Gå til innhold

Er dette virkelig ett seriøst journalnotat?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
kupton skrev (Akkurat nå):

Pasienter som jeg ikke hadde tro på kunne bli bedre, hadde jeg avsluttet. 

Hvem skriver du til? Jeg kan ellers informere deg om at jeg ble helt frisk, på få måneder. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Det er useriøst etter min mening og ordrett gjenta skriftlig det en pasient sier i et jornalnotat. Hvis det med kattene ble sagt spøkefullt burde behandler latt være å ta med den setningen. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Det er helt vanlig å ordrett skrive enkelte ting. Vedkommende kunne skrevet det var spøkefullt, men alle mennesker kan feile i å oppfatte noe spøkefullt. 

Og HVA er ellers problemet med det som stod? So What om du ønsket ti katter. Ellers skrev han det var adekvat. 

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Det er helt vanlig å ordrett skrive enkelte ting. Vedkommende kunne skrevet det var spøkefullt, men alle mennesker kan feile i å oppfatte noe spøkefullt. 

Og HVA er ellers problemet med det som stod? So What om du ønsket ti katter. Ellers skrev han det var adekvat. 

Jeg er ikke ts. Jeg skriver bare hva jeg mener om det. Hadde en behandler nekter meg å reagere på det som stod i et journal notat eller truet med å avsluttet meg fordi jeg sa jeg ønsket korrigering hadde jeg enten byttet behandler eller kontaktet advokat. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er ikke ts. Jeg skriver bare hva jeg mener om det. Hadde en behandler nekter meg å reagere på det som stod i et journal notat eller truet med å avsluttet meg fordi jeg sa jeg ønsket korrigering hadde jeg enten byttet behandler eller kontaktet advokat. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Du kan ikke bare uten videre kreve korrigeringer. 

Men det er bare å kontakte advokat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Du kan ikke bare uten videre kreve korrigeringer. 

Men det er bare å kontakte advokat. 

Jo hvis det som står ikke medfører riktighet så. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jo hvis det som står ikke medfører riktighet så. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Ifølge dette notatet så er det ikke uten videre feil! Hva skal TS gjøre. Skeive til fylkeslegen og advokaten at "det var jo bare en spøk". Så pressiser at noe er en spøk da. Skal de skrive et eget notat om at "ønsket om ti katter var en spøk. Så pasient har ikke en romantisert idé om framtiden". 

Dette her er lite å reagere på. Mener jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Ifølge dette notatet så er det ikke uten videre feil! Hva skal TS gjøre. Skeive til fylkeslegen og advokaten at "det var jo bare en spøk". Så pressiser at noe er en spøk da. Skal de skrive et eget notat om at "ønsket om ti katter var en spøk. Så pasient har ikke en romantisert idé om framtiden". 

Dette her er lite å reagere på. Mener jeg. 

Nei dette er stort å reagere på. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei dette er stort å reagere på. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Da trenger du å utvide din horisont. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Da trenger du å utvide din horisont. 

Hva mener du med det?

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva mener du med det?

Anonymkode: bce3f...ce3

At jeg mener dette ikke er mye å reagere på. Hvis man reagerer sterkt på det som står i HI så kan det være man blir lett krenket eller ikke forstår hva en journal egentlig er ment til. 

Jeg har et perspektiv som er både personlig og faglig. Personlig i form av at mye verre har blitt skrevet, og ja det kan gjøre vondt. Men i lys av det skjønner jeg ikke hva som er så ille med dette. Mitt første innlegg i denne tråden handler om at jeg også kan få et romantisk perspektiv alt ettersom hvor jeg er i stemningsleie. Fra et faglig et så er det å beskrive en pasient ut ifra både observasjoner og uttalelser på så korrekt mulig måte som mulig. Og slik oppfattet denne behandleren det, uten at det var vondt ment. 

Det er slik jeg tolker det. Noen ganger hvis jeg har gjengitt ting på DOL så har de som har svart hatt andre tolkinger og perspektiv. Da har jeg kunnet tenkt over det og om det lå noe i det eller ikke. 

Tror du man alltid skal være enig med behandler?

Endret av Glitter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

At jeg mener dette ikke er mye å reagere på. Hvis man reagerer sterkt på det som står i HI så kan det være man blir lett krenket eller ikke forstår hva en journal egentlig er ment til. 

Jeg har et perspektiv som er både personlig og faglig. Personlig i form av at mye verre har blitt skrevet, og ja det kan gjøre vondt. Men i lys av det skjønner jeg ikke hva som er så ille med dette. Mitt første innlegg i denne tråden handler om at jeg også kan få et romantisk perspektiv alt ettersom hvor jeg er i stemningsleie. Fra et faglig et så er det å beskrive en pasient ut ifra både observasjoner og uttalelser på så korrekt mulig måte som mulig. Og slik oppfattet denne behandleren det, uten at det var vondt ment. 

Det er slik jeg tolker det. Noen ganger hvis jeg har gjengitt ting på DOL så har de som har svart hatt andre tolkinger og perspektiv. Da har jeg kunnet tenkt over det og om det lå noe i der. 

Tror du man alltid skal være enig med behandler?

Jeg har aldri vært eng med min behandler eller tidligere behandler. Jeg er en veldig sta person på godt og vondt. Så jeg leste alt som ble skrevet og tok det opp under de påtvungne terapisamtalene som jeg verken hadde lyst til eller gjorde frivillig. I ettertid har jeg lest på rettigheter i form av helsepersonell loven. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har aldri vært eng med min behandler eller tidligere behandler. Jeg er en veldig sta person på godt og vondt. Så jeg leste alt som ble skrevet og tok det opp under de påtvungne terapisamtalene som jeg verken hadde lyst til eller gjorde frivillig. I ettertid har jeg lest på rettigheter i form av helsepersonell loven. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Okei. Vet ikke hva jeg skal svare på dette. Det er litt rart om man aldri er enig med noen av sine behandlere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har aldri vært eng med min behandler eller tidligere behandler. Jeg er en veldig sta person på godt og vondt. Så jeg leste alt som ble skrevet og tok det opp under de påtvungne terapisamtalene som jeg verken hadde lyst til eller gjorde frivillig. I ettertid har jeg lest på rettigheter i form av helsepersonell loven. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Høres nesten ut som kverulantparanoia. 

Anonymkode: 7ae3d...ed1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (Akkurat nå):

Okei. Vet ikke hva jeg skal svare på dette. Det er litt rart om man aldri er enig med noen av sine behandlere. 

Nei jeg ble innlagt på tvang , mot min vilje. Kommer aldri til å tilgi de for det. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Høres nesten ut som kverulantparanoia. 

Anonymkode: 7ae3d...ed1

Lol det var det absolutt ikke. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei jeg ble innlagt på tvang , mot min vilje. Kommer aldri til å tilgi de for det. 

Anonymkode: bce3f...ce3

Ok. Har også vært på tvang, men ser det ikke på samme måte. 

Men jeg ser ikke hensikten i å diskutere dette videre. Jeg tror ikke du hjelper TS med det uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ok. Har også vært på tvang, men ser det ikke på samme måte. 

Men jeg ser ikke hensikten i å diskutere dette videre. Jeg tror ikke du hjelper TS med det uansett. 

Nei, det ble en avsporing etter du sa jeg måtte utvide horisonten. Men min horisont er bred av kunnskap! 

Anonymkode: bce3f...ce3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei, det ble en avsporing etter du sa jeg måtte utvide horisonten. Men min horisont er bred av kunnskap! 

Anonymkode: bce3f...ce3

Okei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...