Gjest snart bikini-sesong!!! Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Problem: Er kvinne, 40 år. Var kjempetrent tidligere uten for mye fett, stort sett velutviklet muskulatur. Men nå: Nedsatt forbrenning (alderen?), har fått "glasur" utenpå musklene (lår, overarmer og spes. mage) som jeg ønsker bort. Spiser ofte, men lite, men ingen forbedring! Tar situps daglig, men hjelper ikke det når "glasuren" ligger på utsiden! Jeg liker ikke å pumpe jern (har prøvd!), men gåing og svømming er bra. Men vil dette hjelpe? Er ikke så lett å svømme når 20 mennesker skal bruke to baner samtidig! Hvor ofte bør jeg gå/svømme og hvor hurtig? Håper andre "40-åringer" (eller andre med erfaring) kan komme med noen råd som hjelper! Tuuusan takk! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest (ikke undertegnet) Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 sjekk www.trim.no. De har fora hvor eksperter svarer på spørsmålene dine med en gang. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart bikini-sesong!!! Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 sjekk www.trim.no. De har fora hvor eksperter svarer på spørsmålene dine med en gang. har prøvd å stille spørsmål til en av ekspertene der, men uten å ha fått svar. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Det er selvfølgelig litt risikabelt å gi råd usett, men gåing og svømming er nok gode måter å forbrenne fett på. Jeg hadde selv en fin fettforbrenningsrutine i forfjor, jeg jogget eller syklet annen hver morgen før frokost (drakk en kopp kaffe før turen, men grønn te er visstnok enda bedre) i 30 - 60 min, etter hva jeg hadde tid til. Dette gjorde jeg fra pinse til august, gikk ned 4 kg. Ellers ville jeg sterkt anbefale kostholdsprinsippene til Fedon A. Lindberg. På den annen side er muskler den aller mest effektive metoden til å holde seg slank. Altså styrketrening. Men når du sier at du ikke liker å pumpe jern, vel vel, det finnes ingen mirakelkurer til slanking uansett, og det er opp til deg hva du velger. Og mange velger å håpe, i steden for å gjøre det som funker. Jeg er faktisk 58 år, begynte å pumpe jern for snart 4 år siden, er ca. 10 kg og en del klesstørrelser mindre enn da, og har fått en fin figur, flott holdning, sterk og sunn kropp, er mer fornøyd med meg selv og får komplimenter fra mannen min og andre hele tiden. Og jeg trodde ikke jeg skulle like å pumpe jern! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snart bikini-sesong Skrevet 9. april 2002 Del Skrevet 9. april 2002 Det er selvfølgelig litt risikabelt å gi råd usett, men gåing og svømming er nok gode måter å forbrenne fett på. Jeg hadde selv en fin fettforbrenningsrutine i forfjor, jeg jogget eller syklet annen hver morgen før frokost (drakk en kopp kaffe før turen, men grønn te er visstnok enda bedre) i 30 - 60 min, etter hva jeg hadde tid til. Dette gjorde jeg fra pinse til august, gikk ned 4 kg. Ellers ville jeg sterkt anbefale kostholdsprinsippene til Fedon A. Lindberg. På den annen side er muskler den aller mest effektive metoden til å holde seg slank. Altså styrketrening. Men når du sier at du ikke liker å pumpe jern, vel vel, det finnes ingen mirakelkurer til slanking uansett, og det er opp til deg hva du velger. Og mange velger å håpe, i steden for å gjøre det som funker. Jeg er faktisk 58 år, begynte å pumpe jern for snart 4 år siden, er ca. 10 kg og en del klesstørrelser mindre enn da, og har fått en fin figur, flott holdning, sterk og sunn kropp, er mer fornøyd med meg selv og får komplimenter fra mannen min og andre hele tiden. Og jeg trodde ikke jeg skulle like å pumpe jern! Du verden, beundrer slike damer som deg. Har prøvd styrketrening, og grunnen til at jeg syntes det var kjedelig var nok at jeg syntes det gikk for sent. Merket ingen muskeloppbygging de 4 mnd. jeg holdt på. Og glasuren var der fortsatt! Bevares, jeg er jo ikke overvektig. Er 174 cm høy og veier ca. 68 kg, men det hjelper ikke det når jeg ikke får bort glasuren og magen henger over bukselinningen når jeg sitter. (Ikke trange T-skjorter til meg, takk!) Høres sikkert forfengelig ut, men det er vel typisk oss kvinner. Hvor lenge løftet du jern før du merket fremgang? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskeldamen Skrevet 10. april 2002 Del Skrevet 10. april 2002 Du verden, beundrer slike damer som deg. Har prøvd styrketrening, og grunnen til at jeg syntes det var kjedelig var nok at jeg syntes det gikk for sent. Merket ingen muskeloppbygging de 4 mnd. jeg holdt på. Og glasuren var der fortsatt! Bevares, jeg er jo ikke overvektig. Er 174 cm høy og veier ca. 68 kg, men det hjelper ikke det når jeg ikke får bort glasuren og magen henger over bukselinningen når jeg sitter. (Ikke trange T-skjorter til meg, takk!) Høres sikkert forfengelig ut, men det er vel typisk oss kvinner. Hvor lenge løftet du jern før du merket fremgang? Spørsmålet er egentlig: "Hvor lenge løftet jeg jern til jeg ikke merket fremgang mer?" Etter ca. 8 måneder med feil opplegg (små vekter og opp til 25 repetisjoner i hvert sett) begynte jeg å legge på mer vekter alltid når jeg klarte tre sett med 12 repetisjoner. Når jeg ser bilder av meg, er det stor forskjell i fasong mellom sommeren -98 (før jeg hadde startet) og sommeren 2000. Høsten 2000 kjøpte jeg meg lekre klær jeg aldri hadde kunnet bruke før (men bar navle går ikke, dertil er magen for rynkete.... . Men det er nok slik at nybegynnere alltid ser framgang, uansett hva man gjør. Og fettet rundt musklene forsvinner neppe ved trening, kun ved riktig kosthold. Og hvor fettet da forsvinner fra, er vel også genetisk bestemt. De fleste kvinner sliter med rumpe og lår, og noen har dette med fett på magen. Du høres jamen ikke overvektig ut, og siden du har trent mye før (det hadde ikke jeg), har du kanskje ikke så mye å hente! 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.