Gå til innhold

Emosjonelt umoden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

FjellOgDalar

Jeg kunne absolutt ikke tenke meg å gå tilbake og lese i journalen min for flere år tilbake. Det er bare kjip materie jeg ikke har lyst til å gå inn i. I og med at ting er ganske forskjellig for meg nå, ser jeg heller ikke på det som spesielt relevant for meg. På sutten av behandlingsforløpet fulgte jeg med mer fortløpende, fordi jeg ville forsikre meg om at det ikke oppsto uoppklarte misforståelser. Og hadde jeg sett noe jeg ikke var enig i, ville jeg tatt det opp med behandler. Jeg ville spurt hva vedkommende egentlig la i det i stedet for å fyre meg opp slik. Så ville jeg prøvd å se for meg følgende: Hva ville jeg tenkt om jeg satt i behandlers stol og hadde en pasient som sa det samme som meg? Jeg tror det kan være fornuftig å forsøke å se seg selv litt utenfra også, og kanskje akseptere at det er flere vinkler man kan betrakte ting fra - selv om det kan svi. Det er risikoen med å lese journaler. 

En journal er for øvrig ikke bare et arbeidsverktøy. Den er også et juridisk dokument hvor regelrette feil kan få alvorlige konsekvenser.

Endret av FjellOgDalar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ble litt avsporing her (som ikke gjør noe altså). Bare lurer på om det virkelig er slik at det å være emosjonelt umoden er det samme som å reagere barnslig?

Anonymkode: d411a...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FjellOgDalar

Det handler nok mer om at man ikke er i stand til å regulere følelsene sine så godt som alderen skulle tilsi. Det er en ferdighet man lærer seg igjennom barndom/ungdom. Selv om det står i journalen nå, betyr det ikke at man er dømt for evig tid :). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
FjellOgDalar skrev (På 16.5.2023 den 19.51):

Det handler nok mer om at man ikke er i stand til å regulere følelsene sine så godt som alderen skulle tilsi. Det er en ferdighet man lærer seg igjennom barndom/ungdom. Selv om det står i journalen nå, betyr det ikke at man er dømt for evig tid :). 

Åkej. Jeg håper på at det kan bli bedre med tiden. Er det noe man kan behandle altså? Hvordan behandles man for å bli bedre da?

Anonymkode: d411a...2b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Åkej. Jeg håper på at det kan bli bedre med tiden. Er det noe man kan behandle altså? Hvordan behandles man for å bli bedre da?

Anonymkode: d411a...2b2

Vet ikke 

Anonymkode: a4b5a...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...