Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (14 minutter siden):

Ja skjønte det ut fra de første svarene dine. Det var imidlertid ditt siste svar, der du hadde fått med deg dette, og likevel mente at hun måtte da kunne kjøpe seg hybelkomfyr og steke dem i at jeg humret litt… ;) 

Der svarte jeg jo på det hun selv sier om at hun tenker på å kjøpe seg nettopp en liten komfyr - så det var ikke tatt ut av løse luften! :)

Fortsetter under...

Kayia skrev (1 time siden):

Kun mel, salt og bakepulver i vann da eller? Pluss - nå - frø? 😊

Ja, men grovt sammalt mel da det er lettere å lage denne grøten/ deigen av + at det er sunt. Og frø ja 🙂 skal putte oppi nøtter etterhvert også, men da avhenger det at pålegg tror jeg. Har nå også fått med meg at peanøttsmør med havsalt og jordbær og banan er godt 😊

Kashmir skrev (4 timer siden):

Jeg er opptatt av kosthold, og nei det har nada og null med vekt å gjøre. Eller, jeg skal ikke veie for mye pga fysisk tilstand, men det er ikke noen bekymring her. Jeg har prøvd å finne kosthold jeg trives med fordi jeg er glad i mat og må like det jeg spiser. Tåler ikke gjær og er ikke særlig glad i brød heller. Men nå har jeg funnet en måte å steke brød i stekepanne på som jeg syns er godt. Lager de som små "pannekaker". Blander kun grovt sammalt mel, salt og litt bakepulver pluss vann til tykk "grøt" og steker i litt smør. Nå har jeg kjøpt chiafrø, solsikkefrø og linfrø, og da er spørsmålet om jeg kan blande dette i deigen og la det stå i kjøleskap i lukket plastbeger noen dager? Det er mulig noen tenker at dette er et idiotisk spørsmål, men jeg finner ikke noe om det på nett. Alt jeg ser er at det kan være på toppen av vanlige brød før steking. Så kan de frøene være i deigen i deigen over noen dager? 

Hvis du har i mye chia, så vil vel konsistensen endre seg ganske mye?

Chiafrøene kan ese ut dersom de ligger i noe med væske i. Så det må du kanskje teste litt om hva som funker, kommer vel an på hvor «grøtete» deigen er.

Ellers vil jeg tro at frø går fint. Jeg har ofte mye frø i deig som står over natta, også chiafrø, men ikke så mye, de vokser litt, ikke like mye som i kjøleskapgrøt der de ligger i tynnere væske enn hva deigen er, over natta.

Må teste slik du gjør det, nå jo være supert når jeg er alene og ikke minst blir det jo nystekt, det er jo skikkelig godt. 😃

Kashmir skrev (2 timer siden):

Ja, men grovt sammalt mel da det er lettere å lage denne grøten/ deigen av + at det er sunt. Og frø ja 🙂 skal putte oppi nøtter etterhvert også, men da avhenger det at pålegg tror jeg. Har nå også fått med meg at peanøttsmør med havsalt og jordbær og banan er godt 😊

Veldig godt med havremel oppi også.

Annonse

frosken skrev (3 timer siden):

Veldig godt med havremel oppi også.

Ja, har prøvd litt forskjellig, men syns sammalt hvete ( grov ) var best å jobbe med, sånn at det blir bra om det blir litt mer vann i også. Veldig samarbeidsvillig deig 🙂 men havre er jo veldig godt. Er obs på vannmengde med chiafrøene. 

Kashmir skrev (18 minutter siden):

Ja, har prøvd litt forskjellig, men syns sammalt hvete ( grov ) var best å jobbe med, sånn at det blir bra om det blir litt mer vann i også. Veldig samarbeidsvillig deig 🙂 men havre er jo veldig godt. Er obs på vannmengde med chiafrøene. 

Jeg liker å blande grov sammalt hvete med havremel. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (19 minutter siden):

Har du problemer med treg tarm? Pannekaker lages med havremel. 

Anonymkode: e2d32...328

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...