Gå til innhold

Stolt over å være autist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ut fra innlegget tolker jeg det slik at forfatteren mener at autisme ikke er noe man skal skjemmes av, og det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autisme er jo blitt en så motediagnose nå at folk er blitt nesten stolte over å ha det. Går ut i media med diagnosen sin eller lager videoer på tiktok om autismen sin. Syns det bare er kleint. 

Men tror også mye har med at mange av de som er blitt diagnostiserte nå, spesielt kvinner, har veldig mild grad så de har ikke så mye problemer med den diagnosen. Hadde de slitt veldig så hadde de neppe vært stolt over å ha en jævlig og hemmende diagnose. 

Anonymkode: 41924...57f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mer åpenhet (som feks media/tiktok) er med på å fjerne stigmaet. Da får man se at autismespekteret er så mye mer enn menn som har litt for korte bukser og en dyp lidenskap for togtabellen for Østfoldbanen. 

Man slipper ikke gjennom utredningsnåløyet dersom man ikke har problemer. Jeg synes det er flott med mer åpenhet, og håper det fortsetter sånn.Det er bra at folk som blir diagnostisert i dag, særlig unge, kan finne positive forbilder i media og film, istedet for å få stereotypiske holdninger tredd over hodet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hausakljuv skrev (9 timer siden):

Jeg tror mer åpenhet (som feks media/tiktok) er med på å fjerne stigmaet. Da får man se at autismespekteret er så mye mer enn menn som har litt for korte bukser og en dyp lidenskap for togtabellen for Østfoldbanen. 

Man slipper ikke gjennom utredningsnåløyet dersom man ikke har problemer. Jeg synes det er flott med mer åpenhet, og håper det fortsetter sånn.Det er bra at folk som blir diagnostisert i dag, særlig unge, kan finne positive forbilder i media og film, istedet for å få stereotypiske holdninger tredd over hodet.

 

Siden disse skiller seg så langt fra den klassiske autisme-diaglosen lurer jeg på om det er autisme. Tror det kanskje bør kalles noe annet.

Anonymkode: a19eb...865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...