Gå til innhold

Ville du kommet hvis det ble arrangert DOL-treff i Oslo?


AnonymBruker

Ville du kommet hvis det ble arrangert DOL-treff i Oslo?  

18 stemmer

  1. 1. Ville du kommet hvis det ble arrangert DOL-treff i Oslo?

    • Ja
      4
    • Nei
      14


Anbefalte innlegg

hattifnattus skrev (2 minutter siden):

Kommer veldig an på adferden hos folk. Jeg har psykisk syke venner jeg har kutta ut fordi de ikke evner å snakke om annet, og ikke har noen interesser eller personlighet utenfor det å være psykisk syk og pasient.

Så har jeg psykisk syke venner som jeg har et veldig godt forhold til, fordi vi har masse til felles og finner på ting sammen :) Litt sykdomsprat er greit, men ikke når det blir ens eneste identitet.

Ja det er klart at når man bare er sykdommen sin og bare snakker om det så blir man jo en energityv på en måte. 

Jeg snakket alt for mye sykdom første året jeg var veldig dårlig, men så klarte jeg å snu om på det for jeg merket det ikke var bra for vennskapet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GammelLurker
stjernestøv skrev (1 time siden):

Jeg snakker ikke mye om sykdommen i RL, hadde heller vært stille og beskjeden. 

Samme her 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus
Glitter skrev (1 minutt siden):

Ja det er klart at når man bare er sykdommen sin og bare snakker om det så blir man jo en energityv på en måte. 

Jeg snakket alt for mye sykdom første året jeg var veldig dårlig, men så klarte jeg å snu om på det for jeg merket det ikke var bra for vennskapet. 

Det tror jeg er relativt vanlig når man er helt fersk i sykdommen. Det opptar mye av tiden og preger hverdagen, og man må på en måte gjøre seg kjent med seg selv på nytt igjen. Så lenge man ser selv at det begynner å påvirke negativt så tenker jeg det er en god ting. For mine venner så liker jeg å ha en gylden mellomvei: Vi kan snakke med hverandre om sykdom og ting som er vondt, men ikke hele tiden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg er relativt vanlig når man er helt fersk i sykdommen. Det opptar mye av tiden og preger hverdagen, og man må på en måte gjøre seg kjent med seg selv på nytt igjen. Så lenge man ser selv at det begynner å påvirke negativt så tenker jeg det er en god ting. For mine venner så liker jeg å ha en gylden mellomvei: Vi kan snakke med hverandre om sykdom og ting som er vondt, men ikke hele tiden :) 

Ja. Enig i det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
hattifnattus skrev (4 minutter siden):

Vi kan snakke med hverandre om sykdom og ting som er vondt, men ikke hele tiden :) 

Sånn er det her og, har tre uføretrygdede venner pga psyken. Vi kan snakke litt om sykdom men snakker mest om andre ting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dude83 skrev (2 minutter siden):

Ja, hvorfor ikke 🙂 Var med på et av de første treffene her i 2002 😅

Hva gjorde dere på treffet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (3 minutter siden):

Hva gjorde dere på treffet?

Vi møttes på Sagene samfunnshus og hadde det veldig hyggelig 🙂 Har fortsatt bilder fra treffet 😅

Det var jo en helt annen tid. Vet ikke hvordan det hadde blitt nå, hehe.

Endret av Dude83
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
Dude83 skrev (19 minutter siden):

Vi møttes på Sagene samfunnshus og hadde det veldig hyggelig 🙂 Har fortsatt bilder fra treffet 😅

Det var jo en helt annen tid. Vet ikke hvordan det hadde blitt nå, hehe.

Aha ifølge ditt brukernavn var du vare 19 år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker skrev (3 minutter siden):

Aha ifølge ditt brukernavn var du vare 19 år

Det stemmer og det er jeg fortsatt i hodet 😅 Kom over noen gamle bilder som fikk meg til å komme hit og se om det fortsatt er liv 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (9 minutter siden):

Hvordan skulle man eventuelt arrangert et slikt treff? @Dude83 Hvordan ble det arrangert da du var med?

Det var noen av oss her inne som tok initiativ til det siden det var flere av oss som allerede hadde møttes. Vi var en gjeng som hadde mye kontakt og vi hadde til og med en chattegruppe på IRC den gangen, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Everybody skrev (49 minutter siden):

Hvordan skulle man eventuelt arrangert et slikt treff? @Dude83 Hvordan ble det arrangert da du var med?

Vi hadde treff flere steder i landet på den tiden, eller noen år tidligere, jeg var i alle fall med på treff i 1998-1999. Mener det var sånn at noen tok initiativ, så meldte vi oss på og vedkommende bestilte bord til oss en plass. I Trondheim møttes vi i alle fall to ganger på Dickens. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Vi hadde treff flere steder i landet på den tiden, eller noen år tidligere, jeg var i alle fall med på treff i 1998-1999. Mener det var sånn at noen tok initiativ, så meldte vi oss på og vedkommende bestilte bord til oss en plass. I Trondheim møttes vi i alle fall to ganger på Dickens. :) 

Har du møtt nhd?

Anonymkode: 403d0...3a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody skrev (3 timer siden):

Det er ikke så mange friske mennesker som vil være med psykisk syke.

Jeg tror alt handler om oppførsel og personlighet. Ikke diagnoser i seg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du møtt nhd?

Anonymkode: 403d0...3a5

Nei, jeg tror ikke det, nå har jeg gullfiskhukommelse, men jeg tror ikke han var med på de to treffene jeg var med på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hattifnattus skrev (2 timer siden):

Kommer veldig an på adferden hos folk. Jeg har psykisk syke venner jeg har kutta ut fordi de ikke evner å snakke om annet, og ikke har noen interesser eller personlighet utenfor det å være psykisk syk og pasient.

Så har jeg psykisk syke venner som jeg har et veldig godt forhold til, fordi vi har masse til felles og finner på ting sammen :) Litt sykdomsprat er greit, men ikke når det blir ens eneste identitet.

Selvfølgelig - om vedkommende lever for sykdommen sin og dyrker den så orker man jo ikke, det gjelder også fysiske lidelser. Men mange (de fleste?) har jo interesser og klarer fint å snakke om andre ting og gjøre ting sammen med venner. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig aktiv i et forum for folk som var ufrivillig barnløse. Etter en god tid der inne ble det snakk om å treffes. Da viste det seg at ti av oss bodde i nærheten av hverandre. Tre av oss bodde i samme nabolag. Vi hadde snakket sammen på nettet i et par år uten å vite hvor i landet vi befant oss, og så var vi så nær. 

Det betydde mye for meg å møte de andre medlemmene irl. Fellesskapsfølelsen ble mye sterkere. Vi kunne støtte hverandre på en hel annen måte.

Men her kunne jeg ikke tenkt meg å være med på treff. Hvorfor møte noen som bare skriver under anonym. Da vil jeg jo ikke kunne følge den personen videre. 

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vendi
Fru2020 skrev (1 minutt siden):

Men her kunne jeg ikke tenkt meg å være med på treff. Hvorfor møte noen som bare skriver under anonym. Da vil jeg jo ikke kunne følge den personen videre. 

Hvis man bare skriver som anonym vil man ganske sikkert ikke hatt interesse av å bli med uansett. Vil de ikke være en del av et fellesskap her under nick, tviler jeg på om de vil det i rl. Tenker jeg da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...