Gå til innhold

Rektor ville begrense bønn i skoletiden. Elevene reagerte med sinne: – Folk føler seg krenket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Denne tråden minner meg på hvorfor jeg sluttet å diskutere muslimer på nettet. Aggresjon og svart(hvitt-tankegang er like ille for meg uansett hvor det kommer fra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (29 minutter siden):

Vi innfører jo ikke en ny religion. Vi har mennesker i Norge fra mange kulturer og alle har rett til å praktisere sin religion. Det er land hvor ulike religioner praktiseres side om side, men bortsett fra det så skjønner jeg ikke argumentet om at vi ikke kunne gjort det ene og det andre i muslimske land? De har et helt annet styresett hvor befolkningen har begrenset mulighet til å bestemme og velge, så er det noe du vil skal være praksis her? Hvorfor? 

Mange av de som kommer hit vil jo ikke ha det levesettet de heller og velger derfor Norge. De kom og kommer ikke hit uten grunn. 

De er født i Norge og har alle rettigheter nordmenn har. Ofrer kaller de seg nordmenn med innvandrerbakgrunn. 

Religion kan utryddes. Bare påfunn av mennesker. Vi trenger ikke legge til rette for å finne opp mer tull.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (3 minutter siden):

Religion kan utryddes. Bare påfunn av mennesker. Vi trenger ikke legge til rette for å finne opp mer tull.

 

Du vet noe ingen andre vet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (1 time siden):

Religion kan utryddes. Bare påfunn av mennesker. Vi trenger ikke legge til rette for å finne opp mer tull.

 

Litt mangel på kunnskap og respekt for andre mennesker dette.  Religion vil aldri bli utryddet. Mangen er villig til å dø for troen sin og mange i verden blir faktisk forfulgt, fengslet og drept for det de tror på. Så mye betyr troen for mange. Og det er en menneskerett å tro. Problemet er når troen ødelegger for andre mennesker. De aller fleste troende i verden er fredlige mennesker som lever normale liv. Som opplever troen som en berikelse i livet. 

Anonymkode: d7024...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 28.3.2023 den 14.04):

Muslimer skiller seg ut med høylytte særkrav. 

Krav om separat gymnastikk for gutter og jenter, krav om bruk av heldekkende badedrakt i svømmebasseng, krav om at serveringssteder skal bruke egne griller for halal-kjøtt, krav om halal-kjøtt i fengsel, krav om at bilder av griser skal fjernes, krav om pause til å be midt i arbeids/skoletid og egne rom for å gjøre dette, krav om bruk av hijab i politiet, ansatte på institusjoner som nekter å servere ulike typer mat, foreldre som ikke kan selge lodd til inntekt for idrettslaget osv osv. Listen er lang.

https://www.nettavisen.no/meninger/minabai/muslimer-med-sarkrav/s/12-95-3423468168
   

Anonymkode: fea37...a4c

Jeg forstår at noe kan skape litt ekstra jobb og utfordringer. Men jeg mener ethvert menneske bør få praktisere sin tro så langt det lar seg gjøre så lenge det ikke skader noen.  Hijab eller heldekkende svømmetøy skaper ingen problemer for andre, å nekte de det synes jeg er krenkende. Likens bør kristne også få gå med kors. De som har problemer med å se kors eller hijab bør jobbe med seg selv. 

Anonymkode: 4b4f6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg forstår at noe kan skape litt ekstra jobb og utfordringer. Men jeg mener ethvert menneske bør få praktisere sin tro så langt det lar seg gjøre så lenge det ikke skader noen.  Hijab eller heldekkende svømmetøy skaper ingen problemer for andre, å nekte de det synes jeg er krenkende. Likens bør kristne også få gå med kors. De som har problemer med å se kors eller hijab bør jobbe med seg selv. 

Anonymkode: 4b4f6...493

Kan ikke si meg mer enig. At folk ikke får vise kors og hijab betrakter jeg som diskriminering rett og slett. At noen blir så provosert av det er en stor gåte for meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (20 minutter siden):

Kan ikke si meg mer enig. At folk ikke får vise kors og hijab betrakter jeg som diskriminering rett og slett. At noen blir så provosert av det er en stor gåte for meg. 

Om politiansatte etc. hadde brukt religiøse eller politiske symboler, ville det ha undergravd politiets nøytralitet som utøvende makt

Anonymkode: fea37...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Om politiansatte etc. hadde brukt religiøse eller politiske symboler, ville det ha undergravd politiets nøytralitet som utøvende makt

Anonymkode: fea37...a4c

Javel. Fordi noen dømmer etter hva de tror på og ikke at de gjør jobben sin? Synd igrunnen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

heldekkende svømmetøy skaper ingen problemer for andre

Anonymkode: 4b4f6...493

På stranden kan folk bruke hva de vil, i svømmebasseng er det uhygenisk.

Anonymkode: fea37...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Javel. Fordi noen dømmer etter hva de tror på og ikke at de gjør jobben sin? Synd igrunnen. 

 

Det er viktig at folk har tiltro til politiet, militæret, etc.

Anonymkode: fea37...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er viktig at folk har tiltro til politiet, militæret, etc.

Anonymkode: fea37...a4c

Ja, og det tror de ikke at de kan ha hvis de ser enkelte tror på en religion altså? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (42 minutter siden):

Kan ikke si meg mer enig. At folk ikke får vise kors og hijab betrakter jeg som diskriminering rett og slett. At noen blir så provosert av det er en stor gåte for meg. 

Så bra du er enig. 🙂

Anonymkode: 4b4f6...493

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (12 minutter siden):

Ja, og det tror de ikke at de kan ha hvis de ser enkelte tror på en religion altså? 

 

Nei.

Anonymkode: fea37...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Litt mangel på kunnskap og respekt for andre mennesker dette.  Religion vil aldri bli utryddet. Mangen er villig til å dø for troen sin og mange i verden blir faktisk forfulgt, fengslet og drept for det de tror på. Så mye betyr troen for mange. Og det er en menneskerett å tro. Problemet er når troen ødelegger for andre mennesker. De aller fleste troende i verden er fredlige mennesker som lever normale liv. Som opplever troen som en berikelse i livet. 

Anonymkode: d7024...174

Folk skal få tro så mye de vil, så lenge det ikke går seg utover andre. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (2 timer siden):

Ja, og det tror de ikke at de kan ha hvis de ser enkelte tror på en religion altså? 

 

En kan godt være troende som politi, men de må klare å skille religion og jobb. Å bære et kors eller noe annet religiøst kan fort skape skepsis fra andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (19 minutter siden):

En kan godt være troende som politi, men de må klare å skille religion og jobb. Å bære et kors eller noe annet religiøst kan fort skape skepsis fra andre. 

Ja. Det er andres fordommer som er problemet. Synd at man må ta hensyn til det, men akkurat politiet må ta det valget da, siden de er avhengig av tillit,  også fra fordomsfulle mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Ja. Det er andres fordommer som er problemet. Synd at man må ta hensyn til det, men akkurat politiet må ta det valget da, siden de er avhengig av tillit,  også fra fordomsfulle mennesker. 

Du hadde neppe likt om en politimann gikk rundt med en et hakekors rundt halsen. 

Anonymkode: fea37...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UtakknemligDiva
Kashmir skrev (4 timer siden):

Ja. Det er andres fordommer som er problemet. Synd at man må ta hensyn til det, men akkurat politiet må ta det valget da, siden de er avhengig av tillit,  også fra fordomsfulle mennesker. 

Og jeg synes det er synd at vi må ta hensyn til alle særbehov i dagens samfunn. Folk har fått for mye frihet. Nå mener jeg særbehov som i at de krever mye oppmerksomhet rundt sin innbilte unikhet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (6 timer siden):

Ja. Det er andres fordommer som er problemet. Synd at man må ta hensyn til det, men akkurat politiet må ta det valget da, siden de er avhengig av tillit,  også fra fordomsfulle mennesker. 

Politiet skal vel egentlig være nøytrale og da bør alle gå med lik uniform fra topp til tå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

90tallsbarn skrev (6 timer siden):

Og jeg synes det er synd at vi må ta hensyn til alle særbehov i dagens samfunn. Folk har fått for mye frihet. Nå mener jeg særbehov som i at de krever mye oppmerksomhet rundt sin innbilte unikhet. 

For mye frihet? Hm. Hvorfor skal de kreve særbehov hvis det er problemet? Jeg opplever ikke at folk krever mye oppmerksomhet. De får det fordi andre mener at de ikke skal rope for høyt. Jeg tror heller dermed at problemet er at de som protesterer føler at nettopp de ikke får nok oppmerksomhet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...