Gå til innhold

Kupton. Nå håper jeg du vil svare.

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Everybody skrev (1 time siden):

Så hvis man verken har penger, kjærlighet eller sex, helse, mestring, eller gleder andre så har man lav livskvalitet?

Livskvalitet er subjektivt. 
Men jeg mener det går ut over livskvaliteten om en ikke har penger til mat og tak over hodet. 

Everybody skrev (3 timer siden):

Så hvis man verken har penger, kjærlighet eller sex, helse, mestring, eller gleder andre så har man lav livskvalitet?

Alle kan vel mestre noe? Det var jo et poeng. Å oppleve behagelige ting også. Og sist men ikke minst å glede noen. 

Det er ikke uoverkommelig for noen skulle jeg tro? 

Det at livskvalitet er subjektivt er helt riktig. Noen er lykkelige ved å ha et enkelt liv, uten mye penger og uten materielle goder. Noen er lykkelige alene og uten partner og noen liker å bo enkelt og smått. Noen verdsetter opplevelser fremfor materielle goder.

Annonse

Gjest Hurja
kupton skrev (3 timer siden):

Livskvalitet er subjektivt. 
Men jeg mener det går ut over livskvaliteten om en ikke har penger til mat og tak over hodet. 

Jeg og min mann (og 2 voksne barn i en periode) bodde og levde svært trangt i 5 år. Vi hadde mat og tak over hodet, men det gikk utover livskvaliteten å bo så trangt og ha så dårllg råd. Jeg føler meg imidlertid uvel når jeg skriver dette da jeg bla har møtt folk fra Ukraina som flykter fra krig - så jeg har egentlig ingen grunn til å klage, jeg hadde det tross alt bra. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...