Gå til innhold

Klage på vedtak om kun avrusning

Anbefalte innlegg

Glitter skrev (8 minutter siden):

Ja jeg er redd for at denne påkjenningen skal eskalere rusnfuken istedenfor at jeg får dempe den. 

Men nå har jeg tatt en ricotril og det er jeg ikke vant med så må logge av for jeg begynner å skrive usammenhengende eller til og med agitert slik som kan hende med Rico. Hadde glemt hvor mye effekt det er i én rivotril. 

Edit: I rest my case.. 🤦‍♀️

Ta vare på deg nå.

Fortsetter under...

AnonymBruker
Glitter skrev (38 minutter siden):

De pengene var bare ment til noe annet...Men ja, ellers så brytes jeg jo ned av denne kampen. I dag har det vært ekstra ille. Jeg er glad jeg har lært å være mindre impulsiv for min første tanke var å gjøre slutt på alt, men jeg gråt heller bare også tok jeg tlf til tidligere behandler. 

Behandler er dessverre på ferie. Hun har ikke utredet meg enda, men jeg ble utredet et annet sted for 1,5 år siden. Kunne jeg bedt tidligere behandler gjennom 5 år gi meg en kjapp skjematisk utredning? Hun er ikke enig I at den er helt borte enda fordi jeg kan slite med å være redd for å bli forlatt og jeg kan mistanke ting. Men hun da rett ut at det ustabile nok ikke var en del av min lidelse lenger. Og i dag sa hun at jeg kunne argumentere for hvorfor borderline ikke er hovedproblemet lenger. Jeg vet ikke om hun er villig til å fjerne diagnosen ennå. Hun krever ett års stabilitet og det har jeg ikke, men igjen alle episodene har vært ruspåvirket. Jeh har kun hatt én time med henvisende behandler før hun skrev en god henvisning så vet at hun vil høre på hva jeg har å si. Blir det for lite tyngde at jeg selv skriver noe om hvorfor denne diagnosen ikke sturer meg i hverdagen lenger? Hva med fastlegen? Han også møter meg jo kun når jeg vil legges inn.. 

Henvisende behandler kommer 3 august og da kan jeg be om utredning for borderline slik at vi kan dokumentere det i en ny henvisning da? Hvor vi også legger ved dokumentasjon fra krisesenteret som tross alt så meg hver dag i en tilnærmet normal situasjon og jeg var helt adekvat. Ikke blir jeg lett fint på ungene mine heller. De har jo blitt eldre, men jeg bare har blitt mer overbærende ovenfor de. 

Hvis det til syvende og sist blir avslag da. Hvorfor vil de ikke ha meg? Jeg har oppført meg i absolutt all behandling jeg har vært I og jeg er ikke for emosjonelt kaotisk at jeg ikke greier å jobbe med meg selv. Og jeg har konkrete planer for å sikre videre rusfrihet..jeg føler de har noe imot meg. Ellers settes jeg bare i bås.

Men er ca 12000 realistisk for 3 mnd privat rusbehandling? Kommer jeg ikke bare med godt voksne da og er det generelt sett like bra? 

Takk Kupton.

Du spør om du kan skrive noen ord selv. Vis du mener din henvisning er fei eller mangelfull, kan du gjøre det. Jeg har gjort det ,min sak er noe anderledes enn din, men fastlegen hadde ikke skrevet riktig grunnlag for henvisning,henvisning var også så tynt begrunnet som det går ann og feil i medisinopplysninger. Det viste seg også at han ikke hadde sendt henvisning,noe  som han hadde løyet om at han hadde gjort i flere uker. Litt flaut for han når henvisningstedet ringte han ,og meg, da mine tilleggsopplysninger var kommet inn og ikke henvisningen . Det gikk fint med min henvisning og de som tok i mot den virket fornøyde med å få tilleggsopplysninger fra meg. 

Anonymkode: 0d68c...25f

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du spør om du kan skrive noen ord selv. Vis du mener din henvisning er fei eller mangelfull, kan du gjøre det. Jeg har gjort det ,min sak er noe anderledes enn din, men fastlegen hadde ikke skrevet riktig grunnlag for henvisning,henvisning var også så tynt begrunnet som det går ann og feil i medisinopplysninger. Det viste seg også at han ikke hadde sendt henvisning,noe  som han hadde løyet om at han hadde gjort i flere uker. Litt flaut for han når henvisningstedet ringte han ,og meg, da mine tilleggsopplysninger var kommet inn og ikke henvisningen . Det gikk fint med min henvisning og de som tok i mot den virket fornøyde med å få tilleggsopplysninger fra meg. 

Anonymkode: 0d68c...25f

Teor nok jeg vil skrive litt selv også ja. 

For meg synes det som om hele prosessen dessverre har blitt litt rotete og ikke slik den burde vært.

Tillater meg å foreslå en alternativ løsning, Ta nå denne avrusningen som du er innvilget på grunnlag av en dårlig søknad fra en turnuslege som ikke kjenner deg. Prøv så å holde deg rusfri/minimal rusing til din faste behandler kommer tilbake. Få henne til å skrive en god søknad om TSB,

Uansett vil klager som jeg nevnte i forrige innlegg ta lang tid å behandle - særlig nå i ferietiden.

kupton skrev (27 minutter siden):

For meg synes det som om hele prosessen dessverre har blitt litt rotete og ikke slik den burde vært.

Tillater meg å foreslå en alternativ løsning, Ta nå denne avrusningen som du er innvilget på grunnlag av en dårlig søknad fra en turnuslege som ikke kjenner deg. Prøv så å holde deg rusfri/minimal rusing til din faste behandler kommer tilbake. Få henne til å skrive en god søknad om TSB,

Uansett vil klager som jeg nevnte i forrige innlegg ta lang tid å behandle - særlig nå i ferietiden.

Okei. Får gjøre det. Avrusningen er om 8 uker først. Men får prøve å jobbe mer med å redusere..akkurat nå er alle mine i hjelpeapparatet på ferie. 

AnonymBruker
Glitter skrev (1 time siden):

Jeg er ikke sint, men dette er et sårt tema for meg og jeg er i en kjempevanskelig situasjon. Jeg knakk sammen i dag pga dette. Har ikke grått så intenst på veldig lenge. 

Det er viktig for meg å ikke ha en så stigmatiserende diagnose når den kommer i veien for meg på denne måten. Det er helt bak mål å behandle et menneske i nød slik. Emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse er en bred diagnose og jeg har så lite igjen av den at jeg ikke oppfyller de offisielle kriteriene for diagnosen. Da skal selvsagt ikke den diagnosen legges til grunn for et avslag. 

Men turnuslegen som sendte henvisning til TSB (hadde kjent meg i 15 min) trakk borderline fram som hoveddiagnose og det er simpelthen ikke tilfellet. 

Kan du legge ut brevet (klusset over gjennkjebnbare ting selvfølgelig) der de har skrevet at det er pga borderline du ikke får innleggelse /behandling? 

For sorry men jeg nekter nesten å tro på at de bruker den. 

Anonymkode: 0b118...3d6

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kan du legge ut brevet (klusset over gjennkjebnbare ting selvfølgelig) der de har skrevet at det er pga borderline du ikke får innleggelse /behandling? 

For sorry men jeg nekter nesten å tro på at de bruker den. 

Anonymkode: 0b118...3d6

Jeg har foreløpig kun fått muntlig at det er for komplekst, dette har tidligere betydd dette mrd borderline. 

Jeg venter på brev med faglig begrunnelse. 

AnonymBruker

De tar seg friheten å forkaste de diagnosene se mener ikke er reelle

Det var vel BET personale som også mente du ikke hadde EUPF? Litt rart du stadig vektkegger det, samtidig som du mener alt annet var feil. 

Anonymkode: a5b42...b9b

Glitter skrev (3 timer siden):

BET drar jeg aldri tilbake til. De er alternativ. Gis oss omtrent skylden for vår egen lidelse og du skal sitte der og grave og grave når du ikke har noe du kjenner er vanskelig. Ta bipolar da. Det er visst ikke en diagnose. Hypomanier er bare en forsvarsmekanisme som får deg til å bli gøy. Det er en flukt. Samme med depresjon. 

De tar seg friheten å forkaste de diagnosene se mener ikke er reelle og de ptesse4 deg til å slutte på medisiner. Også er de stressende for de koømenterer hver eneste bevegelse du gjør. Når jeg fikler med fingrene mine så er det autistisk stimming og det er for å roe ned nervesystemet slik at jeg klarer være tilstede i rommet. Også føler man seg mislykket når man ikke plutselig får så mange emosjonelle utbrudd. Ingen reaksjon på det liksom vanskelige de tar opp. Da har man enten skjoldete oppe eller en tørr ikke gi slipp på forsvaret sitte. Ikke en gang vipp på foten det er et forsvar. Vi skal fjerne alt det trygge vi beskytter oss med. Men noen av oss ønsker ikke fjerne beskyttelsen. I hvert fall ikke for at det blir bedt deg om fra en av flere terapeuter. 

Jeg feller inne en ennsre tåre der de fleste ukene. På slutten kommer det litt, men da er jeg sliten. Enrzte jeg har lært av BET er å tåle selvmordstanker bedre. 

Det presser og breklsyangen hum brukte for det var ufint. 

Det de skrev i epikrisen var verdt. Strippet meg for alle diagnoser minus unnvikende pf. De foteslå altså å fjerne bipolar som de ikke hadde sett meg i noen sykdomsfase i. Fordi deres ideologi er at bipolar ikke finnes, men er en eneste stor flukt fra følelser og og en kraftig versjon av toleransevinduet. Høyt opp når det blir for intenst og lassasngt ned når nede.

BET er et alternativ. Det er ikke så alternativt, mer back to basic. Dog skal det ikke så mye til for å virke alternativt i dagens offentlig psykiatritilbud. 

Hva skjer med dyr og gård? 

Glitter skrev (2 timer siden):

Jeg har foreløpig kun fått muntlig at det er for komplekst, dette har tidligere betydd dette mrd borderline. 

Jeg venter på brev med faglig begrunnelse. 

Så det er din tolkning av ordet "komplekst", som gjør at du mener det er pga borderline? 

Bra du etterhvert skal få en mer eksplisitt begrunnelse. Komplekst kan jo bety så mangt. 

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Det var vel BET personale som også mente du ikke hadde EUPF? Litt rart du stadig vektkegger det, samtidig som du mener alt annet var feil. 

Anonymkode: a5b42...b9b

Fordi utredningen ble gjort skjematisk av psykologspesialist, og skjemaet er det samme som brukes ellers i psykiatrien. Det kan ikke ta feil av. Ellers ble jeg ikke videre utredet på BET. De bare påsto fra dag en at jeg ikke er bipolar aspeeger helt uten grunnlag. og det er passe arrogant spør du meg. Min bipolar er godt dokumentert. Mtp innleggelser og slikt er den nok bedre dokumentert enn de fleste med bp2 for som oftest er man jo ikke innlagt når man er hypoman. Og det er tre behandlere som har satt diagnosen opp gjennom årene. Fire hvis jeg teller med forskningsprosjekt fra Oslo universitetssykehus. 

Ut over det var det bare en masse BET-produserte teorier hvor de nærmest lynsjer tradisjonell psykiatri som har årevis av forsking og et bredt spekter fagmiljø som jobber sammen om å forske videre. BET begynte med en mann for sånn tjue år siden og den forskningen som er på BET har BET stått for selv altså ikke upartisk. Det er langt fra så bra resultater på varig bedring som de selger inn til at det er. De oppfordrer deg til å kjøpe boken deres hvor det blant annet er flere pasienthistorier, men dette er bare de store solskinnshistoriene. De som reiser rundt med Didrik (BET-kongen) og holder foredrag om BET for å få terapeuter til å ta BET utdanningen. 

De skriver absolutt ingenting om alle de BET ikke fungerte på eller de som til og med ble verre av å være der. Noen er feks så unnvikende og redd at de ikke klarer å be om samtale når det er vanskelig. I stedet for å feks avtale at i dag kl 17 tar vi en prat, så blir denne personen gående helt for seg selv og det kan bygge seg opp og ende i tilbakefall på selvskadingen. Da får du ikke i etterkant en samtale om hv"ilke følelser hadde du da du kjente du ville skade deg? Er det noen måte du kunne klart å si ifra på? Kunne du gitt meg en lapp?" De blir egentlig bare ignorert og når årsaken til skadingen var fordi en følte seg ignorert i en vanskelig situasjon så er det ikke godt å bli møtt med stillhet at det gikk så langt som å skade seg. Som den kanskje egentlig hadde klart å slutte med. 

Jeg øvde masse på å lære å ta kontakt, at de ansatte ikke var oppsøkende og jeg klarte å tilpasse meg. Men det er det ikke alle som klarer. I alle fall ikke første oppholdet. Å øve på å ta kontakt er kanskje mer realistisk å få til opphold nr to. For de fleste kommer inn på BET med et ønske om å bli sett, men så ender de med å føle det motsatte. At de som greier å si ifra blir belønnet, mens de som kanskje er sykere blir "straffet" for å ha så sterk angst og mindreverdighetsfølelse at de føler de er ikke like viktig som de andre. En avtale med teamet til disse, hvor de blir spurt om de vil ha en samtale i dag, og når tid? Kan være starten på å øve å ta plass. Da må en svare ja eller nei og en må bestemme tidspunkt. Framfor å bare få spørsmål om de skal gå og sette seg for en prat slik det ofte er på andre avdelinger.

BET presser folk til å slutte på medisin. Før jeg skulle komme dit og liksom måtte bevise at jeg var motivert så ble medisiner et tema. Han ville ha meg av Lamictal for å liksom ha full tilgang til de nagurlige svigninger følelser. Han formulerte det slik at var jeg ikke villig til det så var jeg ikke motivert. Men jeg var motivert og sa at jeg tok behandlingen på alvor. Men jeg skukle foreløpig beholde Truxal. Gjennoøm opphold en befynte psykoater å mase om Truxal og vival også. Dette sa jeg nei til jeg har ingen intensjon om å være medisinfri. Jeg jobber med saken for å få Litium. Da spurte hun meg om jeg tok behandlingen på alvor sa jeg ja. Ved å slutte med medisinene dine da viser du at du tar deg selv og denne behandlingen på alvor. Altså tok jeg ikke behandlingen seriøst hvis jeg ikke ville benytte meg av deres mefisinfri tilbud. Som absolutt ikke er et kriterie for å være på BET. En uakseptabel måte å manipulere noen til å slutte med medisiner. 

Men BET mente at min eneste diagnose var unnvikende personlighetsforstyrrelse. Det bipolare var bare en forsvarsmekanisme for min enorme frykt for følelser. De har aldri sett meg verken deprimert eller hypoman. Dvs ved innskrivelse første dagen hadde jeg noen restsymptomer igben etter en lang hypomani, og jeg forklarte de det. Da baserte de hvordan jeg var med mild restsym en enkelt dag til at det der var steess ikke bipolar etter fem uker mrd intens hypomani og sykehusinnleggelse.. I samtale på kontoret så kunne jeg ikke fikle med fingrene engang uten å bli tatt på det. Alt skulle avlæres for å gi plass til følelsene mine. Men når jeg sitter i et terapirom så er jeg ikke redd følelser. Jeg bare konsentrerer meg bedre når jeg fikler med fingrene. 

Nei jeg har innsett at det er mye feil med BET. og hvor mye kan man stole på deres forsking når de i boken kun har med solskinnshistoriene og ikke ett eksempel på de som har blitt verre eller står på stedet hvil? 

Jeg har lært av BET å ikkr holde unna følelsene. Når jeg kjenner jeg må gråte har jeg sluttet å holde pusten eller gripe meg i armen. Hvid jeg er sint så er det sinne som kommer fram og ikke apati eller at jeg kamuflerer tårer med å bli lei meg. Jeg har også lært at å undertrykke følelser der det er upassende å gå i gråtingen er en sunn egenskap, også kan man lære seg å hente det fram igjen senere på dagen for å få det ut så det ikke fester seg i kroppen. Jeg er mindre redd mine egne følelser og forstår dem bedre. Nå bare sitter jeg fast i et veldig innøvd mønster selv om jeh ikke er følelsesmessig motivert lenger. Jeg har Asperger og jeg finner trygghet i rutiner og forutsigbarhet. Når jeg drikker meg full så gir det en rutinemessig trygghet å havne i dummr situasjoner. Det er en avhengighet såvel som rusen. 

For øvrig så har Didrig Heggedsl som grunnlag BET boken inn i katastrofelandskapet. Denne boken framsnakker behandlingen veldig og er som reklame å regne. Synes den er noe tørr.

Cecilie Beneche har boken hva føler du nå. Hun har tidligere jobbet på BET og har BET utdanningen. Hun er psykologspesialist. Denne boken gjorde at jeg skjønte mer av grunntanken bak BET. Boken handler ikke direkte om BET, men mye av det grunnleggende. Bare forenklet. Den handler om å lære følelsene. Geunnfølelsene, de sekundære følelsene, de kanuflerte følelsene slik hvor tristhet kan kamuflere sinne. Denne boken er mye bedre å lese når det gjelder sånn her måte å jobbe med følelser på. Og den er lettlest og upartisk for hun reklamerer ikke for BET-seksjonen. 

cathlin skrev (12 timer siden):

BET er et alternativ. Det er ikke så alternativt, mer back to basic. Dog skal det ikke så mye til for å virke alternativt i dagens offentlig psykiatritilbud. 

Hva skjer med dyr og gård? 

Jeg har vært på BET og dit skal jeg aldri igjen. De er meget glad i å vise fram solskinnshistoriene sine, mens alle andre gjemmes bort. 

Jeg utviklet meg på BET, men det ble til slutt for mye som for meg ikke var greit så siden jeg følte meg utlært (jeg var ekstremt lei av å leite etter og dyrke fram vonde følelser når jeg ikke var redd de, men heller ikke hadde behov for de). Det gikk liksom ikke å si at i dag har jeg ikke noen vonde følelser og det er ikke noe vi trenger å få fram med vilje. Jeg vil at det skal komme naturlig. Jeg følte jeg hadde mislykkes hver time jeg ikke hadde begynt å gråte, så jeg stresset med å gråte. BET vil ikke hjelpe på min rus. Jeg ruser meg ikke for å flykte unna store vonde følelser. Jeg hylskreik i går, men fikk ikke panikk og skadet meg ikke på noe vis. Jeg tok en telefon. 

Så jeg er for frisk for BET. Eller for opplyst. Det er ikke til å stikke under en stol at jeg kunne mye fra før. 

Jeg er ganske frisk om dagen. Minus rusen. 

frosken skrev (11 timer siden):

Så det er din tolkning av ordet "komplekst", som gjør at du mener det er pga borderline? 

Bra du etterhvert skal få en mer eksplisitt begrunnelse. Komplekst kan jo bety så mangt. 

Jeg har hørt hva de mener med komplekst før og det at de drog inn at poliklinisk da er anbefalt slik de typisk sier med borderline underbygger at det har med det å gjøre.

De har misforstått hvis de tror jeg er så kompleks. Jeg var nok det tidligere, men jeg mener at min framgang har fått ryddet opp i det. Jeg hadde et lite tilbakefall I mai, men det skjer et psr ganger i åtet, mrn det har jeg kommet meg ut av på egenhånd. Har ikke vært innlagt på fem, snart 6 uker nå tror jeg, og tenker å være minst mulig innlagt fram til avrusning og forhåpentligvis behandling. 

For slik jeg vurderer meg selv nå så er absolutt eneste  argument for innleggelse å roe ned eskaleringen av rusbruken for å ikke bli mer og mer avhengig fram til behandling. Men sånn mentalt sett så er jeg i veldig bra forfatning. Jeg står i en krevende situasjon, men istedenfor så fokuserer jeg på hvordan vinne neste steg. Jeg har ikke noe som helst trang til å være destruktiv og jeg har også vært mindre destruktivt i rusen de siste dagene, ingen selvmordstanker bare framtidshåp og tenking på hvor jeg kan jobbe etter endt behandling. Og en tro på at livet mitt vil bli bedre. Bekymrer meg for å ikke få plass noen steder da, men jeg kan ikke gå der for da blir jeg veldig gira på å fjerne tankene med rus. Men altså etter seks uker hjemme er jeg enda frisk nok til fortsatt være hjemme. Til tross for all rusingen. Det er merkelig. :)

Men det vil tære på å vente helt til august å få vite om æ får ordentlig hjelp. 

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har borderline. Tok en test på nett, oh ja vet det ikke er noen offisiell greie, men jeg fikk 12 av 48 poeng hvor borderline er fra 20 og opp. 

Det jeg skålte høyt på var bruk av rusmidler og selvskading. Begge deler som kun skjer når jeg er full. Ingen av de relasjonelle spørsmålene hadde jeg gøy scoore på. 

Og når jeg får ordentlig utredning vil resultatet bli det samme. 

stjernestøv

Jeg er helt sikker på at jeg ikke har borderline. Tok en test på nett, oh ja vet det ikke er noen offisiell greie, men jeg fikk 12 av 48 poeng hvor borderline er fra 20 og opp. 

Det jeg skålte høyt på var bruk av rusmidler og selvskading. Begge deler som kun skjer når jeg er full. Ingen av de relasjonelle spørsmålene hadde jeg gøy scoore på. 

Og når jeg får ordentlig utredning vil resultatet bli det samme. 

Ja du får få en ny utredning på det så blir du kvitt den diagnosen, jeg ble ikke kvitt schizoaffektiv men kunne jo ikke lyge for han vet jo svarene uten å spør egentlig. Var ikke vits med ny utredning for min del. 

Annonse

@Glitter Ser du har skrevet et langt svar. Jeg får ikke lest det hele og har lite peil på borderline og ja, diagnoser er mer sånn ganske uinteressant for meg, da. (Tar meg selv i å tenke av og til at påfunnene med alle disse diagnosene er noe de har funnet på for å skaffe seg arbeidsplasser og penger). 

Viktige er hva som hjelper den enkelte? Og mye er likt i hva de fleste mennesker trenger.

Kom alkoholsuget etter oppstart av lithium? Drikker du nok drikke (uten alkohol da) og spiser tilstrekkelig næringsrik mat? 

Jeg var mer nysgjerrig på det med dyr og gård men skjønner du har en del stress for tiden. 

Endret av cathlin
cathlin skrev (43 minutter siden):

@Glitter Ser du har skrevet et langt svar. Jeg får ikke lest det hele og har lite peil på borderline og ja, diagnoser er mer sånn ganske uinteressant for meg, da. (Tar meg selv i å tenke av og til at påfunnene med alle disse diagnosene er noe de har funnet på for å skaffe seg arbeidsplasser og penger). 

Viktige er hva som hjelper den enkelte? Og mye er likt i hva de fleste mennesker trenger.

Kom alkoholsuget etter oppstart av lithium? Drikker du nok drikke (uten alkohol da) og spiser tilstrekkelig næringsrik mat? 

Jeg var mer nysgjerrig på det med dyr og gård men skjønner du har en del stress for tiden. 

Nei jeg begynte å misbruke i august i fjor. Har ikke noe med Litium å gjøre. 

Diagnoser er viktig når alt du sier og gjør blir tolket som diagnosen også gjør det at du ikke får behandling. Fordi at retningslinjer sier slik og sånn. I stedetfor å se på det individuelt og jeg har dokumentert vellykkede opphold. Og jeg var overhodet ikke en komplisert pasient. 

Glitter skrev (1 minutt siden):

Diagnoser er viktig når alt du sier og gjør blir tolket som diagnosen også gjør det at du ikke får behandling. Fordi at retningslinjer sier slik og sånn. I stedetfor å se på det individuelt og jeg har dokumentert vellykkede opphold. Og jeg var overhodet ikke en komplisert pasient. 

Jeg håper du får et behandlingsopphold siden du har så stor tro på det selv. 

Men jeg synes argumentasjonen din er unyansert og preget av at du kun tar med de momentene som stemmer med din egen oppfatning og utelukker alt annet. Selvfølgelig er din problematikk kompleks. Og selvfølgelig bør det gjøres gode vurderinger før man velger langvarig institusjonsbehandling for deg, da du kanskje da ikke får hjelp med det som er dine problemer. Du klarer deg jo alltid utmerket innenfor en institusjonsramme, mens du har svært lav evne til å klare deg hjemme. 

frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg håper du får et behandlingsopphold siden du har så stor tro på det selv. 

Men jeg synes argumentasjonen din er unyansert og preget av at du kun tar med de momentene som stemmer med din egen oppfatning og utelukker alt annet. Selvfølgelig er din problematikk kompleks. Og selvfølgelig bør det gjøres gode vurderinger før man velger langvarig institusjonsbehandling for deg, da du kanskje da ikke får hjelp med det som er dine problemer. Du klarer deg jo alltid utmerket innenfor en institusjonsramme, mens du har svært lav evne til å klare deg hjemme. 

Vel man må nesten velge å ta den risken når det står om livet. Man kan ikke nekte noen livsnødvendig behandling fordi man pleier å klare seg bra på institusjon og dårligere hjemme. For at jeg skal kunne klare meg bedre hjemme så må jeg først bli rusfri. 

Glitter skrev (12 minutter siden):

Jeg har ikke fått inntrykk av at du er komplisert. Systemet du er i virker komplisert. 

AnonymBruker
cathlin skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke fått inntrykk av at du er komplisert. Systemet du er i virker komplisert. 

Hvis ikke Glitter sin helsestatus og sykdomsforløp er komplisert, hva er da komplisert? Mest kompliserte helsesituasjon jeg har vært borte i 

Anonymkode: 5d1d1...2df

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...