Gå til innhold

Hva gjør man når man har brukt opp kriseplanen og ikke ønsker innleggelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva gjør man når man har brukt opp kriseplanen og ikke ønsker innleggelse?

Jeg tenker at det naturlige når ikke kriseplanen fungerer tilstrekkelig ville være innleggelse, men av mange grunner ønsker jeg det ikke nå. Jeg har gått igjennom alle punktene i kriseplanen og det siste og viktigste punktet var ringe og snakke med ambulant akutt team. De kjenner meg en del fra før og han jeg snakket med sa det var vanskelig når jeg var så usikker for det gjorde dem usikker også. Han ville helst jeg skulle innlegges, men jeg fikk heldigvis snakket han ut av det.

Anonymkode: 5cb0f...212

Fortsetter under...

AnonymBruker

"Av mange grunner"? Du ønsker ikke det nå?

Nå håper jeg virkelig det er sykdommen her som snakker. 

Vel, er du syk, så kan du ikke alltid gjøre som du ønsker. Du er ikke et barn, men et voksent menneske som nå er syk, eller har symptomer. Så enkelt er det. Likevel så vanskelig. 

Anonymkode: 5c319...9c2

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

"Av mange grunner"? Du ønsker ikke det nå?

Nå håper jeg virkelig det er sykdommen her som snakker. 

Vel, er du syk, så kan du ikke alltid gjøre som du ønsker. Du er ikke et barn, men et voksent menneske som nå er syk, eller har symptomer. Så enkelt er det. Likevel så vanskelig. 

Anonymkode: 5c319...9c2

Stemmer.

Vel, du har kanskje ett godt poeng men det er veldig viktig for meg å ikke bli innlagt nå... 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Stemmer.

Vel, du har kanskje ett godt poeng men det er veldig viktig for meg å ikke bli innlagt nå... 

Hvorfor er det så viktig?

Anonymkode: 1cf46...024

AnonymBruker

Hvorfor er det så viktig?

Anonymkode: 1cf46...024

Det er en lang historie. Men hovedsakelig fordi jeg er redd for tvangsmedisinering.

stjernestøv
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Stemmer.

Jeg liker heller ikke å bli innlagt, sykepleieren sa det var lov å være kjempedårlig hjemme. Så det er det jeg pleier å være hjemme og har ofte kontakt med han. 

Annonse

AnonymBruker
stjernestøv skrev (2 minutter siden):

Jeg liker heller ikke å bli innlagt, sykepleieren sa det var lov å være kjempedårlig hjemme. Så det er det jeg pleier å være hjemme og har ofte kontakt med han. 

Du er heldig. Jeg ender alltid opp med å bli tvangsinnlagt nesten.

stjernestøv

Ok. Skal jo mye til for å bli tvangsinnlagt, det har jeg aldri blitt uansett hvor dårlig jeg er men jeg samarbeider jo. 

AnonymBruker
stjernestøv skrev (5 minutter siden):

Ok. Skal jo mye til for å bli tvangsinnlagt, det har jeg aldri blitt uansett hvor dårlig jeg er men jeg samarbeider jo. 

Jeg samarbeider også. Det eneste jeg ikke ønsker er innleggelse. 

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Hvis du alltid ender opp tvangsinnlagt så er det fordi du sier eller gjør ting som f. Eks selvskading eller selvmordstrusler. Om man holder seg stille og rolig for seg selv så kan man lide i fred, alltid. 

Anonymkode: 93a18...d22

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...