Eva Sofie Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 (endret) Vendi skrev (40 minutter siden): Med at kampen er ujevn mener jeg at du som framstår som en sterk personlighet her på forumet, bevisst din overlegne styrke, går i tvekamp med en som du vet er sårbar og "mindre" enn deg. Du vet at ts ikke har de forutsetninger som skal til for å kjempe mot deg på et likeverdig nivå. Jeg støtter det du sier, @Wendi . Innen bl.a. diskusjoner, er svært ofte kunnskap dessverre makt. Kunnskap kan komme gjennom mange former, og du @Kashmir sier selv at du har fått din kunnskap om mellommenneskelige relasjoner gjennom egne erfaringer. Det tenker jeg nå at du ikke bruker på den beste måten mellom to mennesker, uansett om du misliker et annet menneske. Det er én ting vi skal vokte oss vel for på DOL, og det er å dømme mennesker og adferd for hardt gjennom det som kun skrives her. Det skriftlige på et forum/sosiale medier kan skille seg så enormt mye fra hvordan en person er fra virkeligheten. Derfor skal en heller ikke dømme folk for hardt ut ifra hva en skriver. Dette bør de fleste kjenne seg igjen på seg selv. Man er ikke den samme på forum og FB som blant nære venner og familie. Vendi skrev (40 minutter siden): Mitt inntrykk er at du omtrent mener at hun er en sleip, grufull, ond manipulator som med fullt overlegg og presisjon prøver å gjøre livet til folk her på forumet dårlig. Jeg mener at hun er en ung og sårbar person uten særlig livserfaring. Hun prøver i mine øyne å lære, og søker råd hos oss eldre. Noen ganger kan det være det beste å løse en uenighet med å si at man er enige om å være uenige. Videre diskusjon vil ikke føre noe konstruktivt med seg... Endret 22. juli 2023 av Eva Sofie 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474080-inntrykk/page/4/#findComment-4187857 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kashmir- Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 (endret) Vendi skrev (3 timer siden): Jeg kan faktisk ikke se at det var en "gal bruk av opplysning" ts kom med. Det kan virke litt for meg som om du friket litt ut på dette etter at hun svarte meg at jeg var "god". Som sagt syntes jeg det var en hyggelig kommentar. Jeg er på ingen måte noen eksepsjonelt god person, jeg er ganske gjennomsnittlig der, men kommentaren fra min side ble sett med de brillene jeg har på pga vårt lille kjennskap til hverandre. Det er vel ofte sånn tror jeg, at den som hjelpes kan få et inntrykk av at hjelperen er god og snill. Det er vel rein psykologi. Så nei, jeg kan ikke se at det var feil av ts å skrive det på den måten, eller at det er noe som skulle føre til at folk blir satt opp mot hverandre og blir usikre..? 🤔 Med at kampen er ujevn mener jeg at du som framstår som en sterk personlighet her på forumet, bevisst din overlegne styrke, går i tvekamp med en som du vet er sårbar og "mindre" enn deg. Du vet at ts ikke har de forutsetninger som skal til for å kjempe mot deg på et likeverdig nivå. Men det er vel her vi er mest uenige. Mitt inntrykk er at du omtrent mener at hun er en sleip, grufull, ond manipulator som med fullt overlegg og presisjon prøver å gjøre livet til folk her på forumet dårlig. Jeg mener at hun er en ung og sårbar person uten særlig livserfaring. Hun prøver i mine øyne å lære, og søker råd hos oss eldre. Hun kan opptre litt furt av og til, og problemstillingene kan være litt naive og uforståelige for oss andre, men det legger jeg på kontoen "Ung og Uerfaren". Jeg tror også at hun kan oppkonstruere problemstillinger noen ganger for gøy, men det går vel også på samme konto. Jeg tror ikke vi blir enige om dette. Det beste er vel å la det ligge nå? Edit: Jeg mener ikke at hun ikke skal møte motstand, for motstand er bra for egen selvutvikling. Jeg syns det er litt spesielt at du svarer som du gjør og så foreslår at ting skal ligge. Du skal si ditt og så skal jeg bare tenke "ok, dette er feil, og jeg skal ikke si noe om det" Går du inn i en diskusjon for å si hva du mener, så må du jo tåle at det blir kommentert? For det første er der ingen grunn til at jeg skal frike ut av at hun nevner deg. Som jeg skrev har hun også nevnt meg i overskrifter og også andre i tråder- med positivt fortegn. Mens hun er spydig og ironisk mot andre. Eller bebreider dem. Det har vært tråd på tråd hvor flere har irettesatt hi på ganske strenge/ harde måter, og hvor jeg ikke har deltatt i det hele tatt. Når hun spør her, og også svsrer meg med å stalke ved å nevne andre forum, så er det den hersketeknikk. Pluss andre svar hun har gitt meg her som er rimelig passiv aggresive. Du tenker at hun liksom er underlegen meg- noe jeg også syns er både rart og i verste fall en nedlatende holdning ovenfor HI . Hun har poengtert flere ganger at hun ikke er ung, og jeg tror heller ikke at hun er dum. Tvert i mot. Men for all del. Du kan jo neste gang gå inn i tråder hun oppretter og hvor hun får både kjeft og spydige svar, og støtte henne. Jeg har ikke sett så mye til det. Men det er fullt mulig jeg har gått glipp av det fordi jeg ikke deltar i de trådene. Du ser igrunnen kun det jeg skriver her, og er overbærende med det hi skriver fordi hun er "ung" ( hvilket hun etter eget utsagn ikke er ) og fordi du mener at jeg har mer kunnskap enn henne. Når det er fire, fem som krangler med henne overser du det. Jeg og henne var en mot en i en diskusjon her hvor hun har vært både frekk og aggresiv i måten hun svarer på. Da burde vel hun heller la ut være å dra dette ut, og jeg syns vel også at du godt kunne latt være å gå inn som støttespiller her. Samme det. Jeg tror jeg har flere poeng når det gjelder hi. Så får vi heller være uenige der. Endret 22. juli 2023 av Kashmir 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474080-inntrykk/page/4/#findComment-4187895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2023 Del Skrevet 22. juli 2023 Eva Sofie skrev (2 timer siden): Jeg støtter det du sier, @Wendi . Innen bl.a. diskusjoner, er svært ofte kunnskap dessverre makt. Kunnskap kan komme gjennom mange former, og du @Kashmir sier selv at du har fått din kunnskap om mellommenneskelige relasjoner gjennom egne erfaringer. Det tenker jeg nå at du ikke bruker på den beste måten mellom to mennesker, uansett om du misliker et annet menneske. Det er én ting vi skal vokte oss vel for på DOL, og det er å dømme mennesker og adferd for hardt gjennom det som kun skrives her. Det skriftlige på et forum/sosiale medier kan skille seg så enormt mye fra hvordan en person er fra virkeligheten. Derfor skal en heller ikke dømme folk for hardt ut ifra hva en skriver. Dette bør de fleste kjenne seg igjen på seg selv. Man er ikke den samme på forum og FB som blant nære venner og familie. Noen ganger kan det være det beste å løse en uenighet med å si at man er enige om å være uenige. Videre diskusjon vil ikke føre noe konstruktivt med seg... Amen 🪴 Anonymkode: f0907...f81 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/474080-inntrykk/page/4/#findComment-4187907 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.