Gå til innhold

Muslimer sitt syn på homofile?

Anbefalte innlegg

Worriesome Plenty 2

I enkelte muslimske land blir du drept for å begå homofile handlinger. I de fleste andre er det forbudt. I Drammen lagde aggressive muslimske gutter bremsespor på regnbuegaten mens de ropte Haram Haram. I en fredsmarsj i Østfold ble de angrepet av ungdommer fordi et regnbuefarget fredsflagg ble brukt sammen med ett palestinsk flagg.

I fjor ble det åpnet skutt ment for homofile mot skeive utesteder. Homofile muslimer får trusler og bank. I Norge.

Likevel er mange homofile venstreorienterte og for innvandringspoletikken som føres.

Tror du dette med homofili og islam kommer til å gå seg til? Det tror ikke jeg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474091-muslimer-sitt-syn-p%C3%A5-homofile/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Muslimer er også imot transpersoner fordi det er haram å imitere det andre kjønn. De vil aldri klare å akseptere transpersoner og homofili.  Sånn sett er det veldig rart at så mange homofile og transpersoner på venstresiden forsvarer dem med nebb og klør. 

Jeg skal innrømme at jeg var venstrevridd da jeg var yngre, men har blitt mer og mer konservativ med årene. Jeg liker ikke Islam, men det kunne aldri falle meg inn å behandle muslimer slik de behandler homofile/transpersoner.

Anonymkode: 82cae...986

Worriesome Plenty 2 skrev (34 minutter siden):

I enkelte muslimske land blir du drept for å begå homofile handlinger. I de fleste andre er det forbudt. I Drammen lagde aggressive muslimske gutter bremsespor på regnbuegaten mens de ropte Haram Haram. I en fredsmarsj i Østfold ble de angrepet av ungdommer fordi et regnbuefarget fredsflagg ble brukt sammen med ett palestinsk flagg.

I fjor ble det åpnet skutt ment for homofile mot skeive utesteder. Homofile muslimer får trusler og bank. I Norge.

Likevel er mange homofile venstreorienterte og for innvandringspoletikken som føres.

Tror du dette med homofili og islam kommer til å gå seg til? Det tror ikke jeg.

Jeg tror ikke det handler om annet enn hvor sekulær du er. Dessverre er det ganske mange muslimer som ikke er særlig sekulære.

Hvis du leser Tredje Mosebok i Bibelen, så ser du mesteparten av det som Gud forbyr i kristendommen. Dette inkluderer homofili (som Gud betegner som styggedom, mener jeg) - kort sagt er det ekstremt mye man skal dø hvis man gjør. 

Egentlig er dette ganske likt Koranen. Jeg tror derfor vi egentlig ikke skal konkludere med at det er religionen som er særlig ille, men hvordan folk velger å håndheve den. Dessverre virker det som der et ekstremt mindretall av kristne velger å leve etter disse eventyrene, er det langt flere muslimer som gjør det. Jeg tror dessverre det eneste som hjelper på dette er å leve i et sekulært samfunn med Vestens goder i tilstrekkelig mange år. Derfor er jeg litt kritisk til henteekteskap, for da får vi en stadig tilførsel av gammel ikke-sekulær kultur.

Tredje Mosebok: Bibelselskapet | Nettbibelen

Endret av ISW
AnonymBruker
ISW skrev (42 minutter siden):

Jeg tror ikke det handler om annet enn hvor sekulær du er. Dessverre er det ganske mange muslimer som ikke er særlig sekulære.

Hvis du leser Tredje Mosebok i Bibelen, så ser du mesteparten av det som Gud forbyr i kristendommen.

Kristne følger NT, ikke GT.

Anonymkode: 1bc9b...6c9

Annonse

AnonymBruker
Den forsvunne diamanten skrev (37 minutter siden):

Hva har dette med psykiatri å gjøre?

Personlig, mener jeg at både religioner, og seksuelle avvik, er psykiatri. Det er jo feil med hjernen som hemmer funksjonene dine.

Folk med penis tiltrukket av folk med penis f.eks får ikke produsert barn med partneren sin, som jo er en stor ulempe av sykdommen f.eks. Men, sikkert delte meninger om den saken ;) 

Anonymkode: 02512...f61

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Personlig, mener jeg at både religioner, og seksuelle avvik, er psykiatri. Det er jo feil med hjernen som hemmer funksjonene dine.

Folk med penis tiltrukket av folk med penis f.eks får ikke produsert barn med partneren sin, som jo er en stor ulempe av sykdommen f.eks. Men, sikkert delte meninger om den saken ;) 

Tja, jeg som kvinne med vagina og har en ektemann med penis får fremdeles ikke produsert barn.

ISW skrev (17 timer siden):

Hvis du leser Tredje Mosebok i Bibelen, så ser du mesteparten av det som Gud forbyr i kristendommen. Dette inkluderer homofili (som Gud betegner som styggedom, mener jeg) - kort sagt er det ekstremt mye man skal dø hvis man gjør. 

Egentlig er dette ganske likt Koranen. Jeg tror derfor vi egentlig ikke skal konkludere med at det er religionen som er særlig ille, men hvordan folk velger å håndheve den. Dessverre virker det som der et ekstremt mindretall av kristne velger å leve etter disse eventyrene, er det langt flere muslimer som gjør det. Jeg tror dessverre det eneste som hjelper på dette er å leve i et sekulært samfunn med Vestens goder i tilstrekkelig mange år. Derfor er jeg litt kritisk til henteekteskap, for da får vi en stadig tilførsel av gammel ikke-sekulær kultur.

Tredje Mosebok: Bibelselskapet | Nettbibelen

Jeg tenker som deg at dette handler mer om graden av sekularisme enn om hva de gamle skriftene prediker.

Endret av morsan
Feilskrift
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Selv syntes jeg det er trist og dra oss ned på nivå med våre reproduktive evner. Jeg kan ikke få barn, kjenner flere som ikke kan få barn. Og kjenner mange som ikke vil ha barn. Kjenner også flere lesbiske/homofile par med barn enn jeg kjenner heterofile par faktisk.

Anonymkode: 1aeb5...c4f

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 18.42):

Nei. Muslimer er også imot transpersoner fordi det er haram å imitere det andre kjønn. De vil aldri klare å akseptere transpersoner og homofili.  Sånn sett er det veldig rart at så mange homofile og transpersoner på venstresiden forsvarer dem med nebb og klør. 

Jeg skal innrømme at jeg var venstrevridd da jeg var yngre, men har blitt mer og mer konservativ med årene. Jeg liker ikke Islam, men det kunne aldri falle meg inn å behandle muslimer slik de behandler homofile/transpersoner.

Da er du ikke konservativ i det hele tatt, du er venstrevridd

Anonymkode: 87d4e...341

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 19.27):

Kristne følger NT, ikke GT.

Homofili er fortsatt feil i kristendommen. Transseksualitet også. Og dendrofili. Og zoofili. Alt som ikke er mann/kvinne.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.7.2023 den 23.56):

Tja, jeg som kvinne med vagina og har en ektemann med penis får fremdeles ikke produsert barn.

Noen ganger matcher bare ikke genene heller.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Homofili er fortsatt feil i kristendommen. Transseksualitet også. Og dendrofili. Og zoofili. Alt som ikke er mann/kvinne.

De fleste prester mener ikke det.

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste prester mener ikke det.

Uansett blir det stadig forkynt fra talerstolen at vi skal elske alle mennesker uansett. En homofil prest sa at han møter mer fordømmelse utenfor kirken for å være kristen enn han møter fordømmelse i kirken for å være homofil. 

Anonymkode: 4037c...b55

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uansett blir det stadig forkynt fra talerstolen at vi skal elske alle mennesker uansett. En homofil prest sa at han møter mer fordømmelse utenfor kirken for å være kristen enn han møter fordømmelse i kirken for å være homofil. 

Anonymkode: 4037c...b55

Selvfølgelig skal man som kristen elske alle mennesker. Men man kan uansett fordømme det de GJØR. 

Det er kristne homofile som ikke lever med andre, fordi de mener det er feil å.være homofil

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...