Gå til innhold

Definerer din plass i søskenflokken deg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
laban skrev (9 minutter siden):

Det var litt av en teori.

Både i mitt foreldrehjem og min egen kjernefamilie var barn nr 2 uendelig langt fra noe som minner om plikt. 

Va det en fin teori? 

Anonymkode: 8395c...890

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg opplever det mer som at barn nr 1 er prøv og feil-barnet. Foreldrene mine visste ikke hva de skulle gjøre som foreldre da jeg kom til verden og derfor ble det til at minstemann i familien fikk de litt mer eldre og erfarne foreldrene som i tillegg hadde romsligere økonomi og mer tålmodighet.

De minste blir jo som regel unnskyld for alt, mens vi eldre får skylda for ting de minste har gjort fordi det er så utenkelig at de små prinsene eller prinsessene kan gjøre faenskap.

Anonymkode: ab469...066

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De får mest oppmerksomhet og blir kjærlighetsbarnet. Barn nr 2 er pliktbarnet og nr 3 er tabben. 

Dette stemmer for meg og mine søsken.  Har alltid hørt at jeg er tabben (dvs de brukte andre ord)  og sånn er det i dag også.

Det stemmer ikke hos oss. Vi var tre barn og alle var ønsket og elsket. 

Men eldstemann er veldig tydelig eldst og skal den dag i dag, selv om vi alle er godt voksne, belære oss og fortelle hva vi bør gjøre. 

Jeg er minst og den eneste jenta, som var både/og. På den ene siden ble jeg mer bortskjemt enn mine brødre (noe min mor likte å fortelle meg), på den andre siden fikk jeg høre at jeg var mye vanskeligere enn mine brødre.

Annonse

AnonymBruker
Vhanja skrev (5 minutter siden):

Det stemmer ikke hos oss. Vi var tre barn og alle var ønsket og elsket. 

Men eldstemann er veldig tydelig eldst og skal den dag i dag, selv om vi alle er godt voksne, belære oss og fortelle hva vi bør gjøre. 

Jeg er minst og den eneste jenta, som var både/og. På den ene siden ble jeg mer bortskjemt enn mine brødre (noe min mor likte å fortelle meg), på den andre siden fikk jeg høre at jeg var mye vanskeligere enn mine brødre.

Kranglet du mye med moren din?

Jeg har en eldre bror som uten mindre tvil ble en favoritt. Det smittet på en måte over på meg og søsknene som alltid har behandlet ham som et slags høyerestående vesen 😄  jeg kommer etter og har flere yngre søsken. Var glad i og snill med alle sammen, og tok de med og passet på. Kan ikke huske at det ble krevd av meg. Og ja, jeg ble nok ganske borte i flokken, men jeg syns igrunnen foreldrene mine var veldig flinke til å se de ulike personlighetene vi var. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Jeg har en eldre bror som uten mindre tvil ble en favoritt. Det smittet på en måte over på meg og søsknene som alltid har behandlet ham som et slags høyerestående vesen 😄  jeg kommer etter og har flere yngre søsken. Var glad i og snill med alle sammen, og tok de med og passet på. Kan ikke huske at det ble krevd av meg. Og ja, jeg ble nok ganske borte i flokken, men jeg syns igrunnen foreldrene mine var veldig flinke til å se de ulike personlighetene vi var. 

Hvor mange søsken er dere 10?

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Var du i slåsskamper ute?

Nei, jeg slåss ikke. Slo til en gutt engang fordi han terget og terget. Det var første og siste gang. Jeg var ikke slem mot noen. Jeg fant bare på veldig mye rart. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Nei, jeg slåss ikke. Slo til en gutt engang fordi han terget og terget. Det var første og siste gang. Jeg var ikke slem mot noen. Jeg fant bare på veldig mye rart. 

Hehe er det en fin tid du ser tilbake på?

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hehe er det en fin tid du ser tilbake på?

Nei ikke med bare glede. Jeg var ikke så glad i å være barn, men mange fine og morsomme opplevelser også. Nå skal jeg spise frokost, så nok spørsmål 😄

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...