Gå til innhold

Er det rart å be om kvinnelig taxisjåfør ?


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

I morgen skal jeg på tur med buss og taxi. Det er en litt lengre taxitur på øde veier og jeg skal av på et øde sted. 

Tidligere ville jeg ikke ha tenkt på det som skummelt, men det gjør jeg nå. Kan jeg be om kvinnelig taxisjåfør ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

I morgen skal jeg på tur med buss og taxi. Det er en litt lengre taxitur på øde veier og jeg skal av på et øde sted. 

Tidligere ville jeg ikke ha tenkt på det som skummelt, men det gjør jeg nå. Kan jeg be om kvinnelig taxisjåfør ? 

Husker jeg leste en gang for en del år siden at noen steder var det vanlig å be om "kvinnelig" sjåfør, men det betydde egentlig at man ville ha en hvithudet sjåfør... Hvis du får bestille ved å ringe og ikke kun via app eller "trykk 3"-opplegg på telefonen så kan du jo forklare hvorfor du vil ha kvinnelig sjåfør. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (10 minutter siden):

I morgen skal jeg på tur med buss og taxi. Det er en litt lengre taxitur på øde veier og jeg skal av på et øde sted. 

Tidligere ville jeg ikke ha tenkt på det som skummelt, men det gjør jeg nå. Kan jeg be om kvinnelig taxisjåfør ? 

Litt rart i mine øyne, men antakelig fullt mulig. Ville ikke brydd meg om taxisjåførens kjønn selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Ekstra skrev (2 minutter siden):

Litt rart i mine øyne, men antakelig fullt mulig. Ville ikke brydd meg om taxisjåførens kjønn selv.

Jeg er vanligvis ikke veldig bekymret av meg, men det skjer så mye rart for tiden, så får litt katastrofetanker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert be om det, men ikke sikkert du får. De kan også ta det ille opp fordi du ikke har tillit, men det vil den du snakker med sikkert ikke gi uttrykk for ovenfor deg. Hvis det er flere selskap der du bor, så ring det som har bynavnet i seg, eks Oslo Taxi. De bruker å være trygge alle sammen, men mtp pris osv også, så er de med bynavn tryggest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar forresten ganske ofte taxi i flere byer, og har kun hatt en dårlig erfaring, og det var at sjåføren virka rusa. Jeg sa fra om det, og det var også i den forbindelse at jeg fikk rådet om å bestille taxi fra selskap med navnet på byen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
Kashmir skrev (6 minutter siden):

Du kan sikkert be om det, men ikke sikkert du får. De kan også ta det ille opp fordi du ikke har tillit, men det vil den du snakker med sikkert ikke gi uttrykk for ovenfor deg. Hvis det er flere selskap der du bor, så ring det som har bynavnet i seg, eks Oslo Taxi. De bruker å være trygge alle sammen, men mtp pris osv også, så er de med bynavn tryggest. 

Nei, dette er ikke i Oslo. Det er et mindre sted og ikke sikkert de har kvinnelige sjåfører. Jeg tror jeg må spørre ja, så får jeg heller fremstå som hysterisk ;)

Taxituren vil være på øde skogsbilveier og på fjellet. Jeg skal av på ei hytte som vil være mørklagt når jeg kommer og taxisjåføren vil skjønne at jeg er alene der. Det er tvilsomt at det vil være noen i nabohyttene også på en onsdag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (Akkurat nå):

Nei, dette er ikke i Oslo. Det er et mindre sted og ikke sikkert de har kvinnelige sjåfører. Jeg tror jeg må spørre ja, så får jeg heller fremstå som hysterisk ;)

Taxituren vil være på øde skogsbilveier og på fjellet. Jeg skal av på ei hytte som vil være mørklagt når jeg kommer og taxisjåføren vil skjønne at jeg er alene der. Det er tvilsomt at det vil være noen i nabohyttene også på en onsdag. 

Jeg tror helt ærlig at du er helt trygg. Taxisjåfører er flinke og tar jobben sin seriøst. Jeg har virkelig tatt mye taxi altså uten å være ekspert,  men har kun gode erfaringer med unntak av han jeg nevnte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Jeg tror helt ærlig at du er helt trygg. Taxisjåfører er flinke og tar jobben sin seriøst. Jeg har virkelig tatt mye taxi altså uten å være ekspert,  men har kun gode erfaringer med unntak av han jeg nevnte. 

Jeg tror jo mest på det jeg også :) Det ramlet bare litt skumle tanker i hodet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida skrev (1 minutt siden):

Jeg tror jo mest på det jeg også :) Det ramlet bare litt skumle tanker i hodet mitt. 

Ja, jeg skjønner 🙂 du vil sikkert bli beroliget når bilen kommer og du ser sjåføren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

I morgen skal jeg på tur med buss og taxi. Det er en litt lengre taxitur på øde veier og jeg skal av på et øde sted. 

Tidligere ville jeg ikke ha tenkt på det som skummelt, men det gjør jeg nå. Kan jeg be om kvinnelig taxisjåfør ? 

Nei, det er like rart som å be om en HC Andersen sjåfør.

Anonymkode: dada6...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Nicklusheletida skrev (1 time siden):

I morgen skal jeg på tur med buss og taxi. Det er en litt lengre taxitur på øde veier og jeg skal av på et øde sted. 

Tidligere ville jeg ikke ha tenkt på det som skummelt, men det gjør jeg nå. Kan jeg be om kvinnelig taxisjåfør ? 

Nei det er ikke et problem Nicklus. Det er veldig vanlig og ringer du taxi selskapet er de forståelsesfulle. I min storby vet jeg mange som gjør det, de tar deg på ordet og fikser en kvinnelig sjofør :) 

Anonymkode: 377a2...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei det er ikke et problem Nicklus. Det er veldig vanlig og ringer du taxi selskapet er de forståelsesfulle. I min storby vet jeg mange som gjør det, de tar deg på ordet og fikser en kvinnelig sjofør :) 

Anonymkode: 377a2...583

Er det greit å be om en hvit sjåfør også hvis man føler seg tryggere med det?

Anonymkode: dada6...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida skrev (1 time siden):

Kan jeg be om kvinnelig taxisjåfør ? 

Klart du kan det. Bare vær forberedt på at de ikke har, eller at de ikke vil love noe, fordi det er en "kjent" metode for å kamuflere at man ikke vil ha sjåfør med innvandrerbakgrunn. Men sistnevnte er nok et større problem i byene. 

Husk at øde, mørke strekninger uten folk i sikte er helt vanlige forhold ved taxiturer i svært store deler av dette landet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er det greit å be om en hvit sjåfør også hvis man føler seg tryggere med det?

Anonymkode: dada6...a96

Kunne aldri falt meg inn å tenke det ligger noe bak og verken fått eller sagt jeg ønsket en kvinnelig sjofør da mener jeg kvinne og ikke annet som du insiterer. 

Anonymkode: 377a2...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Nei det er ikke et problem Nicklus. Det er veldig vanlig og ringer du taxi selskapet er de forståelsesfulle. I min storby vet jeg mange som gjør det, de tar deg på ordet og fikser en kvinnelig sjofør :) 

Anonymkode: 377a2...583

Bruk en by taxi som Oslo taxi de er mer seriøs enn de under taxi Selskapene ingen har hørt om. 

Anonymkode: 377a2...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kunne aldri falt meg inn å tenke det ligger noe bak og verken fått eller sagt jeg ønsket en kvinnelig sjofør da mener jeg kvinne og ikke annet som du insiterer. 

Anonymkode: 377a2...583

Men hvorfor er det greit å be om kvinnelig sjåfør men ikke en hvit?

Anonymkode: dada6...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men hvorfor er det greit å be om kvinnelig sjåfør men ikke en hvit?

Anonymkode: dada6...a96

Det er jo helt forskjellig? En kvinnelig sjofør oppleves tryggere hvis man er redd for å ta taxi 

Anonymkode: 377a2...583

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Nei, det er like rart som å be om en HC Andersen sjåfør.

Anonymkode: dada6...a96

🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er jo helt forskjellig?

Nei.

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En kvinnelig sjofør oppleves tryggere hvis man er redd for å ta taxi 

Anonymkode: 377a2...583

Hva hvis jeg ville opplevd det tryggere med en hvit sjåfør. Da må det også være like greit.

Anonymkode: dada6...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...