du? Skjønte du omfanget av det han skriver, jf mitt svar til han over her?

Dersom utsagnet «alle kvinner får ligge» er sant, fordrer det at menn ukritisk tar med seg hva som helst av kvinnfolk hjem.

Jeg har mer tro på vurderingsevnen til menn enn som så. 

Endret av Kayia
Kayia skrev (9 timer siden):

Jeg skjønte hva ISW mente, gjorde du? Skjønte du omfanget av det han skriver, jf mitt svar til han over her?

Dersom utsagnet «alle kvinner får ligge» er sant, fordrer det at menn ukritisk tar med seg hva som helst av kvinnfolk hjem.

Det fordrer at 2% av menn ukritisk tar med seg hva som helst av kvinnfolk.

Jeg har ikke mer tro på menn enn som så.

Endret av Grendel

Annonse

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg har ikke mer tro på menn enn som så 

Grendel skrev (1 time siden):

Jeg har ikke mer tro på menn enn som så.

Så ingen av oss kvinner er uinteressante for dere menn til tross for at vi kan være udelikate, ikke være spesielt pene, være for fulle, for usympatiske, for lite hyggelige, for asosiale, for  frekke etc ettersom vi får ligge uansett hvordan vi ser ut eller ter oss?

Igjen, jeg tror ikke så dårlig om dere menn men interessant at du legger lista helt nede på bakkenivå. 

påskelilje
Kayia skrev (1 time siden):

Så ingen av oss kvinner er uinteressante for dere menn til tross for at vi kan være udelikate, ikke være spesielt pene, være for fulle, for usympatiske, for lite hyggelige, for asosiale, for  frekke etc ettersom vi får ligge uansett hvordan vi ser ut eller ter oss?

Igjen, jeg tror ikke så dårlig om dere menn men interessant at du legger lista helt nede på bakkenivå. 

Nå kan jo Grendel svare for seg selv, men han sier jo at en liten prosentandel (han foreslår 2 % - vet ikke hvor det tallet kom fra) av mennene har lave krav til kvinner, og tar til takke med "hva som helst" for å få sex. Du snur jo helt rundt på dette ved det du skriver nå? Eller?

ISW skrev (På 9.3.2023 den 8.35):

Nei, jeg tror ikke kvinner er så desperate. Det har jeg aldri sagt. Men HVIS en kvinne er så desperat, så vil det nok være lettere for henne å finne en mann, enn for en desperat mann å finne en kvinne.

Det er dessverre slik at en del menn går på byen stort sett for en grunn (for å ligge). Og når klokken tikker ubønnhørlig mot tre, promillen stiger og desperasjonen kommer, så synker standardene. Dette gjelder selvfølgelig ikke alle menn (heldigvis).

Dette gjelder vel også sprengkåte kvinner. Sex er så viktig, det overskygger alt. 

Kvinne-gjest

Det eneste problemet med ons jeg ser er at folk drikker for mye og derfor kan overse tegn på mentale- eller kjønnssykdommer hos de som de tar med hjem på lørdags kveld.

Ellers er det ingen feil med at menn eller kvinner har lave krav til motsatt kjønn og noen ganger kan ta med hjem hvem som helst. Det er lov. I tillegg er det så mange uføre, arbeidsløse, ensomme og deprimerte mennesker nå at hvis noen synes de er bra nok for et kort erotisk eventyr så er det bare positivt, synes jeg. 

Endret av Kvinne-gjest
Kvinne-gjest
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Mange uføre, ensomme og deprimerte har aldri sex, det står ikke øverst på agendaen. De har større problemer. Opp i alt er sex noe du strengt tatt ikke trenger, livet er vanskelig nok. 

Anonymkode: 66cd7...51e

Jeg snakker ikke om tunge depresjondiagnoser, det er ikke et tema her. Men når det gjelder uføre, arbeidsløse og bare ensomme mennesker som av og til har lyst på selskap og sex, så kjenner jeg flere slike.

Endret av Kvinne-gjest
Kvinne-gjest skrev (59 minutter siden):

Jeg snakker ikke om tunge depresjondiagnoser, det er ikke et tema her. Men når det gjelder uføre, arbeidsløse og bare ensomme mennesker som av og til har lyst på selskap og sex, så kjenner jeg flere slike.

De fleste jeg kjenner har intet behov for sex. Det er ikke noe du må ha for å fungere. Og når det gjelder ensomme så har de andre ting å tenke på. 

Annonse

påskelilje
erik123 skrev (38 minutter siden):

De fleste jeg kjenner har intet behov for sex. Det er ikke noe du må ha for å fungere. Og når det gjelder ensomme så har de andre ting å tenke på. 

Jeg tror aldri jeg har spurt noen om deres behov for sex, selv ikke mine nærmeste venninner. Det er liksom helt privat, som jeg ikke har noe med å gjøre. Jeg regner med at de fleste synes at sex er en fin ting som gir noe ekstra i hverdagen, som gir et overskudd og nytelse, som gjør hverdagen ekstra god - så sant det er et likeverdig forhold. Har jeg trøbbel i forholdet, har jeg ikke behov for det - det er en overskuddsting. Slik er det i alle fall for meg, og jeg tenker at de fleste har det slik - av venner, kollegaer og naboer - uten at jeg noengang har spurt dem om det.

Selvfølgelig må en ikke ha det for å fungere, men det gir noe ekstra, slik andre ting kan gi - som f.eks. en tur i stillhet i skogen eller ved sjøen, en vakker konsert, et godt måltid, en fin samtale, en fin film eller noe annet du liker.

Kvinne-gjest
påskelilje skrev (28 minutter siden):

Jeg tror aldri jeg har spurt noen om deres behov for sex, selv ikke mine nærmeste venninner. Det er liksom helt privat, som jeg ikke har noe med å gjøre. Jeg regner med at de fleste synes at sex er en fin ting som gir noe ekstra i hverdagen, som gir et overskudd og nytelse, som gjør hverdagen ekstra god - så sant det er et likeverdig forhold. Har jeg trøbbel i forholdet, har jeg ikke behov for det - det er en overskuddsting. Slik er det i alle fall for meg, og jeg tenker at de fleste har det slik - av venner, kollegaer og naboer - uten at jeg noengang har spurt dem om det.

Selvfølgelig må en ikke ha det for å fungere, men det gir noe ekstra, slik andre ting kan gi - som f.eks. en tur i stillhet i skogen eller ved sjøen, en vakker konsert, et godt måltid, en fin samtale, en fin film eller noe annet du liker.

Det var vakkert sagt, og jeg likte det veldig godt. 

Men sånn fungerer det ikke for alle. For menn flest og en del kvinner er sex ikke overskuddsting, men noe helt nødvendig som de ikke kunne tenke seg å leve uten, tror jeg. Mulig det avhenger av genetikken.

Hadde jeg sluttet å tenke på sex i vanskelige perioder, hadde jeg levd uten sex i det hele tatt. Merker ingen eller lite forbindelse mellom sexlyst og trøbler, eller problemer i forholdet. Barna og sex er eneste som betyr noe i livet, har jeg alltid sagt.

Endret av Kvinne-gjest
AnonymBruker

Sex er en kortvarig, litt egoistisk nytelse. Og i et tilfeldig forhold kan man føle seg enda tommere og ensom etterpå. I dagens samfunn liker folk å skryte av hvor godt de liker sex og sex har høy status. Å ha trygge, monogame forhold er visst ikke så spennende. Kjærlighet og et nært forhold til en partner er viktigere enn sex selv om sex krydrer forholdet. Hvis sex blir viktigere enn partneren man har sex med er det noe som mangler mener jeg. 

Anonymkode: 6f6d7...e6a

Kvinne-gjest skrev (32 minutter siden):

Det var vakkert sagt, og jeg likte det veldig godt. 

Men sånn fungerer det ikke for alle. For menn flest og en del kvinner er sex ikke overskuddsting, men noe helt nødvendig som de ikke kunne tenke seg å leve uten, tror jeg. Mulig det avhenger av genetikken.

Hadde jeg sluttet å tenke på sex i vanskelige perioder, hadde jeg levd uten sex i det hele tatt. Merker ingen eller lite forbindelse mellom sexlyst og trøbler, eller problemer i forholdet. Barna og sex er eneste som betyr noe i livet, har jeg alltid sagt.

Jeg kan ikke snakke for alle, men jeg tror nok at sex i litt mindre grad er et overskuddsfenomen for menn.

Dårlig stemning i forholdet går ut over lysten, mens stress, søvnmangel og slitenhet ikke spiller noen rolle.

Gjest Vendi
Kayia skrev (18 timer siden):

Mulig jeg har oversett noe, men eksakt hvor i denne tråden sier ISW at "alle kvinner får ligge"? Det jeg har sett som han har skrevet er blant annet at hvis kvinner vil ligge med noen så får de det som regel til, og at det er lettere for en kvinne å finne en mann å ligge med enn motsatt. 

påskelilje skrev (6 timer siden):

Nå kan jo Grendel svare for seg selv, men han sier jo at en liten prosentandel (han foreslår 2 % - vet ikke hvor det tallet kom fra) av mennene har lave krav til kvinner, og tar til takke med "hva som helst" for å få sex. Du snur jo helt rundt på dette ved det du skriver nå? Eller?

Nei, det er Grendel som har snudd det hele på hodet.

Utgangspunktet var ISWs utsagn om at "alle kvinner får ligge" (fulgt opp med spørsmål om "har du vært på byen i Oslo kl 0230?"). Til dette svarte jeg at ved å si at "alle kvinner får ligge" sier han at menn tar hva som helst.

Grendel blandet seg inn i denne diskusjonen, og der ble det snudd på hodet. Jeg fortsatte imidlertid med argumentlogikken fra den opprinnelige diskusjonen. 

Med det sagt, jeg skjønner heller ikke hvor den 2%-en kom fra :)

Jaja, en skikkelig egentlig-ikke-kjempeviktig-men-jeg-sier-det-likevel-doldiskusjon dette, og både Grendel, ISW og jeg tåler en sånn liten uenighet fint :) 

Vendi skrev (45 minutter siden):

Mulig jeg har oversett noe, men eksakt hvor i denne tråden sier ISW at "alle kvinner får ligge"? Det jeg har sett som han har skrevet er blant annet at hvis kvinner vil ligge med noen så får de det som regel til, og at det er lettere for en kvinne å finne en mann å ligge med enn motsatt. 

Min spissformulering til ISW av hans utsagn det der, og poenget mitt med spissformuleringen var å si at jeg tror mange kvinner også opplever seg avvist av menn. Hadde det vært så lett som han sier at det er for kvinner, ville det bety at menn tar med seg alle de får tilbud fra hjem.

Som sagt tror jeg ikke dette stemmer.

Endret av Kayia

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...