Gå til innhold

Trang til å skade seg alvorlig


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har aldri gjort det men har hatt tanker om det lenge. Er det sannsynlig at man etterhvert vil gi etter til de tankene og faktisk gjennomføre det? Egentlig er jeg ganske så redd for akkuratt det. 

Anonymkode: 3924a...2e2

Det er fortsatt slik at tanker ikke er farlige, men at handlinger kan bli farlige. De aller fleste er i stand til å velge å ikke gi etter for impulser til selvskade, og som regel vil det gunstigste være å fortsette i polikliniske samtaler  - ikke innleggelse. 

Dersom du på et tidspunkt får opplevelsen av at du ikke ønsker eller klarer å stå i mot impulsene, så bør du kontakte helsevesenet. Men pass på at du ikke skremmer opp deg selv gjennom å tenke at tanker er farlige. 

Fokuser på at du faktisk velger dine handlinger:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
frosken skrev (24 minutter siden):

Det er fortsatt slik at tanker ikke er farlige, men at handlinger kan bli farlige. De aller fleste er i stand til å velge å ikke gi etter for impulser til selvskade, og som regel vil det gunstigste være å fortsette i polikliniske samtaler  - ikke innleggelse. 

Dersom du på et tidspunkt får opplevelsen av at du ikke ønsker eller klarer å stå i mot impulsene, så bør du kontakte helsevesenet. Men pass på at du ikke skremmer opp deg selv gjennom å tenke at tanker er farlige. 

Fokuser på at du faktisk velger dine handlinger:-)

Ja, det er sant. Jeg snakket om akkurat det med forrige behandler før hun sluttet. At jeg er ubevisst redd for psykisk smerte og at når jeg har det psykisk vondt så blir jeg (ubevisst) redd og gjør alt for å komme meg unna at jeg til og med er villig til å ta selvmord. Men at psykisk smerte kanskje egentlig ikke er så skremmende om man setter det i perspektiv fordi det er hvordan man reagerer på den smerten man føler som kan bli farlig. Og man kan klare å holde ut uten å selvskade, forsøke selvmord eller andre metoder å flykte på. Det bare føles ikke slik ut når det er på det verste.

Anonymkode: 3924a...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...