Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Sitter her og føler meg som verdens verste mor. Jeg bader ikke og lar sønnen min bade alene. Det er masse sklier her og jeg er redd for å skli. Så tok faktisk ikke med meg badedrakten engang. Nå har jeg veldig dårlig samvittighet overfor sønnen som må bade alene. Det verste er at det er en sklie som han ikke kan ta fordi man må være to.

Har så vondt av han som er alene. Av og til kjenner jeg på en stor sorg over å ikke ha klart å lykkes med å få søsken til han.

Sønnen er snart tretten år så han klarer seg jo, men det er jo ikke like gøy å være alene.

Tar dere vannsklier?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
Fru2020 skrev (21 minutter siden):

Sitter her og føler meg som verdens verste mor. Jeg bader ikke og lar sønnen min bade alene. Det er masse sklier her og jeg er redd for å skli. Så tok faktisk ikke med meg badedrakten engang. Nå har jeg veldig dårlig samvittighet overfor sønnen som må bade alene. Det verste er at det er en sklie som han ikke kan ta fordi man må være to.

Har så vondt av han som er alene. Av og til kjenner jeg på en stor sorg over å ikke ha klart å lykkes med å få søsken til han.

Sønnen er snart tretten år så han klarer seg jo, men det er jo ikke like gøy å være alene.

Tar dere vannsklier?

Tok en vannsklie en gang og det var første og siste gang, ungene lo av meg. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4188601
Del på andre sider

Fru2020 skrev (43 minutter siden):

Tar dere vannsklier?

Men du MÅ jo ikke ta vannsklia? Du kan da godt kose deg i bassengene uten å ta sklia, dette høres mer ut som en unnskyldning for ikke å bade...? Jeg var i Pirbadet med mine to (de er voksne da) for noen uker siden og kun den ene tok vannsklia, det er da ikke noe krav om at du må ta den. :) 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4188610
Del på andre sider

Fru2020 skrev (4 timer siden):

Tar dere vannsklier?

Jeg tar ikke lenger vannsklier og ikke da datteren var på sønnen din sin alder heller. Men jeg badet med henne og så på da hun tok sklier. Også da hun hoppet fra 3m og 5m. Hun likte at jeg var med å så, selv om jeg ikke gjorde det hun gjorde.  Er det noen grunn til at du ikke vil bade?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4188673
Del på andre sider

Jeg burde ha badet. Har dårlig samvittighet for det. Har en badedrakt som er litt for stor så det er en unnskyldning. Jeg trodde han bare kom til å ta sklier hele tiden, men det gjorde han ikke så jeg burde absolutt ha vært med i bassenget. Minuspoeng i den store mammaboken.

Men vi har hatt det veldig gøy i Dyreparken. Selv om jeg egentlig er litt mettet så er det fint at vi skal der i morgen også.

Endret av Fru2020
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4188709
Del på andre sider

Annonse

Du var svært selvkritisk i denne tråden. Jeg synes du ikke har grunn til det. Fokuser isteden på alt hva du faktisk gjør for sønnen din og for at han og dere skal ha det bra sammen. Da er jeg sikker på at listen blir nokså lang...

Fru2020 skrev (På 25.7.2023 den 11.20):

Sitter her og føler meg som verdens verste mor. Jeg bader ikke og lar sønnen min bade alene.

Ikke at det alltid er et så godt å gå etter, men har sønnen din uttrykt noe ønske om at du skulle bli med ut i vannet eller at han ønsket ta den ene sklien? I mange tilfeller er det viktigste for barn at foreldrene er til stede, gir barna oppmerksomhet og ser de.

Jeg leste på NRK tidligere i sommer at et badeland oppfordret foreldrene å følge med egne barn fordi det ble for travelt for badevaktene å ta hånd om barn ned i 11-12 årsalderen som ikke kunne svømme.

Det er masse sklier her og jeg er redd for å skli. Så tok faktisk ikke med meg badedrakten engang. Nå har jeg veldig dårlig samvittighet overfor sønnen som må bade alene.

Er det ev. mulig at du kan tenke at du kan ta med deg noen erfaringer fra denne dagen istedenfor kun selvbebreidelser? Hva med å neste gang kjøpe deg badetøy som passer, og ev. være ute i vannet sammen med sønnen din? Du trenger jo ikke å ta vannskliene... Ev. kan du se om du tør å utfordre deg selv på en av de små skliene - hva opplever du at er skummelt med de?

Av og til kjenner jeg på en stor sorg over å ikke ha klart å lykkes med å få søsken til han.

Nå piner du deg selv mer enn godt er... Min terapeut pleier å si en ting om jeg beklager meg over noe som burde/skulle/kunne ha vært annerledes: "Ordene burde, skulle og kunne er helt meningsløst å si - jeg vil gjerne forby de med lov." Han har egentlig rett.

Men, det jeg tenker, er at dersom han ev. fikk en søster eller bror, var det ikke gitt at de skulle leke så mye sammen. Jeg har selv en søster med 4 års forskjell mellom oss, og vi lekte svært lite med hverandre i oppveksten. Det oppleves nesten som om vi ikke har hatt den samme oppveksten. Mulig at 4 år er litt for mye - jeg vet ikke. Men jeg oppfordrer deg til å ta med deg erfaringer til senere fremfor bebreidelser og dårlig samvittighet. Det er helt klart hva du vokser mest på som person.

Fru2020 skrev (På 25.7.2023 den 17.13):

Jeg burde ha badet. Har dårlig samvittighet for det.

Hiv den dårlige samvittigheten på vannet... Du trenger ikke tynge deg selv ned med den... 🤗

Dyreparken ev. i Kristiansand er jo super for sønnen din i hans alder. Håper du klarer å klappe deg selv litt på skulderen og si at du også duger til mor. Fortsatt god sommerferie! 🌟

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4189872
Del på andre sider

AnonymBruker

Tar dere vannsklier?

Ja tar alle vannsklier. Det er et must på badeland. 

Anonymkode: 1ef35...94f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4189875
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er kjipt skrevet, men kanskje forstår du ikke at fru2020 er oppriktig lei seg fordi hun ikke tør å skli med sønnen sin.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4189927
Del på andre sider

Dorthe skrev (39 minutter siden):

Dette er kjipt skrevet, men kanskje forstår du ikke at fru2020 er oppriktig lei seg fordi hun ikke tør å skli med sønnen sin.

Kanskje er det litt kjipt skrevet, men noen ganger kan det være på sin plass å snakke (skrive) rett fra levra. En realitetsorientering av typen: «Dette er tull» kan være bedre hjelp enn «Stakkars deg»

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4189942
Del på andre sider

E7H7 skrev (56 minutter siden):

Kanskje er det litt kjipt skrevet, men noen ganger kan det være på sin plass å snakke (skrive) rett fra levra. En realitetsorientering av typen: «Dette er tull» kan være bedre hjelp enn «Stakkars deg»

Det går an å skive omtrent det, men å formulere det slik at TS ikke føler seg tråkket på.  Men jeg er helt enig i at det ikke hjelper med «stakkars deg»

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4189954
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Sånn var jeg før. Det med sklier og meg handler om vekt. Jeg har så høy vekt at farten blir svært stor og jeg er redd for å ramle ut eller slå meg i svinger. Jeg har opplevd å sjå meg før pga fart.

Eva Sofie skrev (7 timer siden):

Du var svært selvkritisk i denne tråden. Jeg synes du ikke har grunn til det. Fokuser isteden på alt hva du faktisk gjør for sønnen din og for at han og dere skal ha det bra sammen. Da er jeg sikker på at listen blir nokså lang...

Ikke at det alltid er et så godt å gå etter, men har sønnen din uttrykt noe ønske om at du skulle bli med ut i vannet eller at han ønsket ta den ene sklien? I mange tilfeller er det viktigste for barn at foreldrene er til stede, gir barna oppmerksomhet og ser de.

Jeg leste på NRK tidligere i sommer at et badeland oppfordret foreldrene å følge med egne barn fordi det ble for travelt for badevaktene å ta hånd om barn ned i 11-12 årsalderen som ikke kunne svømme.

Er det ev. mulig at du kan tenke at du kan ta med deg noen erfaringer fra denne dagen istedenfor kun selvbebreidelser? Hva med å neste gang kjøpe deg badetøy som passer, og ev. være ute i vannet sammen med sønnen din? Du trenger jo ikke å ta vannskliene... Ev. kan du se om du tør å utfordre deg selv på en av de små skliene - hva opplever du at er skummelt med de?

Nå piner du deg selv mer enn godt er... Min terapeut pleier å si en ting om jeg beklager meg over noe som burde/skulle/kunne ha vært annerledes: "Ordene burde, skulle og kunne er helt meningsløst å si - jeg vil gjerne forby de med lov." Han har egentlig rett.

Men, det jeg tenker, er at dersom han ev. fikk en søster eller bror, var det ikke gitt at de skulle leke så mye sammen. Jeg har selv en søster med 4 års forskjell mellom oss, og vi lekte svært lite med hverandre i oppveksten. Det oppleves nesten som om vi ikke har hatt den samme oppveksten. Mulig at 4 år er litt for mye - jeg vet ikke. Men jeg oppfordrer deg til å ta med deg erfaringer til senere fremfor bebreidelser og dårlig samvittighet. Det er helt klart hva du vokser mest på som person.

Hiv den dårlige samvittigheten på vannet... Du trenger ikke tynge deg selv ned med den... 🤗

Dyreparken ev. i Kristiansand er jo super for sønnen din i hans alder. Håper du klarer å klappe deg selv litt på skulderen og si at du også duger til mor. Fortsatt god sommerferie! 🌟

Kanskje jeg er for selvkritisk. Som barn var jo aldri mine foreldre med i vannsklier og jeg hadde det jo fremdeles fint. Men det handler nok om to ting at dette ble så sårt for meg. Egentlig elsker jeg vannsklier og å bade, men vekten står i veien. Og så er det det at sønnen min er veldig ensom. Han har ingen venner så dette ble nok en opplevelse han måtte ha alene. Og så satt jeg der og tenkte at han hadde faktisk ikke trengt å være alene hvis jeg hadde meldt meg på.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/474151-badeland/#findComment-4189957
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...