Gå til innhold

Er dette transalder fobi?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (1 minutt siden):

Nei, men alderspensjon er kun avhengig av alder. Så vedkommende burde få alderspensjon.

Hva om en mann endrer juridisk kjønn til kvinne, har hun da lov å bruke kvinnegarderober? Kan hun delta i kvinneidrett? Har hun rett til ekstra kjønnspoeng til visse studier? Skal hun kunne kjønnskvoteres inn i bedriftsstyrer?

Anonymkode: ce409...7e7

Gjest Vendi
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hva om en mann endrer juridisk kjønn til kvinne, har hun da lov å bruke kvinnegarderober? Kan hun delta i kvinneidrett? Har hun rett til ekstra kjønnspoeng til visse studier? Skal hun kunne kjønnskvoteres inn i bedriftsstyrer?

Ikke meg du spør, men jeg vil svare et klart nei på alle spørsmålene. Så får folk bare kalle meg transfobisk, det bryr jeg meg ikke om. Jeg synes alt dette ""transgreiene" går over alle støvelskaft. Håper vinden snart snur, men da må nok noen (mange nok) tørre å stå opp mot dette og kreve en slutt på dette tullet. 

Annonse

Vendi skrev (2 timer siden):

Ikke meg du spør, men jeg vil svare et klart nei på alle spørsmålene. Så får folk bare kalle meg transfobisk, det bryr jeg meg ikke om. Jeg synes alt dette ""transgreiene" går over alle støvelskaft. Håper vinden snart snur, men da må nok noen (mange nok) tørre å stå opp mot dette og kreve en slutt på dette tullet. 

Du kan risikere å miste jobben om du sier imot, så det er søren ikke enkelt. 

AnonymBruker
Vendi skrev (2 timer siden):

kupton skrev (41 minutter siden):

Håper inderlig at denne galskapens moteretning snart går over. 

knas skrev (3 minutter siden):

Du kan risikere å miste jobben om du sier imot, så det er søren ikke enkelt. 

Rolness har et godt innlegg om transproblematikken i Aftenposten i dag.

https://www.aftenposten.no/kultur/kommentar/i/MoalEM/tut-og-kjoer-med-transtoget

Sitat

Det nye synet på kjønn, som ville framstått som galskap for ti-tjue år siden, men som nå er normalisert og instituert – og ikke kan motsies uten å bli stemplet som et ondt menneske.

Og synet har konsekvenser: Antall barn og unge som føler seg «født i feil kropp», og søker helsehjelp til å skifte kjønn, er tjuedoblet på ti år. Ingen kan forklare økningen, som er særlig stor blant de født som jenter. Og:

Her er det virkelig urovekkende: Flertallet av tenåringene med kjønnsdysfori har psykiatriske diagnoser (angst, depresjon, autisme, ADHD, selvskading). Hvilken behandling er da mest trygg og effektiv? Å utsette deres friske kropper for et irreversibelt, medisinsk eksperiment? Hvorfor er det en eksplosjon i antallet som angrer?

Hva sier politikerne? Minipartiet KrF advarer mot «radikal kjønnsideologi» og dissidenten Jenny Klinge (Sp) sprer sitt «hatefulle» budskap om at det finnes bare to kjønn.

Ellers er det taushet, eller tut og kjør med transtoget. Regjeringen lover nye behandlingssentre for transpersoner over hele landet. Du skal lettere kunne skifte kjønn – nær deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...