Gå til innhold

Hvorfor er jeg sånn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

stjernestøv
Glitter skrev (12 minutter siden):

Det er fordi det ble foreslått som grunn for deg. Du listet jo opp en hel del andre mulige grunner før det. 

Ja det gjorde jo det men jeg føler meg overmedisinert, trodde @kupton hadde peiling på dette. Men får vel snakke med sykepleieren på mandag om det men han tror jo jeg bare er sånn, håper bare jeg klarer treningen. 

stjernestøv skrev (Akkurat nå):

Ja det gjorde jo det men jeg føler meg overmedisinert, trodde @kupton hadde peiling på dette. Men får vel snakke med sykepleieren på mandag om det men han tror jo jeg bare er sånn, håper bare jeg klarer treningen. 

Det beste er nok å ta kontakt med psykiateren din. Ingen her bør egentlig komme med råd angående medisinene dine for du har vært så mye fram og tilbake, og du bør få kvalitetssikret svar siden du blir så usikker. Det får du kun ved å ta en blodprøve. :)

stjernestøv
Glitter skrev (7 minutter siden):

Det beste er nok å ta kontakt med psykiateren din. Ingen her bør egentlig komme med råd angående medisinene dine for du har vært så mye fram og tilbake, og du bør få kvalitetssikret svar siden du blir så usikker. Det får du kun ved å ta en blodprøve. :)

Ok, jeg gir meg :) 

Annonse

stjernestøv
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Husker du at NHD skrev til deg såmange ganger at for hvert tilbakefall med av og på medisiner så ble du verre? Kanskje det er hva som skjer med deg, fordi du har vært så ustabil med medisinene?

Anonymkode: 943bd...9f0

Uff, ja det kan jo være det. Sykepleieren trodde ikke jeg ble verre av å holde på sånn. 

Men har tatt dem lenge nå, tror ikke jeg tør å slutte igjen. Vil ikke bli verre. 

Endret av stjernestøv
AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Uff, ja det kan jo være det. Sykepleieren trodde ikke jeg ble verre av å holde på sånn. 

Men har tatt dem lenge nå, tror ikke jeg tør å slutte igjen. Vil ikke bli verre. 

Husk at en psykiater har spesialisert seg i psykiatriske medisiner, det har jo ikke psykepleieren din . 

stjernestøv
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Husk at en psykiater har spesialisert seg i psykiatriske medisiner, det har jo ikke psykepleieren din . 

Ja det er sant og hadde en psykolog som sa at jeg ble ikke bedre men heller verre, tenker bare at han hadde rett i det. Han ga meg diagnosen schizofreni da, vet ikke hvordan det er med schizoaffektiv? Det er mange år siden og han er pensjonert nå. 

Steinriverton

Sliter du med depersonalisering og derealisering  bør du få prøve Lamictal av psykiateren. Men Lamictal er ikke et medikament man kan gå av og på og opp og ned. Med din historie med medisiner kan det bli et problem. Skal man gå på det må man liksom bestemme seg for at det skal man prøve, og hvis det funker - at man fortsetter å stå på forskrevet dose helt til man eventuelt får hjelp av psykiater til kontrollert nedtrapping. 

Endret av Steinriverton
Skrivefel
stjernestøv
Steinriverton skrev (57 minutter siden):

Sliter du med depersonalisering og derealisering  bør du få prøve Lamictal av psykiateren. Men Lamictal er ikke et medikament man kan gå av og på og opp og ned. Med din historie med medisiner kan det bli et problem. Skal man gå på det må man liksom bestemme seg for at det skal man prøve, og hvis det funker - at man fortsetter å stå på forskrevet dose helt til man eventuelt får hjelp av psykiater til kontrollert nedtrapping. 

Hjelper det mot det da? Burde ikke psykiateren vite det? Ja det kan bli et problem for meg å stå lenge på samme dose men har jo klart det med risperdal nå en stund, prøvde vel meg på 2 mg en stund men måtte øke igjen. 

Steinriverton
42 minutes ago, stjernestøv said:

Hjelper det mot det da? Burde ikke psykiateren vite det? Ja det kan bli et problem for meg å stå lenge på samme dose men har jo klart det med risperdal nå en stund, prøvde vel meg på 2 mg en stund men måtte øke igjen. 

Ja, det hjelper mot det. Antipsykotika funker også mot depersonalisering. Depersonalisering kommer ofte av langvarig stress, så det gjelder å redusere stress i livet på alle tenkelige måter for å bli bedre.

Annonse

stjernestøv
Steinriverton skrev (3 timer siden):

Ja, det hjelper mot det. Antipsykotika funker også mot depersonalisering. Depersonalisering kommer ofte av langvarig stress, så det gjelder å redusere stress i livet på alle tenkelige måter for å bli bedre.

Ok. Jeg har jo vært stresset i år pga mannen men det er jo over nå, ellers blir jeg stresset av lite. 

stjernestøv skrev (17 minutter siden):

Energiløs og uvel,vanskelig å forklare. Kan det være kreft? 

Jeg skal ikke spekulere i årsaken til at du føler deg slik, men det er ingen grunn til å tro det verste ved såpass diffuse og "vanlige" (i betydning at det kan skyldes nesten hva som helst) symptomer. 

stjernestøv
laban skrev (12 minutter siden):

Jeg skal ikke spekulere i årsaken til at du føler deg slik, men det er ingen grunn til å tro det verste ved såpass diffuse og "vanlige" (i betydning at det kan skyldes nesten hva som helst) symptomer. 

Ok, får prøve å ikke tro det verste. Vet ikke hvordan man kan vite om man har kreft heller og kan vel ikke ha hatt det i mange år. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...