Gå til innhold

Alkohol burde vært på blå resept

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vhanja skrev (Akkurat nå):

Har du tenkt noe på hvorfor?

Og du klarer ikke hanskes med det selv når du døyver det med alkohol.. Men forstår at vi snakker til døve ører, så du får bare kjøre på. Ditt valg, dine konsekvenser.

Jeg trigger sikkert deg på en eller annen måte. Forstår ikke hvorfor du alltid skal korrigere meg, jeg er som sagt ferdig oppdratt. 

Anonymkode: 0bda4...a37

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg trigger sikkert deg på en eller annen måte. Forstår ikke hvorfor du alltid skal korrigere meg, jeg er som sagt ferdig oppdratt. 

Som jeg nevnte i en annen tråd så forstår jeg ikke hvorfor du til stadighet oppsøker negativ oppmerksomhet på dette forumet. Du starter tråder og skriver ting som du vet du får reaksjoner på, og så blir du snurt og sur når de får de reaksjonene. Men starter nye tråder med samme resultat om igjen og om igjen.

Hva får du ut av det?

AnonymBruker
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Som jeg nevnte i en annen tråd så forstår jeg ikke hvorfor du til stadighet oppsøker negativ oppmerksomhet på dette forumet. Du starter tråder og skriver ting som du vet du får reaksjoner på, og så blir du snurt og sur når de får de reaksjonene. Men starter nye tråder med samme resultat om igjen og om igjen.

Hva får du ut av det?

Jeg har aldri startet en tråd om dette. Hva får du ut av og korrigere andre? Jeg søker råd som alle andre på forum. Noe mer enn det kan du bare lure på. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja det ligger en underliggende årsak til at jeg er som jeg er. Det er tøft men det går bra. Jeg er ganske sterk foreløpig. Jeg mener ikke vise sinnet- jeg vet bare ikke hvordan jeg skal deale med ting så kommer det ut i sinnet. 

Det med å uttrykke seg igjennom sinne er nok mange som sliter med. Psykolog kan definitivt hjelpe deg med det (og den underliggende årsaken). Og det er jo veldig bra at du er bevisst på dette selv også. Tenk litt på det da? Bare gi psykolog ett forsøk til, så kan du slutte om du føler det ikke hjelper. Det skader ikke prøve.

AnonymBruker
lavender skrev (2 minutter siden):

Det med å uttrykke seg igjennom sinne er nok mange som sliter med. Psykolog kan definitivt hjelpe deg med det (og den underliggende årsaken). Og det er jo veldig bra at du er bevisst på dette selv også. Tenk litt på det da? Bare gi psykolog ett forsøk til, så kan du slutte om du føler det ikke hjelper. Det skader ikke prøve.

Jeg synes det er nedrig å gå til psykolog. Svakt. Det kommer av mange ting. Derfor må jeg klare det alene. Men takk for at du forstår det ligger dype ting bak. 

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Lett for deg å si. Jeg får et eller annet stikk hver dag her inne. 

Ja.. Det kan kanskje bli litt mye når flere er mot. Jeg ser den. Men så må vi prøve å forstå reaksjoner også. Jeg har fått mye kjeft selv, men jeg skjønner hvorfor. Da fordøyer jeg det. 

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes det er nedrig å gå til psykolog. Svakt. Det kommer av mange ting. Derfor må jeg klare det alene. Men takk for at du forstår det ligger dype ting bak. 

Det er jo svakere å ty til alkohol for å undertrykke problemene. Det krever styrke å gå til psykolog og faktisk konfrontere problemene og gjøre noe med dem. :) 

Vhanja skrev (8 minutter siden):

Som jeg nevnte i en annen tråd så forstår jeg ikke hvorfor du til stadighet oppsøker negativ oppmerksomhet på dette forumet. Du starter tråder og skriver ting som du vet du får reaksjoner på, og så blir du snurt og sur når de får de reaksjonene. Men starter nye tråder med samme resultat om igjen og om igjen.

Hva får du ut av det?

Kanskje alle skal la være å komme med negative reaksjoner? Bare sånn la være å bli provosert. For akkurat det handler jo om oss selv. 

Det sagt, så syns jeg det er bra at folk viser personligheten sin. Det er bra og noe vi må tolerere. Men om det er en tanke å endre litt på måten å møte de som provoserer på? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes at det å be om hjelp er noe av det modigste man kan gjøre. Jeg sier ikke at du ikke kommer til å klare det alene eller at en psykolog ville kunne fikse alt for deg. Men noen ganger er det veldig vanskelig å skulle klare ting helt selv, og det er ikke svakt å innse det. 

AnonymBruker
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Det er jo svakere å ty til alkohol for å undertrykke problemene. Det krever styrke å gå til psykolog og faktisk konfrontere problemene og gjøre noe med dem. :) 

Det krever styrke i å leve. Du aner ikke op hvilken erfaring jeg sitter på og den unner jeg ingen. Hadde du visst det hadde du kanskje  vært litt mer ydmyk mot meg! 

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Kanskje alle skal la være å komme med negative reaksjoner? Bare sånn la være å bli provosert. For akkurat det handler jo om oss selv. 

Det sagt, så syns jeg det er bra at folk viser personligheten sin. Det er bra og noe vi må tolerere. Men om det er en tanke å endre litt på måten å møte de som provoserer på? 

Nei, man kan ikke forvente å få ture frem som man vil uten å få reaksjoner. 

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Nei, man kan ikke forvente å få ture frem som man vil uten å få reaksjoner. 

Nja. Men det blir litt feil når flere går mot en. Syns jeg da. Og problemet er jo vårt når vi blir provoserte. Litt smidighet og klokhet kanskje? 

AnonymBruker
Kashmir skrev (8 minutter siden):

Føler det litt sånn. 

Annonse

Kashmir skrev (5 minutter siden):

Nja. Men det blir litt feil når flere går mot en. Syns jeg da. Og problemet er jo vårt når vi blir provoserte. Litt smidighet og klokhet kanskje? 

Folk får skrive det de vil på forum og så får folk svare som de vil på forum, så lenge de holder seg innenfor forumets regler. :) 

UtakknemligDiva
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på å være alkoholiker å bruke det som alkohol og funke i hverdagen altså! Noen bruker alkohol kun for å sove! Er ikke verre enn det. 

Alkohol for å sove er et av verdens dårligste ideer. Jeg gjorde det for mange år siden. Gjerne noen glass vin før jeg skulle sove. Hvorfor var jeg likevel så trett dagen etter? Samme når jeg har vært på fest. Alkohol reduserer kvaliteten på søvnen så mye at det tilsvarer nesten å døgne. Du sovner kanskje fort, men selve kvaliteten på søvnen er kraftig redusert. 

AnonymBruker
Kashmir skrev (14 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor de blir provosert av at jeg spør om råd. Jeg prøver å bli bedre på mange ting. Må tåle å lese mange ting om meg selv. Hva synes du om det?

AnonymBruker
90tallsbarn skrev (1 minutt siden):

Alkohol for å sove er et av verdens dårligste ideer. Jeg gjorde det for mange år siden. Gjerne noen glass vin før jeg skulle sove. Hvorfor var jeg likevel så trett dagen etter? Samme når jeg har vært på fest. Alkohol reduserer kvaliteten på søvnen så mye at det tilsvarer nesten å døgne. Du sovner kanskje fort, men selve kvaliteten på søvnen er kraftig redusert. 

Jeg tenker sånn at dersom livstilsvanene dine som alkohol eller medisiner du må ha for funke ikke går utover hverdagen din så tenker jeg det er opp til hver enkelt. Se til Danmark, Italia, Frankrike er dette normalt. 

Vhanja skrev (33 minutter siden):

Folk får skrive det de vil på forum og så får folk svare som de vil på forum, så lenge de holder seg innenfor forumets regler. :) 

Joda. Men jeg tenker at mange ikke skal gå mot en. Ujevn maktbalanse. 

Mulig jeg tenker feil. Jeg vet ikke, men da starter forsvarsmekanismen hos meg da.. 

Endret av Kashmir
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skjønner ikke hvorfor de blir provosert av at jeg spør om råd. Jeg prøver å bli bedre på mange ting. Må tåle å lese mange ting om meg selv. Hva synes du om det?

Jeg tenker at du bør reflektere over : hva provoserer?  

AnonymBruker
Kashmir skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker at du bør reflektere over : hva provoserer?  

At jeg spør om lån av penger. At jeg skrev fuck off, og at jeg kan så mye at jeg er utlært. Vet ikke . Jeg sa jo ikke hold kjeft eller fuck you, (kunne jeg gjort muntlig). 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...