Gå til innhold

Jeg er ond


GammelLurker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Merkelig da at jeg som har diagnosen IKKE har blitt vurdert til å ha nedsatt empati. 

Anonymkode: 7827d...4ca

Redusert empati ligge rjo i forståelsen av asperger, det betyr ikke at det trenger være lav grad av empati, men at denne er mer tillært enn hos andre

Anonymkode: db21a...819

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

De sier det vel ikke høyt. Men du kan jo spørre hvordan empatien står til neste gang. 

Anonymkode: e38f3...c16

Jeg har jo snakket med behandler om det. 

Anonymkode: 7827d...4ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
Kashmir skrev (7 timer siden):

Hallo? Du skriver jo selv at du er et monster og har begått flere grusomme forbrytelser? Og så ironiserer du over manglende empati med deg ? Her var du manipulerende..

Skjønner ikke helt hva du mener 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du har en merkelig lav forståelse av hva ondskap er.

Anonymkode: db21a...819

Hva mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det er en myte. Man har empati, den bare trigges ikke like lett for en forstår ikke alltid situasjonen. Når man forstår situasjonen så er empatien normal. 

Anonymkode: 7827d...4ca

Evnen til kognitiv empati er svekket. Vi autister er dårlige til å lese andres tanker og følelser.

Anonymkode: f9f62...ae2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Evnen til kognitiv empati er svekket. Vi autister er dårlige til å lese andres tanker og følelser.

Anonymkode: f9f62...ae2

Det trenger ikke å være negativt som i at du er ond. Du har en unnskyldning som autist. Hvis du ikke forstår, er det ikke ondskap. De som er ondskapsfulle forstår, men vil ikke stoppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GammelLurker skrev (16 minutter siden):

Skjønner ikke helt hva du mener 🙂

Jo, men det er jo ikke så rart at brukeren sa at du kanskje er psykopat når du skriver det du gjør? 🙃 da kan du jo ikke dra inn empati?  Forstår du ikke hvordan det du skriver kan bli møtt?  Du skriver mye fint og mye rart ( i likhet med mange av oss her ) og da blir du jo møtt ok på det. Men når du skriver at du er ond og har gjort forferdelige ting, så blir du jo møtt på en annen måte av noen. Skjønner? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
Kashmir skrev (11 minutter siden):

Jo, men det er jo ikke så rart at brukeren sa at du kanskje er psykopat når du skriver det du gjør? 🙃 da kan du jo ikke dra inn empati?  Forstår du ikke hvordan det du skriver kan bli møtt?  Du skriver mye fint og mye rart ( i likhet med mange av oss her ) og da blir du jo møtt ok på det. Men når du skriver at du er ond og har gjort forferdelige ting, så blir du jo møtt på en annen måte av noen. Skjønner? 

Jeg reagerte fordi selv om en begår alvorlige kriminelle handlinger så gjør ikke det vedkommende psykopat.

Psykopati er uten evner å føle anger, uten følelser, og en psykopat kan lyve uten problemer. Det er ikke greit å kalle andre det, med mindre det er sant. Faktisk til og med da skal en være forsiktig med å slenge rundt slike begreper. 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker skrev (9 minutter siden):

Jeg reagerte fordi selv om en begår alvorlige kriminelle handlinger så gjør ikke det vedkommende psykopat.

Psykopati er uten evner å føle anger, uten følelser, og en psykopat kan lyve uten problemer. Det er ikke greit å kalle andre det, med mindre det er sant. Faktisk til og med da skal en være forsiktig med å slenge rundt slike begreper. 🙂

Du skrev at du er ond...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (15 minutter siden):

Du skrev at du er ond...

Når noen forteller deg hvem de er, tro dem den første gangen sa en vis dame...Maya A. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Når noen forteller deg hvem de er, tro dem den første gangen sa en vis dame...Maya A. 

Hm. Den likte jeg. Den var dyp og interessant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Hm. Den likte jeg. Den var dyp og interessant. 

Ja har fundert på den mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv skrev (20 minutter siden):

Ja har fundert på den mange ganger. 

Ja. Og takk for at du fikk meg til å tenke. Nå kommer jeg til å tenke så mye på dette for å reflektere over om det er sant, hvorfor det i tilfelle er det (eller  hvorfor ikke ! )jeg går rett i det moduset, og jeg liker det 😄

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker skrev (1 minutt siden):

Er ond og psykopat det samme?

Ja, jeg tror kanskje det? 

Må legge til at jeg ikke vet om det du skriver er tilfellet da! 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker
Kashmir skrev (3 minutter siden):

Ja, jeg tror kanskje det? 

Må legge til at jeg ikke vet om det du skriver er tilfellet da! 

Så jeg skriver jeg er ond. Noen kommenterer jeg kanskje er psykopat. Du tror på dem. Synes du ikke dette mangler litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker

Forresten jeg skrev dette fordi jeg var lei meg og trist. Jeg tror ikke jeg er ond, i hvert fall ikke det jeg har fått med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GammelLurker skrev (12 minutter siden):

Så jeg skriver jeg er ond. Noen kommenterer jeg kanskje er psykopat. Du tror på dem. Synes du ikke dette mangler litt?

Nei, jeg tror ikke på noe. Jeg mener bare at du må forstå at noen spør siden du skriver det du gjør. Jeg gjør meg opp mine egne meninger jeg altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Kashmir skrev (11 timer siden):

Ja. Og takk for at du fikk meg til å tenke. Nå kommer jeg til å tenke så mye på dette for å reflektere over om det er sant, hvorfor det i tilfelle er det (eller  hvorfor ikke ! )jeg går rett i det moduset, og jeg liker det 😄

Ja jeg har funnet ut at i mange tilfeller er det sant faktisk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...