Gå til innhold

Noen som syntes det er rart at politiet har innført nasjonal bevæpning etter hendelsen i Steinkjer?

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida skrev (34 minutter siden):

Jeg mener ikke papirutgaven 😁 Du har vel pc eller mobil ?

Jo jeg har jo det. 😅 

Hurja skrev (28 minutter siden):

Intervju av et vitne: 

Natt til første påskedag ble en død og to skadet etter en påkjørsel i Kongens gate.

Den siktede er en mann i 30-årene fra Steinkjer.

Han ble pågrepet seks kilometer fra åstedet. Han er siktet for uaktsom drap og mistenkes for promillekjøring etter hendelsen.

– Tok ikke fart

Til Steinkjer24 forteller en kvinne, som ønsker å være anonym, om de dramatiske minuttene. Hun bevitnet hendelsen på nært hold.

Hun forteller at hun og venninnegjengen hadde kjøpt seg mat på Tasty kebab og grillmat, og at de skulle ordne seg skyss hjem.

– Jeg ble stående rett på kanten av fortauet. Og ser at en bil kommer kjørende inn på fortauet altfor fort.

Ifølge henne kom bilen kjørende fra Torget i Steinkjer. 

Det slo ikke oss at det kunne være et angrep. Fordi bilen stoppet først utenfor kebabsjappa.

Hun forklarer videre at de to skadde og den avdøde da sto rett framfor bilen som stoppet. Også kjørte siktede rett inn i dem.

– Det var ikke sånn at han tok fart langt unna og kjørte i dem. Han bremset etter første gang han traff dem. Så kjørte han på igjen og kjørte dem ned, sier kvinnen og legger til:

– Det var for sent. Det sekundet han stoppet var ikke nok til å komme seg unna på.

Deretter kjørte den siktede videre langs Kongens gate, forbi Pizzabakeren, ifølge kvinnen.

– Han kjørte fort av gårde, svingete og vinglete.

– En villet handling

Vitnet er ikke i tvil om at påkjørselen ikke er en ulykke.

– Det vistes veldig godt at det var en villet handling. For det sto andre biler parkert langs Kongens gata, så han må ha gjort noe for å komme seg inn på fortauet.

Takk. :)

Jeg er spent på om de konkluderer med om det var terror eller ikke. 

Fortsetter under...

Everybody skrev (2 timer siden):

https://www.nrk.no/trondelag/drapssiktet-i-retten_-husker-sa-vidt-at-jeg-satte-meg-i-bilen-og-kjorte-til-steinkjer-1.16369197

Nå er det uklart om det faktisk er en villet handling. Det ser ut som fyllekjøring.

Det var dette jeg tenkte måtte være tilfelle. Det virker mer sannsynlig at en rusavhengig gjør det enn at en bare finner ut at en skal kjøre ned tre tilfeldige mennesker. Det at bilen stoppet opp litt før han kjørte på de tenker jeg kan tyde på at han bare var så full at han ikke hadde kontroll på bilen. Jeg har sittet i passasjersetet til en ganske ruset person og det er sykt at vi ikke kræsjet i tunnellen eller med andre biler. Han kunne fint ha kjørt på fortauet i mørket og truffet noen. En veldig dum handling å sette seg i den bilen. Både for han siktede og jeg da jeg var passasjer til en så ruset mann. Var ruset jeg også og tenkte ikke konsekvenser den gangen. 

De har vel ikke konkludert med noe, men dette har vært min tanke hele veien. Håper de får det oppklart uten tvil. 

Noen burde reagert for lenge siden, Han har lite vett, han har truet folk flere ganger, han er dømt for ulovlig våpenbesittelse, han har gjort alvorlig skadeverk som kunne fått katastrofale følger, han er fradømt førerkort for alltid. Når han så kjøper seg bil, burde noen grepet inn.

kupton skrev (6 minutter siden):

Noen burde reagert for lenge siden, Han har lite vett, han har truet folk flere ganger, han er dømt for ulovlig våpenbesittelse, han har gjort alvorlig skadeverk som kunne fått katastrofale følger, han er fradømt førerkort for alltid. Når han så kjøper seg bil, burde noen grepet inn.

Leste også et sted at han er lettere pu. 

Endret av Hurja
Everybody skrev (På 10.4.2023 den 11.03):

Det er helt vilt hvor lett politiet skyter folk i usa

Politiet i USA kan har noen ukers utdanning, mot flere år i andre land:

https://www.google.com/amp/s/abcnews.go.com/amp/US/police-training-us-falls-short-compared-rest-world/story%3fid=96729748

Det blir cowboyer mot gangstere.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...