Gå til innhold

zoloft er noe dritt!

stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv
ISW skrev (20 minutter siden):

Hei,

Jeg tviler på at ryggsmertene kommer av å ha sluttet med Zoloft. Jeg ville tatt en time hos fysioterapeut eller manuellterapeut. Du trenger ikke henvisning.

Hva med seponeringssyndrom? Jeg tror jeg har det og da får man vondt, mageknip har jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi
stjernestøv skrev (38 minutter siden):

Men det begynte jo skikkelig da, både det og søvnvanskene. Ja leger kan jo lite om rygger, må vel til fysioterapeut. Angrer litt på at jeg bestilte legetime, hva skal det være godt for og en turnus lege. 

Ikke meg du svarer, men jeg tenker at det er bra at du har bestilt legetime. Da kan du fortelle om alt du bekymrer deg for og lurer på ift dette og samtidig få en undersøkelse. Det kommer nok til å gå bra! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Vendi skrev (2 minutter siden):

Ikke meg du svarer, men jeg tenker at det er bra at du har bestilt legetime. Da kan du fortelle om alt du bekymrer deg for og lurer på ift dette og samtidig få en undersøkelse. Det kommer nok til å gå bra! :)

Ok. Men det er de unge legene,men det er jo jeg som har blitt gammel. Er få eldre leger nå for tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (50 minutter siden):

Hva med seponeringssyndrom? Jeg tror jeg har det og da får man vondt, mageknip har jeg også. 

Jeg vet ikke. Da jeg sluttet med Zoloft, så gjorde jeg det "etter boka" ved at jeg trappet ned og sto på hvert doseintervall i 2-3 uker. Fra 25 mg gikk jeg til 12,5 mg, så 12,5 mg annenhver dag, til jeg til slutt kuttet ut. Jeg hadde veldig lite plager. Det jeg merket litt var at jeg fikk litt sånn støtfølelse i hodet når jeg snudde hodet brått eller mye. Så hvis du har bråkuttet, så er det mulig du får mer plager en stund. Det er uansett ikke farlig og det går over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
ISW skrev (21 minutter siden):

Jeg vet ikke. Da jeg sluttet med Zoloft, så gjorde jeg det "etter boka" ved at jeg trappet ned og sto på hvert doseintervall i 2-3 uker. Fra 25 mg gikk jeg til 12,5 mg, så 12,5 mg annenhver dag, til jeg til slutt kuttet ut. Jeg hadde veldig lite plager. Det jeg merket litt var at jeg fikk litt sånn støtfølelse i hodet når jeg snudde hodet brått eller mye. Så hvis du har bråkuttet, så er det mulig du får mer plager en stund. Det er uansett ikke farlig og det går over.

Ok. Jeg tror jeg har det, gikk fra 100 mg og tok 25 mg i en uke og seponerte. Syns det var litt brått. Det er nå godt det går over til slutt da, ser frem til det. Ha også vurdert å begynne igjen bare for å bli kvitt dette men det går vel over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte zoloft i tre år, og de hadde god effekt og ingen bivirkninger da jeg sluttet annet enn at jeg var litt mer energiløs en periode på ca et par måneder.

Zoloft er jo medisiner en slapper mer av på også? Så jeg tenker at siden du bekymrer deg ganske mye i perioder så kan muskelsmerter være en indirekte årsak da, tii ryggsmerter fordi som sagt, så setter noen ganger psykiske plager seg i musklene. Men noen direkte årsak ser jeg vanskelig at det er. Med søvn vet jeg ikke helt, men igjen kan det jo være at du ikke får dempet så mye av uroen din? 

Jeg skriver bare hva jeg tenker her og vet ingenting. Bare litt logiske (?) antagelser. Jeg tror du ville hatt god nytte av yoga og andre aktiviteter som fikk muskulatur til å slappe av. Også fysioterapi så dette ikke brer seg. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
Kashmir skrev (15 minutter siden):

Jeg brukte zoloft i tre år, og de hadde god effekt og ingen bivirkninger da jeg sluttet annet enn at jeg var litt mer energiløs en periode på ca et par måneder.

Zoloft er jo medisiner en slapper mer av på også? Så jeg tenker at siden du bekymrer deg ganske mye i perioder så kan muskelsmerter være en indirekte årsak da, tii ryggsmerter fordi som sagt, så setter noen ganger psykiske plager seg i musklene. Men noen direkte årsak ser jeg vanskelig at det er. Med søvn vet jeg ikke helt, men igjen kan det jo være at du ikke får dempet så mye av uroen din? 

Jeg skriver bare hva jeg tenker her og vet ingenting. Bare litt logiske (?) antagelser. Jeg tror du ville hatt god nytte av yoga og andre aktiviteter som fikk muskulatur til å slappe av. Også fysioterapi så dette ikke brer seg. 

Ja vi har jo alle forskjellige erfaringer men det er altså lenge siden jeg har hatt problemer med søvnen, det skjedde etter zoloft kutt. Samme med ryggsmertene så det er nok en sammenheng, tror ikke jeg trappet ned skikkelig. 

Ja har opplevd at det blir psykosomatisk, det tror jeg migrenen min er og men dette er noe annet. Altså slet ikke med søvnen før zoloft eller på zoloft men etter jeg seponerte så det har en sammenheng, jeg liker ikke å ha det sånn. 

Vil bare at dette skal gå over og at jeg blir meg selv igjen mtp på både søvn og rygg, likte som sagt å legge meg før å lese for da tok jeg vival og fant roen. Nå hjelper jo ingenting lenger, håper på søvn i natt men vet jo aldri hva som venter meg. 

Tror jeg har seponeringssyndrom og at det vil gå over etter hvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Ja vi har jo alle forskjellige erfaringer men det er altså lenge siden jeg har hatt problemer med søvnen, det skjedde etter zoloft kutt. Samme med ryggsmertene så det er nok en sammenheng, tror ikke jeg trappet ned skikkelig. 

Ja har opplevd at det blir psykosomatisk, det tror jeg migrenen min er og men dette er noe annet. Altså slet ikke med søvnen før zoloft eller på zoloft men etter jeg seponerte så det har en sammenheng, jeg liker ikke å ha det sånn. 

Vil bare at dette skal gå over og at jeg blir meg selv igjen mtp på både søvn og rygg, likte som sagt å legge meg før å lese for da tok jeg vival og fant roen. Nå hjelper jo ingenting lenger, håper på søvn i natt men vet jo aldri hva som venter meg. 

Tror jeg har seponeringssyndrom og at det vil gå over etter hvert. 

Er solofremstøt innsovningsmedisn? 

Anonymkode: bf2aa...f67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg forsto ikke spørsmålet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Zoloft er vel et AD hvis det var det du mente. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (1 minutt siden):

Zoloft er vel et AD hvis det var det du mente. 

Ja jeg mente om det var innsparende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ja jeg mente om det var innsparende?

Du må gjøre deg mer forstått...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
stjernestøv skrev (9 minutter siden):

Du må gjøre deg mer forstått...

Innsovende? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Innsovende? 

Nei det er ikke det, er et AD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Nå er det tredje natten jeg har sovet godt? Kan det være over da? Det kunne være seponeringssyndrom sa psykiateren men det var vanskelig å si, men det kunne jo vare i en måned og tror det har gått det nå. Kanskje det er over nå da? 

Psykiateren ville snakke med meg ang medisiner men det vil ikke jeg, jeg skrev bare jeg kunne ta risperdal en stund til og da trenger jeg jo ikke snakke med han. Tror ikke jeg vil ta AD. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Jeg har litt angst for leger og psykiatere, tror jeg avbestiller timen hos legen på tirsdag. Det gir meg bare bekymringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Fjerde natten jeg sover godt, tror det er over nå :) 

Smertene, brekningene/oppkastet, mageknip og søvnløshet er borte og jeg er så glad for det :) Tror ikke det blir AD på meg igjen, er redd for hva det vil gjøre med meg. Tryggere med risperdal da, har aldri blitt sånn etter å ha sluttet med den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Lurer på om det er andre som har opplevd seponeringssyndrom? Hvor lang tid gikk det før det gikk over? Tok litt over en måned her, tror det er over :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ingenting da jeg sluttet på fontex. Nå blir jeg nektet å prøve antidepp igjen, selv om jeg ønsker det for å sove mindre og snakke mer 😨

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis både søvnløshet og muskelsmerter gav seg samtidig sikker på at det ikke var stressutløst, også slapp stresset endelig taket? Synd å legge skylden på medisiner slik at du ikke vil prøve en annen type hvis du egentlig har behov for det. 

Uansett veldig bra det har gått over nå. Hva enn som var årsaken. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...