Gå til innhold

Trykke seg inn på en profil + søke etter innlegg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hvorfor kan man ikke klikke seg inn på en brukerprofil og se tidligere innlegg på dette forumet? Får heller ikke opp treff når jeg prøver å søke etter innlegg skrevet av en spesifikk forfatter. Er dette en teknisk feil eller et bevisst valg? Og i så fall, hvorfor?

Anonymkode: 767c8...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Glad for at det er sånn, jeg for min del. Veldig greit å liksom ha litt "privatliv". 

Anonymkode: b8ae9...648

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nøyaktig hvorfor ønsker du denne funksjonen? Jeg er virkelig glad for at det ikke er mulig, spesielt siden det skrives så mye personlig og sårbart. 

Anonymkode: e3e15...1a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe som er aktivert her inne nettopp fordi det er ganske private temaer og vi ønsker ikke at noen skal være eksponert slik en evt funksjon ville gjort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
AnonymBruker

Hvorfor virker det nærmest til å bli tolket som stalking? Ønsker å finne igjen innlegg om noen spesifikke emner, og siden jeg husker hvem som skrev noen av innleggene, hadde det vært mye enklere å søke på brukernavn + stikkord enn å søke gjennom alt som inneholder ordet. 

Var dette tilgjengelig tidligere, forresten? Har ikke vært medlem i så mange år...

Anonymkode: 767c8...84a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvorfor virker det nærmest til å bli tolket som stalking? Ønsker å finne igjen innlegg om noen spesifikke emner, og siden jeg husker hvem som skrev noen av innleggene, hadde det vært mye enklere å søke på brukernavn + stikkord enn å søke gjennom alt som inneholder ordet. 

Var dette tilgjengelig tidligere, forresten? Har ikke vært medlem i så mange år...

Anonymkode: 767c8...84a

Det var mulig tidligere, men det ble endret, Jeg synes vi skal ha det slik det er i dag. Tryggere for oss brukere at det er litt arbeid å søke opp gamle innlegg av en og samme bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvorfor virker det nærmest til å bli tolket som stalking? Ønsker å finne igjen innlegg om noen spesifikke emner, og siden jeg husker hvem som skrev noen av innleggene, hadde det vært mye enklere å søke på brukernavn + stikkord enn å søke gjennom alt som inneholder ordet. 

Var dette tilgjengelig tidligere, forresten? Har ikke vært medlem i så mange år...

Anonymkode: 767c8...84a

Det har vært et par tilfeller hvor enkeltbrukere har blitt forfulgt og hetset av anonyme brukere som hentet opp gamle innlegg for å bruke mot dem i nyere tråder, så jeg er veldig glad man ikke kan søke opp lenger. Mye tryggere.

Anonymkode: f40e6...285

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Det var mulig tidligere, men det ble endret, Jeg synes vi skal ha det slik det er i dag. Tryggere for oss brukere at det er litt arbeid å søke opp gamle innlegg av en og samme bruker.

Har det vært mulig? Har jeg aldri visst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
Lillemus skrev (11 minutter siden):

Har det vært mulig? Har jeg aldri visst. 

Det var mulig frem til den store omleggingen for 12-15 år siden. Det var en god del diskusjon rundt dette da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (44 minutter siden):

Har det vært mulig? Har jeg aldri visst. 

Ja, da kunne jeg f.eks. klikke på "Lillemus" og så bla og se alle innleggene dine bakover. Og med en slik "sammenstilling" av alt man hadde skrevet i årevis, ble det jo litt for avslørende, for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje skrev (1 time siden):

Det var mulig frem til den store omleggingen for 12-15 år siden. Det var en god del diskusjon rundt dette da.

 

morsan skrev (34 minutter siden):

Ja, da kunne jeg f.eks. klikke på "Lillemus" og så bla og se alle innleggene dine bakover. Og med en slik "sammenstilling" av alt man hadde skrevet i årevis, ble det jo litt for avslørende, for å si det mildt.

Jøsses. Og dette gikk meg hus forbi?! 🙄 Jeg gjorde det tydeligvis ikke da... ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lillemus skrev (18 minutter siden):

 

Jøsses. Og dette gikk meg hus forbi?! 🙄 Jeg gjorde det tydeligvis ikke da... ;) 

Ja, det var ganske drøyt! Husker jeg gjorde det en gang da en bruker her inne skrev at hun trodde vi hadde barn på samme barneskole, basert på noe jeg skrev. Jeg fikk litt sånn "å, dæven!" og sjekket ut meg selv på denne måten og så at selv om jeg følte jeg var veldig "innafor" i det jeg skrev, så ble totalinntrykket ganske voldsomt. Selv om man jo tenker at det er ikke så farlig å bli "avslørt" i en og annen tråd, så var det ikke så hyggelig at den som eventuelt avslørte meg kunne lese hele historikken fra tidenes morgen.  Jeg gjorde forresten det samme på henne og skjønte dermed hvem hun var, og vi begge vet at den andre vet og har snakket om det, og det går helt fint 😄 Hun er ikke her lenger, og barna våre er forlengst ferdig med skolen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
morsan skrev (1 time siden):

Ja, det var ganske drøyt! Husker jeg gjorde det en gang da en bruker her inne skrev at hun trodde vi hadde barn på samme barneskole, basert på noe jeg skrev. Jeg fikk litt sånn "å, dæven!" og sjekket ut meg selv på denne måten og så at selv om jeg følte jeg var veldig "innafor" i det jeg skrev, så ble totalinntrykket ganske voldsomt. Selv om man jo tenker at det er ikke så farlig å bli "avslørt" i en og annen tråd, så var det ikke så hyggelig at den som eventuelt avslørte meg kunne lese hele historikken fra tidenes morgen.  Jeg gjorde forresten det samme på henne og skjønte dermed hvem hun var, og vi begge vet at den andre vet og har snakket om det, og det går helt fint 😄 Hun er ikke her lenger, og barna våre er forlengst ferdig med skolen. 

Jeg hadde en liknende opplevelse. Det var ikke noe greit 😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...