Gå til innhold

Er litium, lamictal, seroquel, abilify og wellbutrin en bra kombinasjon?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er jo veldig mange medisiner på samme tid, lurer på om det har noe for seg? Tipper på det ikke er så mange her inne som har erfaring med denne komboen, men spør likevel... og @kupton har du noen formening?

Regner med psykiater som jeg går til sannsynligvis har peiling, men ville bare høre likevel.

Anonymkode: a3c11...189

Fortsetter under...

AnonymBruker

Har nå snakket med psykiater og hun sa vi kunne redusere dosen abilify etterhvert (heldigvis!), men ikke slutte og kansje også lamictal. Føler jeg har ventet på dette i årevis, føler at medisinene har gjort meg helt flat og følelsesløs. Håper bare det går bra. 

Anonymkode: 6c2e7...ca3

Det er sjelden at en må kombinere fem ulike medisiner. Spørsmålet ditt kan ikke besvares generelt. Hvis det er bra for deg, er det en bra kombinasjon. En prøver alltid å tilstrebe minste effektive/nødvendige mengde medisiner. Hva dette er for deg, kan kun du og legen din finne ut sammen.

AnonymBruker
kupton skrev (9 minutter siden):

Det er sjelden at en må kombinere fem ulike medisiner. Spørsmålet ditt kan ikke besvares generelt. Hvis det er bra for deg, er det en bra kombinasjon. En prøver alltid å tilstrebe minste effektive/nødvendige mengde medisiner. Hva dette er for deg, kan kun du og legen din finne ut sammen.

Ja, jeg kan tenke meg at der er sjeldent. Men det har vert ett sammensurium av leger og ulike meninger som har gjort at jeg har endt opp med så mange medisiner. Det og at ingen tør røre medisinene i frykt av at jeg skal bli skikkelig dårlig igjen. Men jeg har endelig blitt hørt nå da så får en se hvordan dette går.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.5.2023 den 19.15):

Det er jo veldig mange medisiner på samme tid, lurer på om det har noe for seg? Tipper på det ikke er så mange her inne som har erfaring med denne komboen, men spør likevel... og @kupton har du noen formening?

Regner med psykiater som jeg går til sannsynligvis har peiling, men ville bare høre likevel.

Anonymkode: a3c11...189

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har nå snakket med psykiater og hun sa vi kunne redusere dosen abilify etterhvert (heldigvis!), men ikke slutte og kansje også lamictal. Føler jeg har ventet på dette i årevis, føler at medisinene har gjort meg helt flat og følelsesløs. Håper bare det går bra. 

Har du flere brukere her inne?

Anonymkode: 6a339...e5c

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...