Gå til innhold

Nabo som lagrer ting ute i oppgangen

Anbefalte innlegg

Har en nabo som setter esker, møbler, vaskemaskiner, kjøleskap og alt mulig ute i oppgangen. Til og med klær til tørk. Det er alltid noe ute i oppgangen der jeg må gå forbi. Det er 3 leiligheter i min etasje. Hva hadde dere gjort? Sagt ifra direkte eller gå til styret? Vil ikke ødelegge forhold med nabo.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/472843-nabo-som-lagrer-ting-ute-i-oppgangen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Everybody skrev (2 minutter siden):

Har en nabo som setter esker, møbler, vaskemaskiner, kjøleskap og alt mulig ute i oppgangen. Til og med klær til tørk. Det er alltid noe ute i oppgangen der jeg må gå forbi. Det er 3 leiligheter i min etasje. Hva hadde dere gjort? Sagt ifra direkte eller gå til styret? Vil ikke ødelegge forhold med nabo.

Ring på til naboen og spør om du kan ta inn vasken for ham/henne. Hadde sagt i fra direkte, ikke gå til styret. Det vil ødelegge naboskapet. 

Anonymkode: cf8bc...ffb

Everybody skrev (12 minutter siden):

Jeg ville gått via styret. :)

Annonse

Everybody skrev (52 minutter siden):

Kan jo også være brannfarlig eller hvis helsepersonell og brannvesen må forbi med båre for eksempel.

Hvis brannvesenet kommer på kontroll av noe og ser dette, så vil de gi pålegg om å fjerne alt. Ganger er en rømningsvei og der skal det ikke stå ting og tang

Jeg ville tatt det opp direkte med naboen. På en hyggelig måte. Jeg syns ikke at det er særlig greit å gå direkte til styret i første omgang fordi sånt føles nok mer som baksnakking. Men klart, hvis de ikke gjør noe med det så ville jeg sagt at da må du ta det videre. Som en skriver så er det skummelt mht både brann og eventuelle andre nødetater som må komme uhindret fram. 

Pussig så mange som mener man må gå rett til styret i en slik sak. Jeg har mer tro på å si fra forsiktig direkte først. Si fra at man tror det er i strid med vedtekter/reglement og at man tror det er flere naboer som synes det er hyggeligere med en ryddig oppgang.

Synes slik fremgangsmåte gjør mer for godt naboforhold enn å gå rett til styret. Så involverer msn heller styret om man ikke når frem med dialog.

Ekstra skrev (5 minutter siden):

Pussig så mange som mener man må gå rett til styret i en slik sak. Jeg har mer tro på å si fra forsiktig direkte først. Si fra at man tror det er i strid med vedtekter/reglement og at man tror det er flere naboer som synes det er hyggeligere med en ryddig oppgang.

Synes slik fremgangsmåte gjør mer for godt naboforhold enn å gå rett til styret. Så involverer msn heller styret om man ikke når frem med dialog.

Det handler da ikke om en ryddig oppgang. Det er sånn at oppganger i blokker skal være tomme på grunn av at detter rømningsvei i tilfelle brann. Det er garantert noe som står i vedtektene, og det beste er å si fra til styret om dette.  Det er farlig, og ingen grunn til å godsnakke med folk som er så arrogante og tar seg til rette i fellesarealer. Styret trenger da ikke si hvem som har sagt fra. 

Osten skrev (4 minutter siden):

Det handler da ikke om en ryddig oppgang. Det er sånn at oppganger i blokker skal være tomme på grunn av at detter rømningsvei i tilfelle brann. Det er garantert noe som står i vedtektene, og det beste er å si fra til styret om dette.  Det er farlig, og ingen grunn til å godsnakke med folk som er så arrogante og tar seg til rette i fellesarealer. Styret trenger da ikke si hvem som har sagt fra. 

Det er 3 leiligheter i min etasje. Tror du de tror at det er meg hvis jeg sier det til styret?

Gjest Vendi
Osten skrev (22 minutter siden):

Kanskje en dårlig sammenligning, men vi bodde tidligere i en blindvei med kun to hus, vårt eget og naboens. Naboen bodde innerst, forbi vårt hus. Helt til å begynne med etter at vi flyttet dit, lot vi gjester stå i vår felles vei med bilen sin fordi naboen ikke hadde bil på det tidspunktet. Det var en smal vei og ikke plass til forbikjøring. Så kom naboen ned til meg en dag og sa at gjestene våre ikke kunne stå parkert på den veien fordi det ville hindre utrykningskjøretøy hvis det skulle skje noe med naboen. Selvfølgelig skulle jeg ha tenkt den tanken selv, men gjorde det av en eller annen grunn ikke. Da var det hyggelig og fint gjort av dem å gå til oss først, før de evt gikk til grunneier og klaget på oss. 

Til trådens tema: Jeg ville med andre ord ha satt pris på å få en vennlig påminnelse om å ta bort skrotet mitt fra gangen før naboene gikk til styret med saken. 

Endret av Vendi

Annonse

Jeg hadde nok også fått et litt dårligere forhold til naboene mine hvis styret kom og sa ifra om noen synes skrotet i gangen må vekk. Men det er jo deres egen feil, de må jo på en måte skjønne det at andre synes det er irriterende med skrot i gangen sin.

Osten skrev (32 minutter siden):

Det er alltid en god grunn til å godsnakke med folk. Først 🙂 hver gang. For å unngå dårlig naboskap. 

Kashmir skrev (14 timer siden):

Det er alltid en god grunn til å godsnakke med folk. Først 🙂 hver gang. For å unngå dårlig naboskap. 

Vel, det kommer an på situasjonen. I dette tilfellet ville jeg bare sagt fra, uten å være sint, men også uten å godsnakke. Folk er da ikke idioter. (Ikke alle iallfall 😁)

Worriesome Plenty 2 skrev (7 timer siden):

Her jeg bor ser den vanligste klagemålene ut til å være en anonym lapp i postkassa eller tapet på døren. Dette funker vel best om dere ikke bor i øverste etasje. Da blir det jo bare to mulige avsendere 🤣

Det er i øverste etasje 😂

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...