Kashmir- Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Oppførsel? Hva snakker du om? Anonymkode: 86256...e1b Hva nøyaktig mener du med at jeg snakker om ting jeg ikke vet noe om? Isteden for å slenge ut sånt, så si hva du tenker på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184125 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Kashmir skrev (Akkurat nå): Hva nøyaktig mener du med at jeg snakker om ting jeg ikke vet noe om? Isteden for å slenge ut sånt, så si hva du tenker på? Jeg spurte deg et spørsmål som du ikke har svart på. Anonymkode: 86256...e1b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184126 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg spurte deg et spørsmål som du ikke har svart på. Anonymkode: 86256...e1b Hvilket spørsmål? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184128 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Kashmir skrev (1 minutt siden): Hvilket spørsmål? Glem det jeg trekker meg ut av tråden. Anonymkode: 86256...e1b 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184129 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den forsvunne diamanten Skrevet 11. juli 2023 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Politiattesten går ikke på om hun er på tiktok eller ikke. Vet du hvorfor alle som jobber med mennesker må ha det? Anonymkode: 86256...e1b Ok så jeg blir mindre kikket til å jobbe med barn fordi jeg driver med TikTok om min schizofreni? Du sa jo nettopp at det du synes er dårlig med at jeg har det er at jeg har lite sykdomsinnsikt også mener du at det ikke er greit at jeg har TikTok. Der alt handler om å forklare sykdommen min og informere? Er det da ikke bedre at jeg driver med TikTok siden det viser sykdomsinnsikt. Du vet heller ikke noe om meg! Det eneste du vet er diagnosen min! 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184131 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Kashmir skrev (1 time siden): Tanker om hvor godt egnet hun er, virkelig? Hvis du hadde tatt deg en kikk innom dagboken til Diamanten, så vil du se at hun er ei jente som står på og tar gode valg for seg selv. Som tar ansvar rett og slett, og som også vil jobbe i bhg. Hun har godkjent politiattest, og hun har fått jobben. Da spiller det svært liten rolle hva enkelte foreldre måtte tenke. Og nei, de er slett ikke opptatt av at ansatte i barnehagen skal være "feilfrie"! Hvor i all verden har du det fra? Det er vel heller mer frykt andre veien, at foreldre er redd for å bli dømt av personalet for ulike ting. Jeg syns det er helt drøyt med kommentarene dere kommer med her. Skjerpings! Hvis du leser litt mer nyansert, så snakker ikke jeg om min egen vurdering av hennes egnethet - men at det kan være greit å være realistisk når det gjelder hva foreldre kan mene om dette. Jeg har både gratulert Diamanten med jobben og synes det er utrolig bra at hun skal begynne å jobbe i barnehage. Nettopp derfor tenker jeg at det kan være grunn til å være årvåken mht hvilke reaksjoner utenforstående kan få dersom de følger videoene hennes. Siden jeg ikke har sett videoene, så aner jeg ikke om det kan være grunn til bekymring - men at småbarnsforeldre relativt lett blir bekymret, det har jeg sett mange tilfeller av. Jeg klarer ikke å se at det er noe drøyt med å gi ærlige tilbakemeldinger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184136 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 frosken skrev (5 minutter siden): Hvis du leser litt mer nyansert, så snakker ikke jeg om min egen vurdering av hennes egnethet - men at det kan være greit å være realistisk når det gjelder hva foreldre kan mene om dette. Jeg har både gratulert Diamanten med jobben og synes det er utrolig bra at hun skal begynne å jobbe i barnehage. Nettopp derfor tenker jeg at det kan være grunn til å være årvåken mht hvilke reaksjoner utenforstående kan få dersom de følger videoene hennes. Siden jeg ikke har sett videoene, så aner jeg ikke om det kan være grunn til bekymring - men at småbarnsforeldre relativt lett blir bekymret, det har jeg sett mange tilfeller av. Jeg klarer ikke å se at det er noe drøyt med å gi ærlige tilbakemeldinger. Jeg ser at tilbakemeldingene her blir drøye. Det er helt tullete å liksom tenke på vegne av andre, og så snakke ut fra det. Her snakker du om hva andre foreldre KAN tenke, og at du har erfart at småbarnsforeldre "relativt " lett blir bekymret. Vel, jeg har også opplevd foreldre i barnehage, og de blir ikke bekymret fordi en ansatt har en diagnose. Så du "advarer" eller gjør Diamanten "obs på" noe hun ikke i det hele tatt skal bry seg om. Det var det du burde skrevet her. At ingen har noe med hva hun forteller på Tik Tok, og at hun er i sin fulle rett til å legge ut hva hun vil. At det kanskje til og med var bra HVIS noen foreldre så det, så de fikk innsyn i diagnosen og mer kunnskap. Det er vel heller ikke helt usannsynlig at noen av foreldrene har mennesker i familien med samme eller andre psykriatiske diagnoser . Så veldig fint at det ikke blir hysjet ned og at det er bra at Diamanten kan vise at de kan gjøre en god jobb tross eventuelle fordommer. Det og akkurat det, hadde vært så mye mer riktig at du hadde skrevet. I stedenfor forbeholden negativt ladet "melding", og der selv uten å spørre om hva hun har lagt ut til nå, først. Nei. Jeg syns dette er dårlig. Og kjipt her på DOL 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184140 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Den forsvunne diamanten skrev (48 minutter siden): Ok så jeg blir mindre kikket til å jobbe med barn fordi jeg driver med TikTok om min schizofreni? Du sa jo nettopp at det du synes er dårlig med at jeg har det er at jeg har lite sykdomsinnsikt også mener du at det ikke er greit at jeg har TikTok. Der alt handler om å forklare sykdommen min og informere? Er det da ikke bedre at jeg driver med TikTok siden det viser sykdomsinnsikt. Du vet heller ikke noe om meg! Det eneste du vet er diagnosen min! Det handler ikke om at du har tiktok. Det må du gjerne ha. Men at du har schizofreni og jobber i barnehage. Du har nettopp vært innlagt også. Anonymkode: f9537...a3b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184147 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Kashmir skrev (2 timer siden): Jeg ser at tilbakemeldingene her blir drøye. Det er helt tullete å liksom tenke på vegne av andre, og så snakke ut fra det. Her snakker du om hva andre foreldre KAN tenke, og at du har erfart at småbarnsforeldre "relativt " lett blir bekymret. Vel, jeg har også opplevd foreldre i barnehage, og de blir ikke bekymret fordi en ansatt har en diagnose. Så du "advarer" eller gjør Diamanten "obs på" noe hun ikke i det hele tatt skal bry seg om. Det var det du burde skrevet her. At ingen har noe med hva hun forteller på Tik Tok, og at hun er i sin fulle rett til å legge ut hva hun vil. At det kanskje til og med var bra HVIS noen foreldre så det, så de fikk innsyn i diagnosen og mer kunnskap. Det er vel heller ikke helt usannsynlig at noen av foreldrene har mennesker i familien med samme eller andre psykriatiske diagnoser . Så veldig fint at det ikke blir hysjet ned og at det er bra at Diamanten kan vise at de kan gjøre en god jobb tross eventuelle fordommer. Det og akkurat det, hadde vært så mye mer riktig at du hadde skrevet. I stedenfor forbeholden negativt ladet "melding", og der selv uten å spørre om hva hun har lagt ut til nå, først. Nei. Jeg syns dette er dårlig. Og kjipt her på DOL Du kan formidle det du ønsker å formidle til Diamanten - og så kan jeg formidle det jeg ønsker å formidle. Som så ofte i det siste, så kommer vi ikke til å bli enige i denne tråden heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184205 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 (endret) frosken skrev (6 minutter siden): Du kan formidle det du ønsker å formidle til Diamanten - og så kan jeg formidle det jeg ønsker å formidle. Som så ofte i det siste, så kommer vi ikke til å bli enige i denne tråden heller. Joda, jeg har vært enig med deg i flere ting i det siste. Jeg trenger ikke å skrive det, og det er ikke alltid jeg plusser alle jeg er enig med heller. Men tror jeg har plusset det du har skrevet et par, tre ganger i det siste. Ja, du må gjerne formidle hva du vil. Og så kan vi vel fortsette å diskutere ulike svar, også påpeke når og hvorfor vi er uenige. Jeg syns det er drøyt at noen ber andre tenke etter hvordan de blir oppfattet pga diagnoser. Uhørt vil jeg si, og det opprører meg noe ekstra at det skjer her på DOL. Så derfor sier jeg noe om det. Endret 11. juli 2023 av Kashmir 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184208 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 Kashmir skrev (15 minutter siden): Joda, jeg har vært enig med deg i flere ting i det siste. Jeg trenger ikke å skrive det, og det er ikke alltid jeg plusser alle jeg er enig med heller. Men tror jeg har plusset det du har skrevet et par, tre ganger i det siste. Ja, du må gjerne formidle hva du vil. Og så kan vi vel fortsette å diskutere ulike svar, også påpeke når og hvorfor vi er uenige. Jeg syns det er drøyt at noen ber andre tenke etter hvordan de blir oppfattet pga diagnoser. Uhørt vil jeg si, og det opprører meg noe ekstra at det skjer her på DOL. Så derfor sier jeg noe om det. Av og til er ikke virkeligheten helt slik vi skulle ønske at det er. Det gjelder også når det gjelder mulige fordommer mht enkelte psykiske lidelser. Noen ganger er åpenhet om egne psykiske vansker konstruktivt både for en selv og andre, andre ganger kan det få noen uønskede konsekvenser. Jeg holder fast ved at det kan være en viss risiko knyttet til å eksponere seg for mye i ulike medier, dersom man ikke vil bli utsatt for andres fordommer/mistenksomhet mht egnethet i bestemte typer jobber. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184212 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 11. juli 2023 Del Skrevet 11. juli 2023 frosken skrev (9 minutter siden): Av og til er ikke virkeligheten helt slik vi skulle ønske at det er. Det gjelder også når det gjelder mulige fordommer mht enkelte psykiske lidelser. Noen ganger er åpenhet om egne psykiske vansker konstruktivt både for en selv og andre, andre ganger kan det få noen uønskede konsekvenser. Jeg holder fast ved at det kan være en viss risiko knyttet til å eksponere seg for mye i ulike medier, dersom man ikke vil bli utsatt for andres fordommer/mistenksomhet mht egnethet i bestemte typer jobber. Nei, virkeligheten er ikke alltid som vi ønsker. Så derfor er det nettopp viktig å gjøre noe med det vi anser som uønsket. Og det er blant annet fordommer på grunn av psykriatiske diagnoser. Hvis foreldre skal være redde for mennesker med diagnoser, helt uten rimelig grunn, så er ikke det noe vi hverken skal bifalle eller forstå på noen måte som i at vi tar hensyn til det. Jeg trodde det var om og gjøre å bekjempe fordommer. Ikke ta hensyn til dem som i å la de begrense oss! Her er det ei som skal ut i jobb , og det hun får beskjed om er at hun må være obs på at andre kan reagere urimelig pga diagnosen, og det må hun tenke på. Det er også en i tråden som rett ut sier at hun ikke vil at en med slik diagnose skal jobbe med hennes barn. Det er søren meg ikke noe vi skal "forstå". Det er sånt vi skal gi totalt f... I, og så bevise hvor feil de tar. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4184213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar Del Skrevet 3. januar Den forsvunne diamanten skrev (På 10.7.2023 den 19.43): Vet det er mye triggende greier på TikTok. Jeg mener selv at jeg ikke er en del av det men lager content som gjør at folk ikke skal føle seg alene, informere og prøver å gjøre noe med stigmaet rundt mental helse og særlig schizofreni. Jeg har nå et spørsmål. Jeg så en video om noen som la ut om hva hun hadde gått glipp av om et selvmordsforsøk hun hadde var vellykket. Så viste hun bilder om de finene tingene hun hadde gått glipp av om hun hadde lykkes med forsøket . Jeg synes det var en fin video og vil lage noe lignende. Men jeg lurer jo på om hvor grensa går på triggende og ikke. Så spør her, er det triggende å lage slike videoer? Har du slutta med tiktok nå eller hva er grunnen til at du ikke poster lenger? Anonymkode: f9537...a3b 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/473881-jeg-lager-videoer-om-psykisk-helse-p%C3%A5-tiktok/page/3/#findComment-4234807 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.