Gå til innhold

Brukt 4000 fra i går i dag …


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Takk for bekreftelsen.

For? Du vet ikke om jeg har lagt meg flat eller ikke. Du vet ingenting. 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Er det et intervju? Du avsporer.

Anonymkode: c8e63...34a

Du fikk et spørsmål.  Ligner det på intervju?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (16 minutter siden):

Du fikk et spørsmål.  Ligner det på intervju?

Ja det gjør det. Hvorfor er du på forum hvis du ikke vil ha svar? Du lagde en egen tråd om lillemus for ikke lenge siden. (Og kranglet i den) dine spørsmål er ikke relevant for denne tråden. 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Ja det gjør det. Hvorfor er du på forum hvis du ikke vil ha svar? Du lagde en egen tråd om lillemus for ikke lenge siden. (Og kranglet i den) dine spørsmål er ikke relevant for denne tråden. 

Anonymkode: c8e63...34a

Jeg laget ikke egen tråd om Lillemus, men jeg nevnte henne i startinnlegget.  Jeg ser ikke hva det har med din tråd å gjøre.  Jeg vil gjerne ha svar.  Hva får deg til å tro noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Savannah skrev (13 minutter siden):

Jeg laget ikke egen tråd om Lillemus, men jeg nevnte henne i startinnlegget.  Jeg ser ikke hva det har med din tråd å gjøre.  Jeg vil gjerne ha svar.  Hva får deg til å tro noe annet?

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Jeg har ikke et svar til deg for jeg skjønner ikke hva du mener med spørsmålene dine. 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves. Jeg har ikke et svar til deg for jeg skjønner ikke hva du mener med spørsmålene dine. 

Anonymkode: c8e63...34a

Jeg spurte om du får kick av alle svarene du får.   Det var ikke negativt ment.  Trådene dine blir ofte veldig lange fordi noen engasjerer seg i dem og de må få noe kick ut av det.  Jeg synes det er morsomt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Savannah skrev (4 minutter siden):

Jeg spurte om du får kick av alle svarene du får.   Det var ikke negativt ment.  Trådene dine blir ofte veldig lange fordi noen engasjerer seg i dem og de må få noe kick ut av det.  Jeg synes det er morsomt

Nei jeg spør om det jeg lurer på. Hvorfor de blir lange vet jeg ikke noe om. 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt problematisk at du bare får penger av foreldre, besteforeldre, osv - for da lærer du deg aldri å ta ansvar selv.

Jeg tror de aller fleste har opplevd en søndag hvor man fortviler over at man brukte for mye penger på byen dagen før. Men de fleste tar konsekvensene av det og lever på ris og pasta fram til neste lønn eller trygd hvis man ikke har sparepenger. Det er når man stadig må låne penger eller henvende seg til familie for å få mer, at man ender opp med problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
ISW skrev (1 time siden):

Jeg synes det er litt problematisk at du bare får penger av foreldre, besteforeldre, osv - for da lærer du deg aldri å ta ansvar selv.

Jeg tror de aller fleste har opplevd en søndag hvor man fortviler over at man brukte for mye penger på byen dagen før. Men de fleste tar konsekvensene av det og lever på ris og pasta fram til neste lønn eller trygd hvis man ikke har sparepenger. Det er når man stadig må låne penger eller henvende seg til familie for å få mer, at man ender opp med problemer.

Hva mener du jeg skulle gjort når jeg var blakk i fjorten dagen før neste utbetaling? Det var krise. Tar konsekvenser av det og ordner opp sånn at jeg har mat på border resterende måned. 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hva mener du jeg skulle gjort når jeg var blakk i fjorten dagen før neste utbetaling? Det var krise. Tar konsekvenser av det og ordner opp sånn at jeg har mat på border resterende måned. 

Anonymkode: c8e63...34a

Ja du er flink til å be om penger 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Hva mener du jeg skulle gjort når jeg var blakk i fjorten dagen før neste utbetaling? Det var krise. 

Anonymkode: c8e63...34a

Nei det er ikke en krise, det er en situasjon.

Du har fått mange råd på dol, bl.a:

- slått av laptop, spesielt dol som du bruker mye tid på, og bruke tiden din på å løse situasjonen

- avlyse reisen du ikke hadde råd til 

- lage deg en oversikt over utgifter ut året, og planlegge hvordan du skal få råd til å betale regninger framover

- sjekke hva du har av mat i hyller og skap som du kan lage mat av, og hva du evt trenger å kjøpe for å være mett uten å bruke mye penger

- droppe alle aktiviteter som involverer alkohol, slik at du ikke bruker mer penger du ikke har

- melde deg ledig for småoppdrag på Finn.no som kan gi deg noen ekstra kroner å rutte med

- osv

Det er fullt mulig å overleve på lite i 14 dager og lenger om man må, men man må ha litt ryggrad for å gjennomføre slike tak uten å sutre. Mange på dol ar greid å komme seg ut av feks forbruksgjeld - lær av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ekstra skrev (1 time siden):

Ja du er flink til å be om penger 😅

Tenk om jeg måtte låne dem. 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (1 time siden):

Nei det er ikke en krise, det er en situasjon.

Du har fått mange råd på dol, bl.a:

- slått av laptop, spesielt dol som du bruker mye tid på, og bruke tiden din på å løse situasjonen

- avlyse reisen du ikke hadde råd til 

- lage deg en oversikt over utgifter ut året, og planlegge hvordan du skal få råd til å betale regninger framover

- sjekke hva du har av mat i hyller og skap som du kan lage mat av, og hva du evt trenger å kjøpe for å være mett uten å bruke mye penger

- droppe alle aktiviteter som involverer alkohol, slik at du ikke bruker mer penger du ikke har

- melde deg ledig for småoppdrag på Finn.no som kan gi deg noen ekstra kroner å rutte med

- osv

Det er fullt mulig å overleve på lite i 14 dager og lenger om man må, men man må ha litt ryggrad for å gjennomføre slike tak uten å sutre. Mange på dol ar greid å komme seg ut av feks forbruksgjeld - lær av dem.

Jo det er krise for meg. Jeg ba egentlig ikke om et råd. Jeg måtte reise, det måtte jeg. Det sa jeg grunnen til mange ganger. Kan ikke planlegge for et år, det sier seg selv da uforesette ting kan skje. Jeg har en sparekonto som jeg ikke kan røre da jeg sparer til et mål. (Derfor eksisterer ikke dem). Jeg må føle at jeg lever, det er viktig for psykisk helse. Hvorfor skal jeg ha små oppdrag på Finn?  gi meg tre gode grunner til det. Tenger ingen oppdragelse eller pekefinger, faktisk! 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Everybody skrev (9 minutter siden):

Du kan true besteforeldre og foreldre om å gi silent treatment hvis du ikke får penger😂🤣

Bare gjør det om jeg må, sier det ikke først. 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 17.30):

Jo det er krise for meg. Jeg ba egentlig ikke om et råd. Jeg måtte reise, det måtte jeg. Det sa jeg grunnen til mange ganger. Kan ikke planlegge for et år, det sier seg selv da uforesette ting kan skje. Jeg har en sparekonto som jeg ikke kan røre da jeg sparer til et mål. (Derfor eksisterer ikke dem). Jeg må føle at jeg lever, det er viktig for psykisk helse. Hvorfor skal jeg ha små oppdrag på Finn?  gi meg tre gode grunner til det. Tenger ingen oppdragelse eller pekefinger, faktisk! 

Anonymkode: c8e63...34a

Du MÅTTE ikke reise.

Anonymkode: bcfda...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 17.30):

Jeg ba egentlig ikke om et råd (…) Tenger ingen oppdragelse eller pekefinger, faktisk! 

Ikke instruer hva jeg skal svare. Dette er et offentlig diskusjonsforum, og så lenge jeg ikke bryter noen av reglene for forumet kan du ikke bestemme hva jeg eller andre skal svare. Tåler du ikke svarene du får må du ta ansvar for dét og slutte å skrive her inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (Akkurat nå):

Ikke instruer hva jeg skal svare. Dette er et offentlig diskusjonsforum, og så lenge jeg ikke bryter noen av reglene for forumet kan du ikke bestemme hva jeg eller andre skal svare. Tåler du ikke svarene du får må du ta ansvar for dét og slutte å skrive her inne. 

Jøss. Var ikke sånn ment 😭

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.5.2023 den 17.30):

Hvorfor skal jeg ha små oppdrag på Finn?  gi meg tre gode grunner til det.

1. Lønn

2. Lærdom

3. Nedbetaling av gjeld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Du MÅTTE ikke reise.

Anonymkode: bcfda...cac

Nei vel 

Anonymkode: c8e63...34a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...