Gå til innhold

TW! Selvskading og overdose

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

TW! Selvskading og overdose.

Har vert usikker på om jeg skulle opprette denne tråden eller ikke, men jeg føler jeg trenger virkelig hjelp og jeg håper noen her kanskje kan gi meg litt hjelp.

Det skjedde for noen måneder tilbake men den siste tiden har jeg tenkt en del på det og jeg klarer liksom ikke helt se hvorfor det skjedde eller om det faktisk virkelig skjedde, om det var reelt? 

Jeg tok en overdose, delvis i suicidal hensikt og delvis bare for å se hvor mye jeg tålte og delvis fordi jeg bare ville få fred (få sove). Jeg fikk ikke  tatt så mye så regnet derfor med at det ville gå fint, men så fikk jeg kalde føtter og ringte giftinformasjonen. Og hun fikk det til å høres veldig alvorlig ut, sa jeg burde ringe ambulanse osv. Så det endte med at jeg fikk taxi til legevakten.

Ingenting av dette henger liksom helt sammen? Giftinfo sier jeg må ringe ambulanse mens legevakten sender taxi?

Og ja, etter at jeg kom til legevakten husker jeg lite av (vet ikke om det var alle tablettene?), men vet de tok EKG og jeg hadde en samtale. Også besluttet legevaktslegen at jeg skulle innlegges på intensiven, av alle steder. Så jeg gikk da fra legevakten og til intensiven... Det gir jo ikke mening? Hvem innlegger en pasient som kan gå selv uten tilsyn på intensiv avdeling? Det er en av de tingene som absolutt ikke henger sammen i den historien. 

Jeg skjønner ikke helt?
Kanskje gjorde "de" dette bare for å gi meg en lærepenge?

Anonymkode: 5c87a...88d

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472158-tw-selvskading-og-overdose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk ikke skrevet helt ferdig! Jeg mener altså, at det døgnet der var veldig rart. Hvorfor kunne de bare ikke sende meg hjem fra legevakten? De tenkte vel i utgangspunktet at det ikke var noe alvorlig når de sendte taxi? Og jeg måtte jo også gå selv fra legevakten så det vil jo også si at de fortsatt synes det var lite alvorlig? Noen som noen gang har hørt om en pasient på intensiv avdeling som har kommet gående alene selv til undersøkelse? IKKE JEG. Hvor teit er ikke jeg. Vedder på de lo av meg.

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Også besluttet legevaktslegen at jeg skulle innlegges på intensiven, av alle steder. Så jeg gikk da fra legevakten og til intensiven... Det gir jo ikke mening? Hvem innlegger en pasient som kan gå selv uten tilsyn på intensiv avdeling? Det er en av de tingene som absolutt ikke henger sammen i den historien. 

Jeg skjønner ikke helt?
Kanskje gjorde "de" dette bare for å gi meg en lærepenge?

Du ble nok henvist til intensiven for at blant annet hjertet ditt skulle overvåkes. Det er vel sånt de gjør for sikkerhets skyld. 

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg glemte å si: Jeg har ALDRI gjort noe lignende før. Alle mine selvmordsforsøk har vert nøye kalkulerte og jeg har aldri bedt om hjelp verken før eller etter.

Håper du aldri forsøker selvmord igjen.

AnonymBruker
Vendi skrev (1 time siden):

Du ble nok henvist til intensiven for at blant annet hjertet ditt skulle overvåkes. Det er vel sånt de gjør for sikkerhets skyld. 

Håper du aldri forsøker selvmord igjen.

Jeg regner med det var derfor at jeg var der, har jo vert der før - men da var jeg mye dårligere. Så ikke helt poenget denne gangen?

Det håper jeg også. Jeg har tenkt å holde meg unna selvmordsforsøk så godt jeg kan i alle fall.

Folk har ulik kompetanse og ulik lokalkunnskap. Personen på giftinformasjonen har kun teoretisk kunnskap. Har kanskje aldri sett en pasient, og har deg kun på telefon. Vedkommende har heller ingen lokalkunnskap og vet ikke om det er fem minutter eller to timer til legevakten. På legevakten møter du en lege som ser deg og kan vurdere alvorligheten langt bedre. Legen vet også at alvorlige symptomer ikke trenge rå komme med det samme, men kan komme etter en tid. Derfor blir du lagt på intensiv.

Mye av det som skjer i norsk helsetjeneste skjer "for sikkerhets skyld".

Annonse

kupton skrev (45 minutter siden):

Folk har ulik kompetanse og ulik lokalkunnskap. Personen på giftinformasjonen har kun teoretisk kunnskap. Har kanskje aldri sett en pasient, og har deg kun på telefon. Vedkommende har heller ingen lokalkunnskap og vet ikke om det er fem minutter eller to timer til legevakten. På legevakten møter du en lege som ser deg og kan vurdere alvorligheten langt bedre. Legen vet også at alvorlige symptomer ikke trenge rå komme med det samme, men kan komme etter en tid. Derfor blir du lagt på intensiv.

Mye av det som skjer i norsk helsetjeneste skjer "for sikkerhets skyld".

Hvis pasienten har en historikk med alvorlige overdoser, kan det også hende at man "forsikrer seg" litt ekstra i tilfelle pasienten har tatt mer enn den mengden tabletter han eller hun gir uttrykk for?

AnonymBruker

Det er jo bare for sikkerhets skyld se gjør og fordi de selv ikke ønsker å få noe på seg i tilfelle noe skulle skje. 

Men ja håper du har fått en lærepenge nå for kan ikke ha vært særlig morsomt å bli sendt hit og dit og ligge i en hard sykehusseng på dobbeltrom. Hvis du bare vil sove så holder det å ta dobbel dose men det vet du sikkert. 

Anonymkode: a7c05...f2d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...