Gå til innhold

Alkohol burde vært på blå resept

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
lavender skrev (Akkurat nå):

Hvordan er det for deg de gangene du lar være å drikke da? Det går som oftest bra helt til det smeller. Jeg tenker du er på vei inn i en en negativ nedadgående spiral som kan bli vanskelig å komme seg ut des lenger tid det går. 

Du det går veldig bra. Hvis det smeller så sneller det av andre årsaker ;) 

Anonymkode: 0bda4...a37

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du det går veldig bra. Hvis det smeller så sneller det av andre årsaker ;) 

Skjønner. Jeg tenker det er svært dumt å ta den sjansen det er å bruke alkohol på den måten du gjør, selv om du nå tenker at det går veldig bra og at du har kontroll. 

AnonymBruker
lavender skrev (4 minutter siden):

Skjønner. Jeg tenker det er svært dumt å ta den sjansen det er å bruke alkohol på den måten du gjør, selv om du nå tenker at det går veldig bra og at du har kontroll. 

Bruker det for å unngå mareritt. Vet du hvordan det er og ha mareritt? Noen går til psykolog andre klarer ting selv. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (5 minutter siden):

Hvor ofte og hvor mye drikker du da? 

Hvor ofte er ikke relevant. Mengden varierer fra 2-3 cider til 1 flaske vin. Kommer an på prosent og dagsform hvor jeg er osv, mange ting. Litt problematisk har det vært i ferien da jeg har blitt nektet. Men nå har jeg reist hjem pga det. 

Hvor ofte er ikke relevant. Mengden varierer fra 2-3 cider til 1 flaske vin. Kommer an på prosent og dagsform hvor jeg er osv, mange ting. Litt problematisk har det vært i ferien da jeg har blitt nektet. Men nå har jeg reist hjem pga det. 

Vel vel. Jeg er ikke heelt enig i at hyppighet ikke er relevant. Og så vil jeg si at grunnen til at du ikke drømmer er mest sannsynlig fordi du ikke sover ordentlig under påvirkning av alkohol.Vi drømmer i REM- søvn og drikker vi, så får vi ikke den dype gode og nyttige søvnen. 

Jeg misliker å preke moral, men det er vanskelig å ikke si noe. Det er bra at du har dratt hjem da, hvis det er for å moderere inntak. 

Annonse

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Jeg misliker å preke moral, men det er vanskelig å ikke si noe. Det er bra at du har dratt hjem da, hvis det er for å moderere inntak. 

Hvis det er noe som helst sant i denne historien så har hun jo dratt hjem nettopp fordi noen har forsøkt å sette foten ned for å moderere hennes alkoholinntak. Hjemme kan hun jo drikke så mye hun vil. Men jeg tror akkurat like mye (les: lite) på denne historien som på det meste annet som kommer fra den kanten.

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Vel vel. Jeg er ikke heelt enig i at hyppighet ikke er relevant. Og så vil jeg si at grunnen til at du ikke drømmer er mest sannsynlig fordi du ikke sover ordentlig under påvirkning av alkohol.Vi drømmer i REM- søvn og drikker vi, så får vi ikke den dype gode og nyttige søvnen. 

Jeg har mareritt uten alkohol. Da drømmer jeg altfor mye og det gjør at jeg sover ok. Nei jeg dro hjem fordi jeg bestemmer over meg selv. 

Lillemus skrev (1 minutt siden):

Hvis det er noe som helst sant i denne historien så har hun jo dratt hjem nettopp fordi noen har forsøkt å sette foten ned for å moderere hennes alkoholinntak. Hjemme kan hun jo drikke så mye hun vil. Men jeg tror akkurat like mye (les: lite) på denne historien som på det meste annet som kommer fra den kanten.

Å. Mulig jeg misforsto da. 

AnonymBruker
Lillemus skrev (1 minutt siden):

Fuck off. Kan ikke du bare ignorere meg i stedet for å holde på sånn. 

Jeg har mareritt uten alkohol. Da drømmer jeg altfor mye og det gjør at jeg sover ok. Nei jeg dro hjem fordi jeg bestemmer over meg selv. 

Ja. Men det ender nok med at alkoholen tar styringa og bestemmer over deg. Det kan jeg nok garantere.

Bruker det for å unngå mareritt. Vet du hvordan det er og ha mareritt? Noen går til psykolog andre klarer ting selv. 

Skjønner at du tyr til alkohol for å unngå mareritt, det er fælt å slite med. Jeg vet du ikke har noe lyst å gå til psykolog, men jeg har inntrykket av at der er mer underliggende som du sliter med. Og siden du nevner psykolog selv så tenker jeg at det ligger en tanke bak? Det kan være tungt å stå i ting alene og mtp måten din å takle ting med alkohol akkurat nå så kunne det kanskje være til hjelp. Vet du ikke ba om min mening og at du kanskje kommer til å mislike at jeg gir deg råd? men jeg vil deg bare vel.

Annonse

AnonymBruker
Kashmir skrev (9 minutter siden):

Ja. Men det ender nok med at alkoholen tar styringa og bestemmer over deg. Det kan jeg nok garantere.

Det vet du ikke noe om og det kan jeg love deg du ikke har rett i. 

Det vet du ikke noe om og det kan jeg love deg du ikke har rett i. 

Javel. Da skal jeg ikke være påståelig. Må moderere meg jeg også med å ikke virke så arrogant at jeg påstår. Det holder hardt men...🙃

AnonymBruker
lavender skrev (10 minutter siden):

Skjønner at du tyr til alkohol for å unngå mareritt, det er fælt å slite med. Jeg vet du ikke har noe lyst å gå til psykolog, men jeg har inntrykket av at der er mer underliggende som du sliter med. Og siden du nevner psykolog selv så tenker jeg at det ligger en tanke bak? Det kan være tungt å stå i ting alene og mtp måten din å takle ting med alkohol akkurat nå så kunne det kanskje være til hjelp. Vet du ikke ba om min mening og at du kanskje kommer til å mislike at jeg gir deg råd? men jeg vil deg bare vel.

Ja det ligger en underliggende årsak til at jeg er som jeg er. Det er tøft men det går bra. Jeg er ganske sterk foreløpig. Jeg mener ikke vise sinnet- jeg vet bare ikke hvordan jeg skal deale med ting så kommer det ut i sinnet. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Lett for deg å si. Jeg får et eller annet stikk hver dag her inne. 

Som jeg nevnte i en annen tråd så forstår jeg ikke hvorfor du til stadighet oppsøker negativ oppmerksomhet på dette forumet. Du starter tråder og skriver ting som du vet du får reaksjoner på, og så blir du snurt og sur når de får de reaksjonene. Men starter nye tråder med samme resultat om igjen og om igjen.

Hva får du ut av det?

Endret av Vhanja

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...