Gå til innhold

Nødvarsel 🤣


UtakknemligDiva

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er skremselspropagada alle steder. Ikke rart stadig flere lider av angst og depresjon.

Kan være et bilde av 3 personer og tekst som sier 'BTRONDHEIM Dagbladet BBERGEN Alt om uvaeret PLUSS (KURAT NÁ AKKURAT SISTENYTT AKKURAT LOGG AKKURATN (KURAT AKKURAT AKKURATNA AKKURAT AKKURAT Utvider varsel AKKURAT AKKURAT AKKURAT AKKURAT NÁ AKKURAT AKKURATN AKKURAT -Vi er redde -Kom dere ut! (T” KAOS AKKURAT FRYKTER KAOS AKKURAT SENÁ -Ingen -Na gảr ting plan A til helvete'

Anonymkode: 163e2...116

Mediene får mer klikk og deling av artikler (ergo annonseinntekter) ved å formidle negative nyheter enn positive... Der har forbrukerne makten... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eva Sofie skrev (3 timer siden):

Mediene får mer klikk og deling av artikler (ergo annonseinntekter) ved å formidle negative nyheter enn positive... Der har forbrukerne makten... 

Merkelig egentlig hvordan temaer med negative hendelser eller konsekvenser vekker mer engasjement i oss enn positive temaer. Det ser man lett på forum. De lange trådene har sjeldent positivt tema. Som uføretrådene på KG som blir milelange. Hadde man laget en tråd hvor man skrev om en uføretrygdet som ble frisk og kom seg i jobb så ville enten tråden fått et par sider med "så utrolig bra!" "Godt jobba og gratulerer" etc. Eller den hadde snudd om til å hetse uføre fordi noen ville kommet med "flere skulle tatt tak i livet sitt slik som deg!" Så ville det kommet noen svar fra uføre om at alle er ikke like heldig, noen kan faktisk ikke bli frisk, også kommer uførehaterne med påstander om at svært mange uføre kunne kommet i jobb, de går tross alt fjellturer også er kranglingen og hetsen mot uføre i gang og det positive tråden tandlet om drukner. 😛

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (3 minutter siden):

Merkelig egentlig hvordan temaer med negative hendelser eller konsekvenser vekker mer engasjement i oss enn positive temaer. Det ser man lett på forum. De lange trådene har sjeldent positivt tema. Som uføretrådene på KG som blir milelange. Hadde man laget en tråd hvor man skrev om en uføretrygdet som ble frisk og kom seg i jobb så ville enten tråden fått et par sider med "så utrolig bra!" "Godt jobba og gratulerer" etc. Eller den hadde snudd om til å hetse uføre fordi noen ville kommet med "flere skulle tatt tak i livet sitt slik som deg!" Så ville det kommet noen svar fra uføre om at alle er ikke like heldig, noen kan faktisk ikke bli frisk, også kommer uførehaterne med påstander om at svært mange uføre kunne kommet i jobb, de går tross alt fjellturer også er kranglingen og hetsen mot uføre i gang og det positive tråden tandlet om drukner. 😛

 

Evolusjonspsykologien forklarer dette forståelig i mitt hode. At negative nyheter har hjulpet oss opp igjennom til å overleve farer og trusler. Om vi i større grad var opptatt av positive nyheter, kunne vi rett og slett ha blitt et lettere offer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Evolusjonspsykologien forklarer dette forståelig i mitt hode. At negative nyheter har hjulpet oss opp igjennom til å overleve farer og trusler. Om vi i større grad var opptatt av positive nyheter, kunne vi rett og slett ha blitt et lettere offer. 

Aha. Så det er altså et sunnhetstegn å være negativ av natur? 😁😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Det er skremselspropagada alle steder. Ikke rart stadig flere lider av angst og depresjon.

Anonymkode: 163e2...116

Det hadde vært bedre om folk heller hadde «fått angst» av klimaendringene enn av varsler om følgene av de.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glitter skrev (5 timer siden):

Aha. Så det er altså et sunnhetstegn å være negativ av natur? 😁😁

Ikke om du som person er negativ av natur, da står du i fare for at venner trekker seg unna deg, og det vil vi for all del ikke. Men å merke seg mer negative nyheter og huske negative hendelser bedre enn positive, mener den retningen at har økt overlevelsen enn for de som ikke var interessert i det.

Mulig at @kupton vet mer om dette, men jeg blir aldri enig med meg selv om hvor relevant evolusjonspsykologien er for oss mennesker i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eva Sofie skrev (1 minutt siden):

Ikke om du som person er negativ av natur, da står du i fare for at venner trekker seg unna deg, og det vil vi for all del ikke. Men å merke seg mer negative nyheter og huske negative hendelser bedre enn positive, mener den retningen at har økt overlevelsen enn for de som ikke var interessert i det.

Mulig at @kupton vet mer om dette, men jeg blir aldri enig med meg selv om hvor relevant evolusjonspsykologien er for oss mennesker i dag.

Hehe ja jeg bare tullet litt. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del som ikke hører sirenene så synes jeg det var fint at jeg fikk inn alarm på mobilen Det gir meg og andre med hørseltap en større trygghet hvis det skulle oppstå større kriser i fremtiden. Jeg tror det er lurt at de bruker slike situasjoner som nå for å teste systemet. 

Endret av Martine
la til noe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Martine skrev (3 timer siden):

For min del som ikke hører sirenene så synes jeg det var fint at jeg fikk inn alarm på mobilen Det gir meg og andre med hørseltap en større trygghet hvis det skulle oppstå større kriser i fremtiden. Jeg tror det er lurt at de bruker slike situasjoner som nå for å teste systemet. 

Støtter deg 100% i det du skriver. Tidligere har varslene kun vært for hørende og kun i visse sentrale strøk av landet (ca. halvparten av befolkningen). Det ville være urealistisk å forvente at et system ville fungere 110% ved første og andre forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
AnonymBruker

Ja, her også. Men jeg lurer, er der noe måte å få opp igjen meldingen på dersom man trykker ok? Jeg har en tendens til å bli så stresset av slike ting at jeg bare trykker på ok for å få det vekk også har jeg egentlig ikke lest det som sto ordentlig.

Anonymkode: 1a55e...e2a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Glitter skrev (5 minutter siden):

Ja nå har jeg fått ny tlf så da hylte den. 

Jeg også. Forrige gang hylte den ikke, da telefonen var for gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist fikk jeg meldingene, men ikke lyden da den var slått av på mobilen - selv om det vel ble sagt at sirenen skulle overstyre. Ny telefon nå og det ulte godt ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikkert en del traumatiserte flyktninger som ble trigget i dag ja. 

Anonymkode: 522ef...78f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble mest stressa av alle skrivefeilene. Er det ingen som gidder å skrive ordentlig norsk lenger? 🧐😾

Endret av knas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

knas skrev (3 timer siden):

Ble mest stressa av alle skrivefeilene. Er det ingen som gidder å skrive ordentlig norsk lenger? 🧐😾

Hva er skrivefeil i meldingen mener du? Nødvarsel står med stor forbokstav fordi det er et egennavn, TEST er vel skrevet med store bokstaver så folk skal få det med seg. :) Ellers var det vel ingen direkte skrivefeil? Det handler også om å få frem det viktigste på så kort tekst som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lillemus skrev (22 minutter siden):

Hva er skrivefeil i meldingen mener du? Nødvarsel står med stor forbokstav fordi det er et egennavn, TEST er vel skrevet med store bokstaver så folk skal få det med seg. :) Ellers var det vel ingen direkte skrivefeil? Det handler også om å få frem det viktigste på så kort tekst som mulig.

Har den ikke her nå, men det var flere feil. Særlig den på nynorsk. Og ja, de må klare å skrive det riktig. 🧐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...