Gå til innhold

Hvorfor er jeg sånn?

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Jeg forstår ikke hvorfor jeg har så mange dårlige dager, formiddagen er best så blir det bare verre og verre utover dagen. Er det diagnosen min, kan jeg ha blitt enda verre av den i år? Det er så frustrerende, trodde ikke det var mulig å bli verre og med medisiner. Brintellix hjelper ikke, jeg gikk ned til 10 mg selv uten å snakke med psykiater, trodde det ville hjelpe. Kan det være den som gjør meg dårlig? I går var jeg på tur med psykisk helse og ble rar resten av dagen, det er den uvirkelighetsfølelsen og rarheten. Og i dag har jeg hatt det og, treningen er klokken ett to dager i uken så kan jo håpe på at det går bra men har mine tvil. Er det depersonalisering? Hvorfor får jeg det så ofte? Er det angst? Det virker ikke som om det er angst. Burde jeg begynne å røyke igjen? Dampen smaker dritt, det kan ikke være bra? Hva er det med meg? Har jo ikke psykose symptomer men er dette en del av det? Har negative symptomer, er dette en del av det? Forstår ingenting. Burde jeg ta det opp med psykiater? Finnes det medisiner for dette? Tror ikke sykepleieren forstår hvor mange dårlige dager jeg har, han sa at de med fysiske lidelser og har dårlige dager. Er klar over det, men hvordan klare å holde ut? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472645-hvorfor-er-jeg-s%C3%A5nn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vendi
stjernestøv skrev (6 minutter siden):

Burde jeg ta det opp med psykiater?

Så leit at du sliter sånn ❤️

Jeg har ingen forklaringer på hvorfor du har det som du har det, men jeg støtter at du burde ta det opp med psykiateren din. Som jeg vel har sagt før så synes jeg du burde hatt mye tettere kontakt med ham enn det du har. Det er ikke alltid at "mellommannen" (psykepleieren din) er den rette å snakke med om alt. Noen ganger er det best å snakke direkte med psykiateren selv. 

stjernestøv
Vendi skrev (1 minutt siden):

Så leit at du sliter sånn ❤️

Jeg har ingen forklaringer på hvorfor du har det som du har det, men jeg støtter at du burde ta det opp med psykiateren din. Som jeg vel har sagt før så synes jeg du burde hatt mye tettere kontakt med ham enn det du har. Det er ikke alltid at "mellommannen" (psykepleieren din) er den rette å snakke med om alt. Noen ganger er det best å snakke direkte med psykiateren selv. 

Skal spør om å få en time med psykiater, føler det er noe galt med hjernen min. Kjenner det i hodet, burde kanskje ta MR? 

stjernestøv
Glitter skrev (6 minutter siden):

Gikk ikke du ned i dose på AP? Kanskje du ikke burde gjort det? 

Jeg tviler på at det vil hjelpe å begynne å røyke. 

Nei det var planen å gå ned men gjorde ikke det, sto jo på 4 mg men da var jo serumet så høyt. Gikk da ned til 3 mg i samarbeid med psykiater. 

Hjalp det ikke deg å begynne å snuse igjen da? Jeg føler meg helt lost og trodde ikke jeg kunne bli verre, forstår ikke hva det er. Og det er ikke lenge siden jeg var hos lege og tok blodprøver, eller kan det være fysisk? Da hjelper det jo ikke å snakke med psykiater. 

Annonse

stjernestøv skrev (38 minutter siden):

Nei det var planen å gå ned men gjorde ikke det, sto jo på 4 mg men da var jo serumet så høyt. Gikk da ned til 3 mg i samarbeid med psykiater. 

Hjalp det ikke deg å begynne å snuse igjen da? Jeg føler meg helt lost og trodde ikke jeg kunne bli verre, forstår ikke hva det er. Og det er ikke lenge siden jeg var hos lege og tok blodprøver, eller kan det være fysisk? Da hjelper det jo ikke å snakke med psykiater. 

Men det var jo matsuget mitt som roet seg med å begynne å snuse igjen. Ikke noe med psyken endret seg.  

stjernestøv
cathlin skrev (12 timer siden):

Hvordan er det at datteren eller var det sønnen din flyttet hjemmefra og hvordan går det med mannen din? Du har jo hatt en del stress siste tid. 

Det går fint at sønnen flyttet for vi holder kontakten og mannen er mye bedre nå :) Hadde bare en tanke om at når man blir eldre blir man bedre av sykdom, da er man jo så vant til det. Men ser ikke sånn ut. 

stjernestøv skrev (21 timer siden):

Sigarettrøyking kan påvirke mengde AP i blodet. Røykere trenger ofte høyere doser i alle fall av enkelte av merkene AP. Er det lenge siden du sluttet å røyke og har du nedjustert dosen med antipsykotika etter det? 

Flott at du har sluttet å røyke, ville bedt psykiater om nye målinger av medisiner i blodet og sjekke om det må justeres i forbindelse med røykeslutt. 

Annonse

stjernestøv
cathlin skrev (9 minutter siden):

Sigarettrøyking kan påvirke mengde AP i blodet. Røykere trenger ofte høyere doser i alle fall av enkelte av merkene AP. Er det lenge siden du sluttet å røyke og har du nedjustert dosen med antipsykotika etter det? 

Flott at du har sluttet å røyke, ville bedt psykiater om nye målinger av medisiner i blodet og sjekke om det må justeres i forbindelse med røykeslutt. 

Å? Ja det er jo relevant da, får spørre om å ta ny serum måling. Men det er litt nikotin i dampen også, men da kan det være bivirkninger av ap jeg har? For høy dose? Det begynner å bli en stund siden jeg gikk over til damp, kanskje det er problemet da? Har ikke nedjustert dosen etter det. 

stjernestøv skrev (11 minutter siden):

Jo men det er bare så dritt å ha det som dette. Men skal ta blodprøve. I formiddag var jeg på tur med mannen,da var jeg ikke som nå. 

Ja jeg skjønner det er noe skikkelig dritt. ❤ Men det er ikke vits i å redusere medisin før du vet om du faktisk har for mye av den. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...