Gå til innhold

Rektor ville begrense bønn i skoletiden. Elevene reagerte med sinne: – Folk føler seg krenket


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

90tallsbarn skrev (9 timer siden):

Og jeg synes det er synd at vi må ta hensyn til alle særbehov i dagens samfunn. Folk har fått for mye frihet. Nå mener jeg særbehov som i at de krever mye oppmerksomhet rundt sin innbilte unikhet. 

Jeg tenker litt omvendt. Jeg synes det er synd at vi må være så komform at vi ikke en gang kan gå med et smykke med et religiøst symbol for å ikke krenke noen. Og jeg er ikke religiøs selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Vhanja skrev (13 minutter siden):

Jeg tenker litt omvendt. Jeg synes det er synd at vi må være så komform at vi ikke en gang kan gå med et smykke med et religiøst symbol for å ikke krenke noen. Og jeg er ikke religiøs selv.

I 2023 blir 360 millioner kristne i verden  utsatt for middels høy til svært høy forfølgelse. Dette spesielt i muslimske, hinduistiske og kommunistiske land. At man i Norge og spesielt med dagens regjering blir mer og mer fiendtlig mot kristne er et faktum. Det er mange det ikke er lov å mene noe om i Norge men det er lov å krenke kristne. Toleranse gjelder ikke for alle. Noen tror at alle i Norge er kristne fordi Norge er et kristent land men egentlig har de som kaller seg kristne blitt en minoritet. Det er så mye usannheter og subjektive meninger og følelser som påvirker folks meninger om en  gruppe uten at man prøver å få rett kjennskap og kunnskap. Man hører mer på media og tilfeldige skribenter enn å gidde å finne hva som er sannheten. Folk tror faktisk at man kan velge sin egen sannhet om noen !!!!. Er ikke folk interessert i hva som er sant?

Anonymkode: d7024...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

I 2023 blir 360 millioner kristne i verden  utsatt for middels høy til svært høy forfølgelse. Dette spesielt i muslimske, hinduistiske og kommunistiske land. At man i Norge og spesielt med dagens regjering blir mer og mer fiendtlig mot kristne er et faktum. Det er mange det ikke er lov å mene noe om i Norge men det er lov å krenke kristne. Toleranse gjelder ikke for alle. Noen tror at alle i Norge er kristne fordi Norge er et kristent land men egentlig har de som kaller seg kristne blitt en minoritet. Det er så mye usannheter og subjektive meninger og følelser som påvirker folks meninger om en  gruppe uten at man prøver å få rett kjennskap og kunnskap. Man hører mer på media og tilfeldige skribenter enn å gidde å finne hva som er sannheten. Folk tror faktisk at man kan velge sin egen sannhet om noen !!!!. Er ikke folk interessert i hva som er sant?

Anonymkode: d7024...174

Det er helt vanlig at folk velger sin egen sannhet. Det gjør også du.

Eller for å si det på en annen måte: Sannheten er som regel temmelig kompleks med en haug med nyanser og faktorer involvert. Mange velger å se på, eller har bare kjennskap til, deler av denne sammensetningen og har dermed meninger som baserer seg på en veldig forenklet versjon av sannheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Det er helt vanlig at folk velger sin egen sannhet. Det gjør også du.

Eller for å si det på en annen måte: Sannheten er som regel temmelig kompleks med en haug med nyanser og faktorer involvert. Mange velger å se på, eller har bare kjennskap til, deler av denne sammensetningen og har dermed meninger som baserer seg på en veldig forenklet versjon av sannheten.

Burde man da være så skråsikker? Burde man da ikke ha mer ydmykhet og respekt for andre sine meninger? Eller i hver fall tilegne seg kunnskap om noe før man tar bastante konklusjoner om andre?. Der kommer toleranse og ytringsfrihet inn. Problemet med politisk korrekthet er at noen sterke røster presser frem sin sannhet som det eneste rette. Liker forresten svaret ditt. Du er reflektert og ærlig. 

Anonymkode: d7024...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Burde man da være så skråsikker? Burde man da ikke ha mer ydmykhet og respekt for andre sine meninger? Eller i hver fall tilegne seg kunnskap om noe før man tar bastante konklusjoner om andre?. Der kommer toleranse og ytringsfrihet inn. Problemet med politisk korrekthet er at noen sterke røster presser frem sin sannhet som det eneste rette. Liker forresten svaret ditt. Du er reflektert og ærlig. 

Anonymkode: d7024...174

Helt enig med det du sier i begynnelsen. Nettopp derfor burde man ikke være skråsikker. Nettopp derfor burde man være litt ydmyk, tillegge seg mer kunnskap og forstå at man ikke sitter på hele sannheten.

Det gjelder alle, uansett hva man er for eller mot. Det er like mange "islamkritikere" som presser frem sin sannhet som den eneste rette som det er "politisk korrekte" som gjør det.

Og takk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Vhanja skrev (2 timer siden):

Jeg tenker litt omvendt. Jeg synes det er synd at vi må være så komform at vi ikke en gang kan gå med et smykke med et religiøst symbol for å ikke krenke noen. Og jeg er ikke religiøs selv.

Ingen nekter da noen å gå med smykke med religiøst symbol privat. 

Anonymkode: fea37...a4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

UtakknemligDiva
Vhanja skrev (6 timer siden):

Jeg tenker litt omvendt. Jeg synes det er synd at vi må være så komform at vi ikke en gang kan gå med et smykke med et religiøst symbol for å ikke krenke noen. Og jeg er ikke religiøs selv.

Jeg blir ikke krenket av andres smykker jeg. Mulig noen blir det, da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...