Gå til innhold

Hvor stor tv har dere?

Anbefalte innlegg

Martine skrev (4 minutter siden):

Det gjør jeg også! 

Jeg kan f.eks begynne å tenke på  hvorfor pårørende til avdøde i krimserier ikke reagerer når de får dødsbudskapet. Det er ikke noe skrik, gråt eller noe som skulle tilsi at de akkurat har fått vite at en av deres nærmeste har blitt myrdet. Det kan hende damen tørker seg i øyekroken med et tørkle men det er sjelden noe mer reaksjon enn det. I noen serier er det slik i absolutt alle episodene 😅

Eller hvorfor det alltid begynner å regne når det er en dramatisk og romantisk sene. 

Fortsetter under...

Martine skrev (18 timer siden):

Det gjør jeg også! 

Jeg kan f.eks begynne å tenke på  hvorfor pårørende til avdøde i krimserier ikke reagerer når de får dødsbudskapet. Det er ikke noe skrik, gråt eller noe som skulle tilsi at de akkurat har fått vite at en av deres nærmeste har blitt myrdet. Det kan hende damen tørker seg i øyekroken med et tørkle men det er sjelden noe mer reaksjon enn det. I noen serier er det slik i absolutt alle episodene 😅

Jeg tenker også ofte slik, men tenkte at det er nokså vanlig å tenke? 

Jeg har bl.a. i det siste flere ganger tenkt og kommentert på at folk i serien bryter taushetsplikten sin når de snakker med familiemedlemmer el lign. 😅 Eller at politidetektiven som inspiserer åstedet trasker rett inn med risiko for å kontaminere det. Osv osv.

Det at jeg tenker slik ødelegger ikke for den generelle gleden eller interessen ved å se på TV, men det kan selvsagt ødelegge gleden eller interessen ved det enkelte programmet eller serien, dersom jeg irriterer meg for mye over profesjonelle feil ol. 

Det er selvsagt helt OK å ikke være interessert i å se på TV, hva enten det handler om prioritering av ens tid eller at man ikke liker eller blir urolig el lign av det som vises.  

For et par uker siden fant jeg imidlertid en vitsetegning som jeg vurderte å legge ut på sosiale medier, men hvor jeg ombestemte meg og slettet bildet fra kamerarullen. Jeg gjenopprettet det nå fra slettede, da jeg jo ble påminnet om det pga denne tråden. 😅

IMG_8705.jpeg

AnonymBruker
morsan skrev (4 minutter siden):

Det er selvsagt helt OK å ikke være interessert i å se på TV, hva enten det handler om prioritering av ens tid eller at man ikke liker eller blir urolig el lign av det som vises.  

For et par uker siden fant jeg imidlertid en vitsetegning som jeg vurderte å legge ut på sosiale medier, men hvor jeg ombestemte meg og slettet bildet fra kamerarullen. Jeg gjenopprettet det nå fra slettede, da jeg jo ble påminnet om det pga denne tråden. 😅

IMG_8705.jpeg

Alle ser jo på tv unormalt å ikke se På tv

Anonymkode: b0843...3ec

morsan skrev (27 minutter siden):

Jeg tenker også ofte slik, men tenkte at det er nokså vanlig å tenke? 

Jeg har bl.a. i det siste flere ganger tenkt og kommentert på at folk i serien bryter taushetsplikten sin når de snakker med familiemedlemmer el lign. 😅 Eller at politidetektiven som inspiserer åstedet trasker rett inn med risiko for å kontaminere det. Osv osv.

Det at jeg tenker slik ødelegger ikke for den generelle gleden eller interessen ved å se på TV, men det kan selvsagt ødelegge gleden eller interessen ved det enkelte programmet eller serien, dersom jeg irriterer meg for mye over profesjonelle feil ol. 

Ja, det er sikkert vanlig å tenke sånn. :) 

Det irriterer meg ikke, men jeg synes det kan  bli flatt og forutsigbart i lengden om alle reagerer likt. Jeg går fort lei da. 

Liker helst serier der det skjer noe nytt hele tiden med en overraskende tvist på historien osv :) 

Endret av Martine
Martine skrev (8 minutter siden):

Ja, det er sikkert vanlig å tenke sånn. :) 

Det irriterer meg ikke, men jeg synes det kan  bli flatt og forutsigbart i lengden om alle reagerer likt. Jeg går fort lei da. 

Liker helst serier der det skjer noe nytt hele tiden med en overraskende tvist på historien osv :) 

Ja, helt enig i at det fort kan bli flatt og forutsigbart og at det kan minske interessen. 

Har vært på hytte med kun lineær TV nå, og forleden så vi på en gammel episode av Midsomer Murder. Helt grei underholdning, men der var det akkurat slik du sier - hvorfor reagerer ikke enken mer på nyheten om mannens død? Nesten som hun har fått beskjed om et parkeringsgebyr el lign.

Og også dumt med slikt som at detektiven avslører noe andre har sagt på en slik måte at etterfølgende utspørring lett ikke blir troverdig. Fx: Vitne A sier hun var eller ikke var sammen med B på et bestemt tidspunkt.  Istedenfor å spørre B «hvor var du på dette tidspunktet?» sier detektiven noe ala «A sier slik&sånn, hva er din kommentar?» Hehehe. Det var som sagt helt grei underholdning sent en kveld etter en lang dag ute, men jeg blir ikke fristet til å se på serien på jevnlig basis. 😆

Annonse

• 3 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...