Gå til innhold

Er dette transalder fobi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei, det er idioti. 

Noen eksempler bør jo holde som at en 30- åring føler seg som 17 og dermed inngår forhold med ei på 15. Eller at en på 16 føler seg som 21 og får handle på polet. Nå er det regler på alder på veldig mange områder, og dette var ikke et godt forsøk engang 🙂

morsan skrev (6 minutter siden):

Det er jo bra, da, at folk har en mulighet til å få prøvd spørsmål for domstolene når de ikke er fornøyd med forvaltningsvedtak. 

Jo sånn vanligvis, selvfølgelig. Men dette er jo så opplagt umulig og dumt. Men men. 

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 timer siden):

Nei, det er idioti. 

Noen eksempler bør jo holde som at en 30- åring føler seg som 17 og dermed inngår forhold med ei på 15. Eller at en på 16 føler seg som 21 og får handle på polet. Nå er det regler på alder på veldig mange områder, og dette var ikke et godt forsøk engang 🙂

Hva om en mann endrer juridisk kjønn til kvinne, har hun da lov å bruke kvinnegarderober? Kan hun delta i kvinneidrett? Har hun rett til ekstra kjønnspoeng til visse studier? Skal hun kunne kjønnskvoteres inn i bedriftsstyrer?

Anonymkode: ce409...7e7

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lov om endring av juridisk alder innebærer at du, basert på egen opplevelse av alder og alderssidentitet, får bestemme hvilket juridisk alder som skal framgå av folkeregisteret og personnummeret.

Det skulle bare mangle.

Så en 20 åring som føler seg som 80 skal kunne få krav på aldershjem?

AnonymBruker

Nei, dette er bare tull og vil garantert kunne bli misbrukt for å utnytte mindreårige. 

Jeg syns egentlig ikke heller det skal være så lett å endre juridisk kjønn uten at man har gjennomgått de fysiske endringene. Jeg ville f.eks ikke vært komfortabel med at en mann kommer inn i damegarderoben og vi må godta det fordi han har endret juridisk kjønn. Ser du derimot ut som en dame med operasjoner og alt er det for meg greit.

Anonymkode: fd34c...a74

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hvorfor skal ikke transaldrede ha samme rettigheter som transkjønnede? 

Anonymkode: 192fa...004

Godt spørsmål, håper noen "woke" folk kan forklare det. For høres transalderfobisk ut for meg.

Anonymkode: d22b4...c95

AnonymBruker
Kashmir skrev (18 timer siden):

Nei, det er idioti. 

Folk modnes faktisk ikke i samme hastighet, det er en grov forenkling og stereotypisering du kommer med der. Minner egentlig om rasisme. Du har en kategori som ikke passer alle, også dømmer du folk etter kategorien. Alle samer er ikke ditt. Alle jøder er ikke datt. Alle 18 åringer er ikke ditt. Du kan ikke dømme et individ etter hans gruppe og fordommer/antagelser om gruppen. Trodde dette var det første en lærte på antirasisme kursene?

Du er i gruppe X dermed antar jeg at du er Y, siden folk i gruppe X oftere er Y, DEFINISJONEN PÅ RASISME.

Annonse

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Folk modnes faktisk ikke i samme hastighet, det er en grov forenkling og stereotypisering du kommer med der. Minner egentlig om rasisme. Du har en kategori som ikke passer alle, også dømmer du folk etter kategorien. Alle samer er ikke ditt. Alle jøder er ikke datt. Alle 18 åringer er ikke ditt. Du kan ikke dømme et individ etter hans gruppe og fordommer/antagelser om gruppen. Trodde dette var det første en lærte på antirasisme kursene?

Du er i gruppe X dermed antar jeg at du er Y, siden folk i gruppe X oftere er Y, DEFINISJONEN PÅ RASISME.

Eh. Antirasisme-kurs?? 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

https://sos-rasisme.no/Sentralt/view/13696.html

Men hvorfor svarer du ikke på spørsmålene?

Du må jo heller lage en tråd om transkjønnede da. Jeg svarte jo på dette med alder som tråden handler om. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Du må jo heller lage en tråd om transkjønnede da. Jeg svarte jo på dette med alder som tråden handler om. 

Jeg forstår det er pinlig å mene det ene i den ene saken og det totalt motsatte i den andre. Kognitiv dissonans kalles det vel. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg forstår det er pinlig å mene det ene i den ene saken og det totalt motsatte i den andre. Kognitiv dissonans kalles det vel. 

Og du er litt for aggresiv til at jeg ser noe poeng i å diskutere noe som helst med deg. 

AnonymBruker

Jeg bryr meg døyten! Men da satser jeg på at det er enda ett steg mot at man får unisex og enkelt garderober! Jeg kan like gjerne skifte i en unisex garderobe for min del, damer stirrer like mye som mannfolk og jeg syntes det er like ubehagelig uansett. Har møtt mindre seksuell tilnærmelser fra transkvinner enn kvinner i garderober, så greit for meg.

Men det burde skilles mellom barn, ungdom og voksen aldersmessig, for etter man er 18 her i Norge har det lite å si hvor gammel man er. Er selv i midten av 30 årene, men føler meg ikke stort over 25, men siden det ikke utgjør noen forskjell hvor gammel jeg er så hadde jeg ikke giddi å gjort noe med det. Det gir meg ingen fordeler eller ulemper om jeg hadde hatt annen dato i systemet.

Da må de jo også være klar over det som forventes ved dette. Omsorsgpersoner, skole, ingen alkohol o.s.v.

Anonymkode: 479cb...204

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...